Skocz do zawartości

[drgania koła] opona Kbix a związek drgań podczas hamowania?


Dario82

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Panowie i Panie..B) pytam ponieważ chce się dowiedzieć czy jeżeli gdy opona jest krzywa to kierownica ma prawo drgać podczas hamowania?? (amortyzator podczas hamowania się ostro ugina i szaleje)Kupiłem Kelly's Oxygen w lipcu i tak stwierdzono co mi nie pasuje, ponieważ klocki hamują na feldze a nie na oponie.. Dodam,że nie pierwszym rowerem jeździłem bez tzw. trzymanki, a na tym ciężko równowagę złapać :P Jak stwierdził sprzedawca to niby jest to wina opony Kbix,a nie felgi. Więc dziś zamówiłem Continental RACE KING 26x2,0 drutówka. Jeżeli faktycznie nic się nie poprawi to reklamacja na ^&%*%$%(lepiej bez słów)

 

Proszę o wasze uwagi i spostrzeżenia.

  • Mod Team
Napisano

A ja chyba wiem o co chodzi. Ja mam podobnie w tylnym kole (obrecz winnemann zac19) i obrecz jest prosta obrabiana cnc ponekąd ... ale podczas hamowania czuć drżenie tak jak by obrecz była pofalowana. W niczym to nie przeszkadza ale moze być irytujące. Jezeli masz tak samo to moze ci lekko telepac kierownicą i wina opony raczej to nie jest, mozesz przełozyc opony z przodu na tył czy od kogoc na chwile pozyczyc i sprawdzić.

Napisano

ja mam obręcz kbix wmx, opone rocket rona i hamulce hayes stroker ryde. gdy hamuje na asfalcie mam drgania i wydaje mi się ze do klocki szarpią tarcze, przez co powstają drgania. z przodu zjawisko nie występuje :)

Napisano

i tak stwierdzono co mi nie pasuje, ponieważ klocki hamują na feldze a nie na oponie.

ale to chyba dobrze, że hamują na feldze, a nie na na oponie...

a wracając do tematu:

sprawdź stery, bo tam może tkwić problem...

 

pozdrawiam :)

Napisano

Mnie tu gila smierdzi, ten amortyzator wogole nie jest sztywny i wydaje sie mi ze wlasnie po jego stronie lezy problem

 

 

też mi się tak wydawało bo to amortyzator daje o sobie znać, na szczęście jest gwarancja i zaraz dzwonie... odpisze jak się firma do tego ustosunkuje :)

Napisano

gwarancja nic ci nie da, to cos poprostu tak dziala i inaczej nie bedzie, kumpel na tym jezdzi i widze jak taki amor "pracuje"

 

nie wątpię że masz racje lecz dziś utarłem serwisowi pysk, zaznaczając ich stwierdzenie iż to wina opony, stwierdzili żeby przywieźdz rower i sprawdzą ten amortyzator, jeżeli będzie to z ich winy to wypluje wówczas że o kilkaset złotych mi nie chodziło podczas zakupu roweru tylko o jakość, nawet w stosunku do mojej jazdy.

Napisano

blair7 ale co Ty wygadujesz? Gila może i pracuje tępawo i nie wiele wybiera, ale na pewno sama z siebie nie powinna powodować żadnych wibracji. Może być zwyczajnie uszkodzona/skrzywiona/źle zamontowana, ale poprawnie działający rower nawet prosty i tani nie powinien czegoś takiego mieć.

 

Może masz gdzie luzy na którymś z elementów, albo wadę fabryczną.

A powiedz czy podczas normalnej jazdy bez hamowania też przód wpada w drgania?

Napisano

blair7 ale co Ty wygadujesz? Gila może i pracuje tępawo i nie wiele wybiera, ale na pewno sama z siebie nie powinna powodować żadnych wibracji. Może być zwyczajnie uszkodzona/skrzywiona/źle zamontowana, ale poprawnie działający rower nawet prosty i tani nie powinien czegoś takiego mieć.

 

Może masz gdzie luzy na którymś z elementów, albo wadę fabryczną.

A powiedz czy podczas normalnej jazdy bez hamowania też przód wpada w drgania?

 

na prostej drodze nie lecz podczas jazdy bardzo mało się ugina nawet podczas małych wyskoków, także dla mnie leży wina w amorze, jutro odstawiam rower na czas sprawdzenia, a jak za długo to potrwa to dostaną nowe opony do założenia :), za free, głupie tłumaczenie i mój czas stracony trzeba sobie umieć wynagrodzić :)!!

  • Mod Team
Napisano

Autor pisze ze owe drgania wystepuja podczas hamowania a shima występuje ciągle zwłaszcza jak sie puści kierownice wtedy sie naslia wiec to chyba nie to.

Napisano

Byc moze ze nie, ale autor chyba nie probowal szybkiej jazdy bez trzymanki. Z kolei aura nie pozwala :) tzn da sie, ale troche niebezpiecznie.

 

Byc moze jest to inna przyczyna. Ja mam dosc podobnie, ale ze jestem lekki tego tak nie czuc i sie juz przyzwyczailem. Chociaz u mnie to dosc skomplikowane

 

Otoz w mojej sztywnej zimowce z widelcem 1", mam luz na sterowce przod-tył bo albo wytarla sie bierznia, albo cos jeszcze. W kazdym razie oringi na zewnatrz popekane, ale rower ma ladne 15lat :) Moze zebow nie strace :P Dodatkowo luz na piascie + bicie od felgi delikatne oraz wyrobione lozysko i os tylnego zawieszenia, luz 3-4 cm na boki na tylnich widelkach i oczywiscie tylnej piascie :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...