Skocz do zawartości

[Hamulec tarczowy] Luźna śruba regulacji stałego klocka


herrscher

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Posiadam hamulce tarczowe Tektro IO. Zauważyłem, że śruba regulacji stałego klocka w tylnym hamulcu jest luźniejsza od tej samej śruby w przednim (z przodu stawia opór, a z tyłu prawie go nie ma). W związku z tym zaobserwowałem również samoistne minimalne przesuwanie się stałego klocka po kilkudziesięciu kilometrach. Dodam, że klocek jest prawie max przy tarczy, ponieważ w innym wypadku wchodzi w rezonans i tarcza po prostu strasznie "brzęczy" (dosunięcie go do końca było jedynym i skutecznym wyeliminowaniem drgań tarczy). Hamulce działają dość skutecznie, ale przy nie zaciśniętej klamce od czasu do czasu piszczą, ostatnio częściej(co z tym można zrobić?). Rower ma przejechane w sumie dopiero 150km.

Czekam na sugestie i porady co w tej sytuacji mogę zrobić. Pozdro

  • Mod Team
Napisano

No proste wykręć tą śrube i daj coś na gwint. Najtaniej ci wyjdzie kupienie taśmy teflonowej to uszczelniania połączeń gwintowanych. Nawiń tak 2-3 warstwy w odpowiednią stronę i po kłopocie. Miałem to samo <_<

Napisano

Dzięki za odpowiedź. A co z brzęczeniem? Czy śruby mocujące tarcze mają tez na to wpływ? Tarcza nie jest duża więc nie powinna mieć skłonności do dawania mi koncertów podczas jazdy :)

  • Mod Team
Napisano

Brzeczenie powoduje rzeczy:

- kiepski widelec (mało sztywny)

- kiepska piasta (mało sztywna na łozskach)

- nieodpowiednia odległość miedzy klockami a tarczą.

 

Skoro masz mechanika i sam dobierasz odległość to ustaw tak zeby klocki były tuż przy samej tarczy nawet minimalnie ją muskały. W ten sposób zapobiegniesz dźwiękom. Ja tak zrobiłem u siebie bo tarcza brzęczała nie ludzko a teraz jest skopuj i cisza. czasem zadzwoni.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Wracając po dłuższym czasie do tematu. Rower dałem do serwisu gwarancyjnego. Hamulec został niby naprawiony (przynajmniej taki wpis widnieje w mojej karcie gwarancyjnej). Niestety mimo regulacji tego hamulca nadal klocek samoistnie odsuwa się po kilkudziesięciu kilometrach. Do tego dochodzi pogłębiający się pisk gdy tarcza obciera o klocek. Z tego co słyszałem, w hamulcach Tektro IO w niektórych egzemplarzach śruby od stałego klocka mają skłonności do odkręcania się. Jak myślicie, czy w ramach gwarancji wymieniliby mi cały caliper?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...