Skocz do zawartości
  • 0

Różnice w szosówkach


Gość Los Malcik

Pytanie

Gość Los Malcik

Witam serdecznie,

jestem zielony jeśli chodzi om kolarstwo szosowe, a chciałbym zacząć tą przygodę.

 

A. I przed zakupem roweru interesuje mnie czy jest jakaś różnica (oczywiście oprócz wagi, materiałów i wytrzymałości) w rowerze za 2.500zł i 25.000zł??

Np rower

1. Merida Road Race 901-18: http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=110&id=979

2. Merida Scultura EVO 909-E 20 http://www.nartyrowery.pl/index.php?modules=produkt&action=zobacz&id=9895

 

B. I jak to jest z przerzutkami. Bo jak zauważyłem są rowery z 16 przełożeniami i z 20, a nawet 22?? Czy to oznacza, że te z 22 mają lepsze przełożenia i można osiągnąć większe prędkości, czy po prostu rowery z większą ilością przełożeń mają tylko więcej biegów pomiędzy i można lepiej dostosować bieg do warunków(a najwyższe biegi i najniższe są takie same).

 

C. I pytanko, czy kupując rower z 16 przełożeniami, mogę potem dysponując nowymi środkami kupić tylko tylne koło z 10 zamiast np 8 zębatek?

 

D. I jeszcze pytanko ile przełożeń mają w swoich roweruch zawodnicy pro?

 

E. I może ważne co polecacie na początek?

 

DZięki za pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

No cóż,z rowerami jest jak z samochodami.Zazwyczaj im droższy tym lepszy powtarzam ZAZWYCZAJ czyli niezawsze.Im więcej "biegów" tym więcej możliwości(łatwiej utrzymać swoją kadencję niezależnie od warunków jazdy,pogoda,teren itp.porównaj jazde na single i na rowerku z przerzutkami.)Gdybyś chciał wymieniać kasetę musiał byś wymienić przerzutki,manetki ,łancuch.Gdzieś widziałem kasete Campagnolo 11(w jakimś magazynie rowerowym,pewnie już ich używają)Na początek?jak jeżdzisz dłuższy czas i podoba ci sie kup kolarkę,jak zaczynasz można kupić coś używanego(z kąd masz pewność ,że nieznudzi ci się i rowerek niebędzie stał w kącie)Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza