Skocz do zawartości

[Amortyzator] Suntour XCR


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. Mam kilka pytań dotyczących amortyzatora suntour XCR .

Górne golenie smaruję brunoxem. Ale co z dolnymi goleniami czy jakoś tak.

Czym mam smarować amortyzatora w środku - czy w ogóle mam go smarować ?

Jeśli mam go smarować w środku to :

1. Czym ?

2. Jak ?

3. Jak często ?

4. Czy robić to samemu ?

 

Tak na marginesie to ten amor jest nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki jest nowy to smaruj tylko górne golenie. Co jakiś czas ścieraj brud z goleni i wierzchu uszczelek.

 

Ale jak już przyjdzie po x czasie pora na szerzej pojętą konserwację to po rozkręceniu wyczyść dokładnie golenie górne, tuleje ślizgowe, uszczelki, szpile i golenie dolne. Te ostatnie jakąś szmatką na kiju (lub czymś podobnym). Wewnątrz zapewne będzie sporo syfu.

 

Co do smarowania.

Smarujesz ślizgi, górne lagi, szpile i ewentualnie nanosisz cienką warstwę smaru stałego do wnętrza dolnych goleni. Ale jeżeli sobie to odpuścisz też nie będzie tragedii. Co do uszczelek - po wyczyszczeniu zostawiasz je w spokoju. Bez smarowania.

 

Podstawowe konserwacje jesteś w stanie wykonać samodzielnie. W serwisie i tak nie przyjmą Ci Suntoura z tej półki, chyba, że po znajomości, ale to i tak mija się z celem. Ten widelec w budowie jest prosty jak drut.

 

Gruntowny serwis w zależności od regularności użytkowania i warunków w jakich będzie eksploatowany. Mówi się że 1, góra 2 razy do roku. Choćby po to by sprawdzić jak się trzyma i czy elementy nie rdzewieją. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...