Skocz do zawartości

[przezutka] pytanie?


robercik1904

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Absolutnie się nie opłaca. Komplet nowych kółeczek do tej przerzutki to koszt:

 

http://www.centrumrowerowe.pl/11103090042/Sram-ZESTAW_KOLEK_do_przerzutki_tylnej_X_9/Produkt.aspx

 

Za niewiele więcej możesz mieć już nową przerzutkę.

 

Blokada wychylenia wózka jest w sumie ważna, po demontażu zabezpiecza sprężynę, która ten wózek napina aby się nie rozkręciła.

 

______________________

Pomogłem ?, jak tak to proszę o plusa.

Napisano

znaczy koleczko to bym wziął od swojej x-7ki, lub x-9 ki ktora ukrecilem w szprychach. A co do tej blokady to czy ona spelnia swoje funkcje tylko wtedy gdy nie ma lancucha?? Bo zauwazylem ze gdy jest lancuch to blokada ta jest nie potrzebna chyba ze sie myle :)

Ale dzieki za odpowiedz, przeznacze te pieniadze na inny prawidlowy cel czyli jakas sztyca :)

Napisano

Kółka można kupić niekoniecznie oryginalne (np. BBB Rollerboys kosztują 35 PLN). Nie wiem, jak sytuacja wygląda w nowszych X-9, ale w tej, którą ja mam (model 2004), śrubę ze stożkowatą główką, która blokuje wózek o opór na korpusie, można wykręcić i wymienić.

  • Mod Team
Napisano

Wykręć kiedyś kółka z X-9 to zobaczysz jak one są zbudowane. Nie założysz tam pierwszych lepszych kółek. Uważam że nie warto kupować takiego złomu i się potem martwo czy i jak będzie działać.

Napisano

Ja też bym nie ryzykował, warto się zastanowić że skoro ma takie wady to co jeszcze może w niej wyskoczyć... widocznie ktoś jej nie oszczędzał...

Napisano

Wykręć kiedyś kółka z X-9 to zobaczysz jak one są zbudowane. Nie założysz tam pierwszych lepszych kółek. Uważam że nie warto kupować takiego złomu i się potem martwo czy i jak będzie działać.

Przeczytaj sobie opis wymienionych kółek. Są robione właśnie dla przerzutek SRAM, mam takie, bo seryjne już zajeździłem, a oryginalnych do X-9 nie dało się założyć (, te pasują do późniejszych, X-9 z 2004 roku ma takie same kółka jak 9.0 SL). Co nie zmienia faktu, że nie ładowałbym się w taki biznes :(

Napisano

Tylko, że to dolne kółko a nie górne skręcane na dwie śruby.

Normalnie nie wytrzymam, wrócę do domu i porobię zdjęcia i kółek i zestawu adapterów. Kupujesz w zestawie dwa kółka, cztery zestawy adapterów: do 9.0 SL/X-9, do X-0, do X-7 i X-9 i w końcu do przerzutek szosowych i łopatologiczną instrukcję jakie adaptery założyć do jakiego modelu. Na moim przykładzie widać, że nie zawsze do końca się sprawdza, ale ogólnie kółka działają i po kilku tysiącach km mają się całkiem dobrze. W przypadku seryjnych kółek, które miałem przy przerzutce zarówno górne kółko, jak i dolne były takie same, różniły się tylko blaszkami, którymi zakrywa się łożysko (dolna para miała jedną dziurę, górna dwie).

Napisano

Spokojnie bez kłotni :( Z przerzutki juz zrezygnowalem, kupie sobie nowa x-9 w wakacje, a na razie muszę sie zadowolić x-7 ktora nabylem po cenie 100zl nowke :woot: I nabede sztyce zamiast tego chłamu.

Temat do zamkniecia dzieki :D

  • Mod Team
Napisano

Normalnie nie wytrzymam, wrócę do domu i porobię zdjęcia i kółek i zestawu adapterów. Kupujesz w zestawie dwa kółka, cztery zestawy adapterów: do 9.0 SL/X-9, do X-0, do X-7 i X-9 i w końcu do przerzutek szosowych i łopatologiczną instrukcję jakie adaptery założyć do jakiego modelu. ).

To ja z czystej ciekawości te zdjęcia poproszę :( Sam mam X-9 2004 i w życiu bym nie przypuszczał, że podejdą tam jakieś inne kółka niż oryginalne.

Napisano

To jeśli pekap nie zawiedzie - fotki będą około 17 :( Nie wiem tylko, czy znajdę jeszcze oryginalne kółka srama, rozstawałem się z nimi jakoś w czerwcu.

 

 

Pekap sie spóźnił :woot:

 

http://picasaweb.google.pl/DeBjut/Sram_na_bikeboard#5428124997064375442 - od lewej: 9.0 SL/pierwsze X-9, późniejsze X-9 (po 2004 roku), Force/Rival i na końcu X-0.

 

Kółka wymontowane z przerzutki gryzą już piach na wysypisku, więc fotek nie będzie

Napisano

Nie miałem nigdy tylnej przerzutki srama ale od dawien dawna czytam na forach, że pozostawiają w tyle Shimanowskie. Zastanawiam się nad przejściem z XTR'a 2007 na Srama x-9 warto bo x-0 niestety kosztują trochę ??

Napisano

Odpowiedzi możesz uzyskać bardzo subiektywne. Posiadasz SRAMa poleci ci SRAMa, posiadacz Shimano - Shimano. Może najpierw rozważ przejście na XT Shadow? Obecnie na allegro kosztuje jakieś 100 zł mniej niż X-9 na 2010 rok no i tym modelem Sh bardzo zbliżyło się do SRAMa (jesli nie wyrównało).

A myślałeś o przejściu na low normal? System jest naprawdę ciekawy. W ogóle jakie masz manetki, bo właśnie low normal najlepiej sprawdza się przy DC? Poza tym kupując X-9 musiałbyś trochę wrzucić do manetek i tu też pojawia się dylemat - triggery czy gripy.

Znajomi z teamu obecnie zajeżdżają XT Shadowy (właściwie odkąd wyszło) i póki co nikt nie skarży się żeby dostały luzy czy żeby były problemy z regulacją. Z kolei ma z X-9 - ma go od roku 2007 i działa jak nowy. Tak więc posiadanie Srama/Shimano to już chyba kwestia osobistych upodobań :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...