Skocz do zawartości

[Rower & Bagażnik] Montowanie bagażnika do r. krosowego lub przełajowego

VViktor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

przymierzam się do kupna roweru którym mam zamiar jeździć głównie poza miastem: polne drogi i leśne ścieżki, planowane w dalszej perspektywie i ukraińskie bezdroża. W związku z tym przyjrzałem się rowerom i w zakresie moich możliwości finansowych leży Unibike Crossfire. Rower ten nie ma jednak bagażnika - rzeczy niezbędnej na kilkudniowe wypady, by móc przymocować sakwy.

1) W związku z tym pytanie: czy można montować bagażnik do tego roweru?

Oczywiście, wiem, że można, ale: czy nie spowoduje to, że rower utraci swojego przeznaczenia, i czy nie lepiej byłoby wybrać innego (tzn. wymyśliłem sytuację, że mam obciążony tył i czy nie wpłynie to zbyt negatywnie na jakość jazdy)?

2) I pytanie bardziej ogólnej natury (jestem laikiem): dlaczego rowery krosowe lub przełajowe są bez bagażników?

Jak się domyślam jedną różnicą między nimi a trekingowymi nie jest chyba montowany bagażnik... Chociaż "Rowery crossowe zbliżone są parametrami do trekkingowych jednak nie posiadają dodatkowego osprzętu.": http://www.forumrowerowe.org/topic/41728-typy-rowerow/

Z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi.

Napisano

1)Lepszych rowerów niż crossowe/trekingowe pod bagaż nie ma,

wiadomo że bagaż ma wpływ na jakość jazdy bo rower jest cięższy i trzeba wiecej sie na pedałować, ale to logiczne;p

2)Rowery crossowe sa bez bagażników bo nie każdy go potrzebuje, rowery trekingowe to crossy tyle że z całym wyposażeniem, lepiej kupić crossa i samemu go doposażyć.

Rowery przełajowe to inna bajka, są to rowery szosowe do których można wsadzić grubsze opony w teren.

Napisano

W takim razie zastanawiam się wstępnie nad Unibike Crossfire i Unibike Voyager. Mój tata jeździ na Voyagerze i przyznam, że ten typ bagażnika w którym pompka wkładana jest w jego ramkę uważam li tylko za efektowny innych zalet nie dostrzegam.