Skocz do zawartości
  • 0

Różnice w szosówkach


Gość Los Malcik

Pytanie

Gość Los Malcik

Witam serdecznie,

jestem zielony jeśli chodzi om kolarstwo szosowe, a chciałbym zacząć tą przygodę.

 

A. I przed zakupem roweru interesuje mnie czy jest jakaś różnica (oczywiście oprócz wagi, materiałów i wytrzymałości) w rowerze za 2.500zł i 25.000zł??

Np rower

1. Merida Road Race 901-18: http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=110&id=979

2. Merida Scultura EVO 909-E 20 http://www.nartyrowery.pl/index.php?modules=produkt&action=zobacz&id=9895

 

B. I jak to jest z przerzutkami. Bo jak zauważyłem są rowery z 16 przełożeniami i z 20, a nawet 22?? Czy to oznacza, że te z 22 mają lepsze przełożenia i można osiągnąć większe prędkości, czy po prostu rowery z większą ilością przełożeń mają tylko więcej biegów pomiędzy i można lepiej dostosować bieg do warunków(a najwyższe biegi i najniższe są takie same).

 

C. I pytanko, czy kupując rower z 16 przełożeniami, mogę potem dysponując nowymi środkami kupić tylko tylne koło z 10 zamiast np 8 zębatek?

 

D. I jeszcze pytanko ile przełożeń mają w swoich roweruch zawodnicy pro?

 

E. I może ważne co polecacie na początek?

 

DZięki za pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

No cóż,z rowerami jest jak z samochodami.Zazwyczaj im droższy tym lepszy powtarzam ZAZWYCZAJ czyli niezawsze.Im więcej "biegów" tym więcej możliwości(łatwiej utrzymać swoją kadencję niezależnie od warunków jazdy,pogoda,teren itp.porównaj jazde na single i na rowerku z przerzutkami.)Gdybyś chciał wymieniać kasetę musiał byś wymienić przerzutki,manetki ,łancuch.Gdzieś widziałem kasete Campagnolo 11(w jakimś magazynie rowerowym,pewnie już ich używają)Na początek?jak jeżdzisz dłuższy czas i podoba ci sie kup kolarkę,jak zaczynasz można kupić coś używanego(z kąd masz pewność ,że nieznudzi ci się i rowerek niebędzie stał w kącie)Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad A. Skoro zadajesz takie pytania, to dla Ciebie nie będzie różnicy. Dopiero po kilkunastu tysiącach kilometrów zrozumiesz co daje sztywniejsza rama (jak już będziesz miał nogę tak mocną by różnica w sztywności byłą widoczna). Ciężar roweru nie ma znaczenia przy wykorzystaniu rekreacyjnym (zaraz mnie ktoś będzie chciał zlinczować za takie stwierdzenie), ale dla rowerów "startowych" to może być różnica ogromna.

 

ad B. Liczba koronek w kasecie nie ma nic wspólnego z prędkościami jakie można osiągnąć. Stała * Kadencja * liczba_zębów_z_przodu * średnica koła / liczba_zębów_z_tyłu. W ten sposób obliczysz prędkość. Maksymalną prędkość da się uzyskać z górki, przy mocnym wietrze :-) Jak napisałeś, liczba koronek wpływa na możliwość dostosowania biegu do sytuacji. Na średnią prędkość ma wpływ głównie element podpierający się na pedałach, siodełku i kierownicy ;-)

 

ad C. Tak, ale oprócz wymiany kasety czeka Ciebie także wymiana klamko manetek (raczej obu, bo Sora ma zupełnie inny sposób obsługi niż Tiagra czy 105).

 

ad D. 2x10 (Shimano) 2x11 (Campa)

 

ad E. Polecamy staranne dopasowanie ramy do sylwetki i mocne kółka, napęd zarżniesz to wymienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...