Skocz do zawartości

[szprychy] Sapim D-light warte uwagi?


kosciczek

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam kupić koła na piastach DT 240s i obręczach Xr400. Na niemieckiej stronie znalazłem koła z takimi piastami, obręczami i szprychami Sapim D-Light. Teraz moje pytanie, czy ktoś słyszał jakieś opinie o tych szprychach? Na stronie Sapim nie ma nic o nich i teraz jestem w kropce. Jedynie co udało mi sie poszukać to że są cieniowane 2.0 / 1.8 / 1.65 / 2.0 tylko że nie znam się w tym temacie i niewiele mi to mówi. Nie chciałbym wydawać pieniędzy nie wiedząc czy koła będą odpowiednio sztywne. Moja waga to okolo 73kg. Waga całego kpl to 1530gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem, szukałem i znalazłem następujące info, ale jako że jestem zielony w tym to nic mi to nie mówi

 

waga: (64 pcs x 260 mm lg) 309 g

długość: 145-310 mm

wytrzymałośc na środkowym odcinku: 1.300 N/mm2

 

chodzi mi oczywiście o tą wytrzymałość, jak to ma się do szprych DT Swiss supercomp, revo, laser sapima. Waga jest niska, a nie wiem jak patrzeć na to 1.300N/mm2. Czy takie 32 szprychy przy mojej wadze okolo 73kg dadzą radę. Koło bedzie pod tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj zródło skad te info masz ?

wartosć 1300 to niedużo.

 

W sumie odpowiedż znalazłem :

 

D -Light

The needs of top quality MTB wheels are:

 

. Maximum strength

. Minimum weight

. 14g nipples

. Reasonable prices

. Disc brake approval

. Suitability for production line builds

. Easy wheel building by hand

 

Design

extra short 2mm sections

The short 2mm section reduces weight especially on the threaded side. The

2mm section starts just at the beginning of the thread. The rotating masses at

the end of the spoke in particular are reduced. This brings benefits to both the D-Light 14G acceleration and braking qualities of the wheel. The use of 14g nipples offers a

wide variety of combinations.

size:2,0 - 1,65 - 2,0 mm

The middle section is increased to 1,65mm, which makes the spoke much stiffer

and brings less torsion during truing than a 1,5mm middle section. This results in

a much easier build than with Sapim Laser spokes.

 

Result

FG2,3 thread - Reduction to 1,8mm at the end of the thread and than further

reduction to 1,65mm - 2mm diameter at the bending.

 

Ordering

Available as an OEM spoke.

The code is GID. Owing to the special and more difficult production of rods

we have to insist on minimum orders of 1500pcs/length.

 

We would like to thank all Sapim technicians, team rider and customers who influenced the development of this spoke.

 

Weight (64 pcs x 260 mm lg)

Strong 13G 453g

Laser 14G 278g

Race 14G 358g

Sprint 14G 331 g

D-Light 14G 309 g

 

D-light

. WEIGhT: (64 pcs x 260 mm lg) 309 g

. LENGTh: 145-310 mm

. STRENGTh ON MIDDLE SEcTION: 1.300 N/mm2

. OPTIONS: Rod (without bend) or different bend

 

Wyglada na to iż są to szprcyhy specjalnie zaprojektowane do MTB do kół pod tarcze.

Revolution przez Sapima nie są polecane do zaplotu do hamulców tarczowych, więc zrobiono szprychy , które powinny wytrzymać takie przeciążenia.

Waga jest troche większa od Revo, ale wynika z opisu iż szprychy mozna słabiej naprężyć niż Revo, poza tym dzięki nim mozna przesunąć wage rowerzysty w góre montując koła na tych szprychach, np:

Obrecze No Tubes, Alpina, D-light i koła na 75 kg powinny smigać.

Koła co robie na Podium MMX na Revo i na max 65 kg można będzie przesunąć do 70 kg na D-light.

Jest to ciekawa opcja dla rowerzystów w okolicy 70-75 kg.

Z drugiej strony, ani na stronie VELO, ani w systemie zamówień nie ma takich szprych, no chyba że pózniej wejdą jako nowość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowe info o tych szprychach znalazłem na forum tour-magazin.de ale widzę że Tobie udało się poszukać obszerniejsze informacje. Koła z tymi szprychami są na obręczach XR400 i piastach na które choruję 240s. Waga zestawu to 1530g a cena zachęcająca bo 399euro. Jeszcze będę musiał to przemyśleć, ale może warto je wypróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy warto, ale są opisane że mozna je słabiej naciągnać.

Z mojego punktu widzenia , jak słabiej naciagne szpryche to będzie koło bardziej pracować, przy kołnierzu i nyplu.

Z drugiej strony Sapim wprowadził je dla konkurencji z Revolution na któych spoko sierobi najlżejsze koła .

Z innej strony znowóż montują na nich gotowe koła, czy cos w tym jest , bo jeśli mamay nowy produkt, który doskonalej spełnia wymogi pod tarcze to czemu nie sprzedawać do normalnie na sztuki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TERMINATOR widzę że siedzisz w temacie koł i je składasz. Ja jak wcześniej pisałem nie znam się na tym, ale na stronie na której są te koła można kupić także same szprychy i to nawet w kolorach czarne, białe i czerwone. Sapim D-light Wolałbym koła kupić w kraju, tylko jak to jest że u nas same piasty 240s mozna kupić w tej samej cenie co całe koła w niemczech na piastach 240s confused.gif jeszcze ewentualnie HOPE II ale są cięższe i mniej pewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szprychy Sapima w kołach DT ?????? nie pomyliłeś czegos ??

U nas jest wiele anomalii.

Od tego roku DT przejęła Merida jako przedstawiciel i importer DT, na razie na magazynach pustawo, zobaczymy jakie ceny bedą.

W Niemczech jest więcej bogatszych i chydszych rowerzystów, tak przy okazji mówiąc.

 

Co do szprych, zadałem pytanie w VELO u swojego opiekuna, zobaczymy co odpowiedzą na mozliwość zciągnięcia takich szprych.

 

A jak nie to po prostu zaczniemy zciągać pewien towar zza granicy , duzo hurtowni niemieckich jest chętna do współpracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się dziwiłem jak to jest że do tych koł i obręczy DT nie dali szprych też Dt tylko się zdecydowali złożyć na D-light. Jeszcze będę musiał się z tym przespać i podjąć decyzję. A ty jaki zestaw kół mógłbyś mi zaoferować ze swojejgo sklepu. Waga 73kg koła pod tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa szprych została przekazana do odpowiednich władz - i jest szansa na ich pojawienie sie, ale na razie o terminie wprowadzenia do obiegu nie ma mowy , byc może za conajmniej pół roku i to nie jest jeszcze pewne.

Sadze że Sapim najpierw chce napełnić rynek gotowcami aby sprawdzić czy szprchy działają, przetestować, czy warto wypuścić produkt jakby to mówiąc sprawdzony .

W sumie sie nie dziwie bo szprychy tanie nie są a i zrobić kółka na nich to także nie byle jak.

A wrzuć linka gdzie są takie koła gotowce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz myśleć , cena zalezy jak euro stoi, jesli nisko to dobra cena, jednakże ten sklep to jedyny który ma szprychy w ofercie, ale pewnie niedługo bo samych szprych nie wolno na razie sprzedawać jak pisze Sapim a onie sprzedają wszędzie.

Przelicz całe koszty dowiedz się ile wysyłka i przekalkuluj całość kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

szukając wieści o szprychach Samip D-light trafiłem także i tu. Są już dostępne w Polsce w jednym z popularnych sklepów netowych (BS). Cena 3 zł czarne, czerwone i białe - 5 zł. Patrząc na ceną czarnych - taka sama, jak Revo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ma ktoś już doświadczenie z tymi szprychami? Jak ze sztywnością koła przy tych szprychach?

Może porównanie do innych szprych? Najbardziej do DT Revo i Sapim Laser oraz CX-Ray.

Chodzi mi głównie czy dadzą radę pod zawodnikiem 60kg w górach. Czy jest dobrą tańszą alternatywą dla CX-Ray?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro u mnie DT Super Competition w przednim kole, przy hamulcu tarczowym 180mm i około 87kg ze wszystkim, w hardtailu, choć niestety nie w górach (ale nie oszczędzam kół), dobrze się sprawują (tzn nie zauważam żadnego wyginania koła), to myślę, że podobne D-Lighty będą spokojnie dobre dla ciebie również z tyłu. Super Compy sam producent zaleca do hamulców tarczowych, przy twojej wadze nie powinny sprawiać problemu w ogóle. Problem w tym, że sztywność koła nie zależy tylko od rodzaju szprych.

 

Możesz rzucić okiem na tańsze tajwańskie cnSpoke Mac Aero424, jak Aerolite/Cx-Ray

lub Mac TB405, jak Super Competition/D-Light.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wiosny śmigam na kołach zaplecionych z tymi szprychami ( ZTR+Novatec+Sapim). Przebieg ok.2500km w tym kilka maratonów. Jestem 10kg cięższy, zero problemów. Koła sztywne i lekkie. Przed i po kontrolnym serwisie nic się z nimi nie działo i nadal nie dzieje. Mam nadzieje że tak zostanie :-)

Osobiście polecam

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Mac'i to ciekawa propozycja, widziałem że ktoś je sprzedaje na LB ale nie zwróciłem uwagi na nie.

To wybór padnie pomiędzy Mac'ami płaskimi a D-light :)

Ktoś może składał zestaw ZTR Olympic i DT 240 i zna długości szprych potrzebnych do zaplecenia 32sztuk na kole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...