toivlas Napisano 27 Grudnia 2009 Napisano 27 Grudnia 2009 Mam piastę DT Cerit + zacisk skręcany na imbusa Bolt-On. Piasta jest na maszynach które są już zajechane i niebawem zostaną wymienione, ale póki zima, zajadę je do końca. Nie mniej kręci się pięknie, tyle, że już słychać łożyska. Problem, choć nie wielki, pojawia się w momencie kiedy zacisk skręcę mocniej, tak jak w sumie powinien być skręcony - bez przesady. Zauważyłem, że koło rozpędzone do podobnej prędkości jak w testach bez wpięcia do roweru kręci się nieco krócej. Nie są to jakieś mega różnice, powiedzmy zatrzymuje się 5sec szybciej przy prędkości początkowej 15km/h. Pytanie brzmi czy problem zniknie gdy wymienię łożyska? (pewnie mają minimalne luzy, są wypłukane i jak ściskamy, łożysko też jakby się ściska i powstaje dodatkowy opór) Drugie pytanie, jak w piastach maszynowych powinny być skręcone konusy piasty? Tyle ile można, lekko czy z wyczuciem? Bo też są różnice w oporze obrotu osi piasty jak skręcę mega mocno a lekko, ale bez luzów.
Mod Team Puklus Napisano 27 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 27 Grudnia 2009 Moim zdaniem wynika to z budowy łozyska. Nie wypisując niezrozumiałych pierdół powiem krotko - dociskając zacisk sciskasz golenie amora a golenie opierają sie na pieście tym samym dociskasz łozyszka i zwieksza sie delikatnie tarcie toczne - koło sie zatrzymuje szybciej Tak ze w mowych łozyskach proble prawdopodobnie bedzie taki sam ale nie ma sie czym martwic
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.