Skocz do zawartości

[szprychy] Sapim D-light warte uwagi?


kosciczek

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam kupić koła na piastach DT 240s i obręczach Xr400. Na niemieckiej stronie znalazłem koła z takimi piastami, obręczami i szprychami Sapim D-Light. Teraz moje pytanie, czy ktoś słyszał jakieś opinie o tych szprychach? Na stronie Sapim nie ma nic o nich i teraz jestem w kropce. Jedynie co udało mi sie poszukać to że są cieniowane 2.0 / 1.8 / 1.65 / 2.0 tylko że nie znam się w tym temacie i niewiele mi to mówi. Nie chciałbym wydawać pieniędzy nie wiedząc czy koła będą odpowiednio sztywne. Moja waga to okolo 73kg. Waga całego kpl to 1530gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem, szukałem i znalazłem następujące info, ale jako że jestem zielony w tym to nic mi to nie mówi

 

waga: (64 pcs x 260 mm lg) 309 g

długość: 145-310 mm

wytrzymałośc na środkowym odcinku: 1.300 N/mm2

 

chodzi mi oczywiście o tą wytrzymałość, jak to ma się do szprych DT Swiss supercomp, revo, laser sapima. Waga jest niska, a nie wiem jak patrzeć na to 1.300N/mm2. Czy takie 32 szprychy przy mojej wadze okolo 73kg dadzą radę. Koło bedzie pod tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj zródło skad te info masz ?

wartosć 1300 to niedużo.

 

W sumie odpowiedż znalazłem :

 

D -Light

The needs of top quality MTB wheels are:

 

. Maximum strength

. Minimum weight

. 14g nipples

. Reasonable prices

. Disc brake approval

. Suitability for production line builds

. Easy wheel building by hand

 

Design

extra short 2mm sections

The short 2mm section reduces weight especially on the threaded side. The

2mm section starts just at the beginning of the thread. The rotating masses at

the end of the spoke in particular are reduced. This brings benefits to both the D-Light 14G acceleration and braking qualities of the wheel. The use of 14g nipples offers a

wide variety of combinations.

size:2,0 - 1,65 - 2,0 mm