Skocz do zawartości

[10693g] Accent Tormenta, alvi88


alvi88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was wszystkich i chciałbym wam przedstawić mój rower może nie jest to mistrzostwo świata ale wydaje misie że to rozwojowy projekt więc liczę na podpowiedzi:

 

Bar ends: Boplight - 56g

Bottle Cage: Specialized Rib cage(alu bolts) - 37g

Brake : Promax(alu bolts) - 340g

Brake Levers : Avid FR5(alu bolts) - 147g

Cables (ze wszystkimi końcówkami fajkami i pancerzami) : - 131g

Cassette : CS-HG50 9 11-32 - 362g

Chain : Accent AC-901 - 271g

Crankset : SLX FC-M660 - 893g

Derlr (Front): XT FD-M770(alu bolts) - 149g

Derlr (Rear): XTR RD-M952(alu bolts)(alu wózek) - 193g

Fork : Manitou R7 SPV Platinum 100mm - 1524g

Frame : Accent Tormenta 17" (wraz z miskami i sterami) - 1 843g

Grips : Accent Light - 16g

Handlebar : Boplight Team 25,4 - 155g

Pedals : PD-M520 - 294g

Seat : Author ASD Super Sport - 318g

Seatpost : Smica 7075 3D Forged 27,2 - 212g

Seatpost clamp : Accent Light 31,8 - 24g

Shifters : Sram Attack 9 (obcięte)(alu bolts) - 141g

Skewers : Dartmoor Bolt P+T - 68g

Stem : Boplight Team 100mm - 130g

Tire (Front) : Kenda Karma DTC - 487g

Tire (Rear) : Kenda Karma DTC - 492g

Top Cap : - 17g

Tubes : Geax Titanium - 114g + 116g = 230g

Wheel Front : WH-M505 - 998g

Wheel Rear : WH-M505 - 1 165g

 

Razem: 10 693g

 

 

To wygląda mniej więcej tak jak opisałem.

A w najbliższym czasie planuję wymienić:

-Pedały (też liczę na pomoc może EXUSTAR E-PM25)

--Koła

-Kasetę na XT

-Siodło

-No i może hamulce na jakieś inne.

 

 

Proszę ocieniajcie krytykujcie i podpowiadajcie co dalej z tym robić i jak postępować by było lepiej i lżej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Waga pedałów dotyczy kompletu czy jednej sztuki? Normalnie ważą ok. 420 gram. Twoje jakoś tak mniej troszku.

Zamiast kasety XT możesz dać SLX, który jest nieznacznie cieższy a znacznie tańszy.

Całość calkiem OK, ale te hamulce Promaxa....

Ups, Mati mnie wyprzedził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wymianą kasety jak i łańcucha poczekałbym dotąd, aż się zajedzie. Rurki, amor,itd masz ok. Według mnie masz 3 wyjścia. Zbierasz kase i :

 

1. Zmieniasz rame

2. -||- koła

3. -||- hamulce, ofc tarcze ( bo koła posiadają mocowanie CL)

 

Z naciskiem na 1 i 2

Edytowane przez mati199
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z wymianą kasety jak i łańcucha poczekałbym dotąd, aż się zajedzie. Rurki, amor,itd masz ok. Według mnie masz 3 wyjścia. Zbierasz kase i :

 

1. Zmieniasz rame

2. -||- koła

3. -||- hamulce, ofc tarcze ( bo koła posiadają mocowanie CL)

 

Z naciskiem na 1 i 2

W trzecim przypadku raczej rower przytyje niż straci na wadze. Koła jak najbardziej- 505 to nie jest szyt marzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wrzucisz fotke??? Miom zdaniem do wymiany rama,koła i zastanów się czy potrzebujesz kasety o stopniowaniu 1-32 która wazy ponad 350 gram czy wystarczy ci 11-28 i slx w tej wersji waży 230gram:) Ja tak zrobiłem że zamieniłem 32 na 28 i spokojnie wystarcza nawet na większych podjazdach. Więc jeżeli ci noga podaje to myśle że jest to dobry wybór zresztą ze oszczedzisz też te kilka gram na krótszym łańcuchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na 11-28, nie narzekam, wprawdzie gór nie widziała ale znajomy przeleciał bez problemów masyw śnieżnika na ultegrze 12-27...

 

Do wymiany pierwszorzędnej koła - spokojnie pół kilo zjedziesz tanim kosztem (XT/Sapim Laser/EQ 21 to ~1600g za 650zł), siodło, za 150zł masz całkiem wygodnego Boplighta ważącego 200g, przednia przerzutka na Srama 9.0/XTR TS -40g, pedały może Looki Quartze, no i koniec opony ale to już temat rzeka. Podsumowując kilogram możesz spokojnie urwać, potem dopiero zaczną się schody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na 11-28, nie narzekam, wprawdzie gór nie widziała ale znajomy przeleciał bez problemów masyw śnieżnika na ultegrze 12-27...

 

Przelecieć to się praktycznie wszystkie góry da na 11-28, tylko że jest to podjeżdżanie bardzo siłowe. Znam kilka osób startujących w maratonach, które zmieniły kasetę z 11-32 na 34 właśnie ze względu na to siłowe kręcenie i negatywne konsekwencję tego. Mi osobiście tkże dużo lepiej pod większe górki lepiej kręci się na 34 niż 32.

 

Pzdr.

Edytowane przez Kubus18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Jurze "hardkorowe" podjazdy? 2 km od mojego domu zaczyna się Jura i żaden podjazd nie może się równać do tych kilkusetmetrowych podjazdów prawie pionowo w górach. Z resztą tutaj możesz sobie poczytać co nt. mają doświadczeni zawodnicy:

 

Link

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Kubus18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedals : PD-M520 - 294g

Raczej 380 g :)

PD mają odkręconą jedną stronę ponieważ gniazda śrubek regulacyjnych się wyrobiły dlatego taka waga.

 

Z wymianą kasety jak i łańcucha poczekałbym dotąd, aż się zajedzie. Rurki, amor,itd masz ok. Według mnie masz 3 wyjścia. Zbierasz kase i :

 

1. Zmieniasz rame

2. -||- koła

3. -||- hamulce, ofc tarcze ( bo koła posiadają mocowanie CL)

 

Z naciskiem na 1 i 2

 

1. Ramkę kupiłem w tym roku więc jeszcze z rok pojeżdżę szkoda mi teraz wymieniać a jak na razie mi styknie biarąc pod uwagę fakt że kupiłem ją za 200zł nową to mi się opłacało wcześniej miałem Ballistika

2. Koła już mam a dokłądny opis jest w moim 2 temacie założonym natym forum poczytajcie i oceńcie:

kółka DT HUGI

3. Na tarcze się nie przerzucę z tego faktu że mam już fajne koła pod v-ki i na razie kupię sobie SD7 a poza tym z tarczy interesowały by mnie modele z wyższej półki np. XTR lub Formula ale to już inne pieniądze :P

 

 

 

A wrzucisz fotke??? Miom zdaniem do wymiany rama,koła i zastanów się czy potrzebujesz kasety o stopniowaniu 1-32 która wazy ponad 350 gram czy wystarczy ci 11-28 i slx w tej wersji waży 230gram:) Ja tak zrobiłem że zamieniłem 32 na 28 i spokojnie wystarcza nawet na większych podjazdach. Więc jeżeli ci noga podaje to myśle że jest to dobry wybór zresztą ze oszczedzisz też te kilka gram na krótszym łańcuchu

 

Nie mam zamiaru przerzucać się na mniejszy zakres przełożeń ze względu na to że planuję na przyszły sezon więcej wyjazdów w góry gdzie będą lżejsze potrzebne a poza tym przeglądając opinie kaset SLX'a to można wywnioskować i że jednak mają mniejszą wytrzymałość :D od np. XT'ka

 

 

mam nadzieje, ze jest to projekt przejsciowy, czekajacy na nowa rame i kola...poki co mamy idealny przyklad, jak nie nalezy skladac roweru :P chodzi mi o tragiczna rame i kola z topowymi komponentami, ktore tak naprawdę nie maja wiekszego znaczenia

 

Nie wiem co masz na myśli tą tragiczną ramę wg mnie wydaje mi się że nie trzeba od razu wydawać 1,5kzł na topową ramkę typu xtc czy jakąś meridę lub scotta za te pieniądze niektórzy składają całe rowery gdybym miał więcej $$$ to na pewno nie myślałbym o tak taniej alternatywie jak ta rama a ja jestem z niej zadowolony po całym sezonie nie mogę o niej złego słowa powiedzieć no i przede wszystkim wiele się nakombinowałem aby coś uciułać żeby poskładać taki rower.

Edytowane przez alvi88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a poza tym przeglądając opinie kaset SLX'a to można wywnioskować i że jednak mają mniejszą wytrzymałość :) od np. XT'ka

Hmm mój SLX zrobił już ponad 6000 i trzyma się bardzo dobrze(w przeciwieństwie do aluminiowego blatu Race Face...). Tyle że z opinii znajomych wynika iż jest różnica w kulturze zrzucania pomiędzy SLX a Xt, na korzyść XT oczywiście. Następną kasetą będzie właśnie XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedziałbym, że kultura zrzucania jest gorsza w przypadku SLX. Sam mam SLX 11-28, a kumpel XT 11-32 różnicy w zrzucaniu nie widzę ;)

Po za tym, SLX jest miękką kasetą. Jeżeli ktoś ładuje do niej twardy łańcuch typu Campa C9, to nie ma co się dziwić, że kaseta nie jest wytrzymałą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hmm mój SLX zrobił już ponad 6000 i trzyma się bardzo dobrze(w przeciwieństwie do aluminiowego blatu Race Face...). Tyle że z opinii znajomych wynika iż jest różnica w kulturze zrzucania pomiędzy SLX a Xt, na korzyść XT oczywiście. Następną kasetą będzie właśnie XT.

Ciekawe rzeczy piszesz. Przesiadłem się z Xt na SLX( ze względów ekonomicznych po zużyciu XT) i jakoś nie widzę różnicy. A skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać.

W kwestii kół i SD7 w pełni popieram. I jakoś nie widzę tragizmu w tej ramie. Poza tym XTC pod kiepskim rowerzystą jest gorsza niż Accent pod dobrym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki - na kolach jezdzilem, sa tragiczne, nie krytykuje ramy dlatego, ze jest tania, z napisem accent, czy cos w ten desen, bo kazdy jezdzi na tym, na co go stac, ale delikatnie mowiac, nie popieram pakowania r7, xtrow itp w tak relatywnie kiepska rame i kola

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"krzysiek.s. napisał/a:

pomijając dywagacje na temat wagi wg mnie kasetę slx dyskwalifikuje inna rzecz. Kaseta slx znacząco gorzej pracuje niż kaseta xt (koronki i łańcuch takie same w obu przypadkach)"

 

Posiadam SLX z łańcuchem hg-73 i ma już za sobą 6 tys. Kolega praktycznie identyczny zestaw zajechał po 2000 km ;) Tyle że staram się nie przekaszać łańcucha, dbać o jego czystośc etc. czego o koledze powiedzieć nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki - na kolach jezdzilem, sa tragiczne, nie krytykuje ramy dlatego, ze jest tania, z napisem accent, czy cos w ten desen, bo kazdy jezdzi na tym, na co go stac, ale delikatnie mowiac, nie popieram pakowania r7, xtrow itp w tak relatywnie kiepska rame i kola

 

 

Hm nie wiem od czego zacząć ale prawda jest taka że w miarę przypływu $$$ modernizuję sprzęt a jak się nadarza okazja to chyba nie da się odmówić jak coś się trafi tanio np. ten xtr czy r7 koła teraz tez kupiłem na DT hugi240 za grosze więc będzie jakaś zmiana właściwości jezdnych na plus a wagowych na minus a na ramę też przyjdzie czas tylko nie od razu bo może się trafić jakaś super oferta zresztą teraz po sezonie dużo osób z $ modyfikuje swoje ścigacze a niektórzy z mniej zasobnym portfelem też korzystają bo mogą mieć więcej technologii za mniej :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...