Sajgon007 Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Siemka. Mam kilka pytań dotyczących amortyzatora suntour XCR . Górne golenie smaruję brunoxem. Ale co z dolnymi goleniami czy jakoś tak. Czym mam smarować amortyzatora w środku - czy w ogóle mam go smarować ? Jeśli mam go smarować w środku to : 1. Czym ? 2. Jak ? 3. Jak często ? 4. Czy robić to samemu ? Tak na marginesie to ten amor jest nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinw Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Póki jest nowy to smaruj tylko górne golenie. Co jakiś czas ścieraj brud z goleni i wierzchu uszczelek. Ale jak już przyjdzie po x czasie pora na szerzej pojętą konserwację to po rozkręceniu wyczyść dokładnie golenie górne, tuleje ślizgowe, uszczelki, szpile i golenie dolne. Te ostatnie jakąś szmatką na kiju (lub czymś podobnym). Wewnątrz zapewne będzie sporo syfu. Co do smarowania. Smarujesz ślizgi, górne lagi, szpile i ewentualnie nanosisz cienką warstwę smaru stałego do wnętrza dolnych goleni. Ale jeżeli sobie to odpuścisz też nie będzie tragedii. Co do uszczelek - po wyczyszczeniu zostawiasz je w spokoju. Bez smarowania. Podstawowe konserwacje jesteś w stanie wykonać samodzielnie. W serwisie i tak nie przyjmą Ci Suntoura z tej półki, chyba, że po znajomości, ale to i tak mija się z celem. Ten widelec w budowie jest prosty jak drut. Gruntowny serwis w zależności od regularności użytkowania i warunków w jakich będzie eksploatowany. Mówi się że 1, góra 2 razy do roku. Choćby po to by sprawdzić jak się trzyma i czy elementy nie rdzewieją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajgon007 Napisano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Dzięki za pożądną odpowiedż ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.