Skocz do zawartości

[rower] Koszty eksloatacji roweru / sezon


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałbym orientacyjnie wiedzieć jak wyglądają koszty utrzymania sprzętu w ujęciu rocznym? Pytając, myślę o rowerze Scott Scale 40, a więc hardtail, ze średniej (tak myślę) półki.

Może wypunktuję, będzie bardziej przejrzyście, a więc:

 

1) Serwis amortyzatora

2) Serwis hamulców

3) Klocki hamulcowe do tarczówek

4) Opony

5) Łańcuchy

6) Ewentualne 'wpadki': dętki, centrowanie koła itp.

 

Czy serwis hamulców lub widelca jest możliwy do wykonania we własnym domowym zaciszu? Czy raczej są to czynności dość trudne i ciężko je wykonać samemu?

 

Z góry dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bęziesz wymieniał łańcuch to licz si z tym, że nie przyjmię Ci się on ze starą kasetą ;)

Może jak Ci się uda, to opon nie będziesz musiał wymieniać. Klocki, tak samo. Myślę, że one padną po dwóch latach, a nie po jednym. :D dalej Ci nie pomogę o ile w ogóle to zrobiłem :D

 

pozdro Klinton

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby było taniej najlepiej wyszukiwać część poza sezonem , na allegro i o ile to jest możlwe w swoim mieście zeby możliwy był odbiór osobisty ;) widze, że jesteś z Poznania więc może jakis sklep handluje w tym serwisie. co kosztów łąńcucha to w zależności jak go bedziesz piłował powinien starczyć na ok 3-5 tys km . cena zależna od jego klasy oczywiście. zamienniki klocków hamulcowych na alledrogo ok 30 pln na jedno koło. oryginalne pewnie troche droższe . co do dętek to nie wiem jak inni ale ja nie łątam tylko wrzucam nowe z tych tańszych z decatlona , chyba 9 pln za dwie sztuki . centrowanie koła ok 30 pln w zależności od tego jak jest zósemkowane . jak dojdzie wymiana szprych to dodatkowa kaska. amortyzatora osobiście jeszczce nigdy nie oddawałem do serwisu (no chyba że w okresie gwarancyjnym jak było coś nie teges) i jakoś mi to wszystko hula . robie w roku średnio 6 tys km. co do opon to im lżejsze tym krótszy zywot , ostatnio kenda negeval praktycznie do wyrzucenia po 3 tys km .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch od 50zł>

Klocki ok 80zł komplet

Centrowanie koła w moim mieście 15zł, a jak centrowanie z niemożliwej ósemki to 20zł ;)

Serwis amortyzatora (RST NEON) od trekiga w meine miasto to 30zł :D

Nie wiem na czym polega seriwis hamulcow... ale za odpowierzanie ok. 20zł xD

Tu podałen ceny z mojego sklepu roerowego, w którym jestem stałym klientem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator - fox ma drogi serwis - ok 200zł. Niestety nie znam budowy foxa, ale jeżeli jest podobna do RS, to spokojnie zrobisz wszystko w domu

Hamulce - wątpię, czy uda się przeserwisować Juicy w domowym zaciszu. Na początek licz się z wydatkiem rzędu 150zł na zestaw serwisowy.

Klocki - tu raczej nie zaoszczędzisz. Juicy są raczej słabymi hamulcami, więc zakup jakiegoś ścierwa za 25zł spowoduje, że nie będziesz hamować. Licz 100-120zł/komplet

Opony, łańcuch - tu wszystko zrobisz sam.

Dętka - 15zł i masz nową. A możesz kupić zestaw łatek za 10zł i łatać jedną dętkę kilka razy.

Centrowanie to koszt ok. 25zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomocne informacje :confused:

 

Tego nie zaznaczyłem, ale chodzi mi o Scale 40 rocznika 2010 - na takiego się grzeję. W nim Fox'a nie ma, jest za to Reba SL, ale Andrew napisał, że można wykonać serwis samemu.

Co do hamulców to założyli do niego nie Juicy, lecz Elixiry 5 - podobne konstrukcyjnie, czy zupełnie dwa inne światy? Serwis, to miałem na myśli odpowietrzanie (jak często w ogóle to się wykonuje), ewentualne skrócenie linek, jakieś czyszczenie - tutaj tak może trochę wymyślam, ale z tarczami nie miałem nigdy styczności, całe życie na V-kach...

 

A jeśli chodzi o łańcuch to myślałem o zakupie i wymianie na nowy (co ile km) oraz czy lepiej taki z wyższej półki, czy może przeciętna klasa wystarczy? Dodam, że w modelu 2010 łańcuch będzie pokonywał drogę na korbie XT oraz kasecie SRAM PG-980.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elixiry 5 - jak każde avidy, trzeba je odpowietrzyć już w chwili zakupu. Ich budowa podpowiada mi, że nie będą się zapowietrzać ze względu na specyficzną konstrukcję. Z juicy nie mają nic wspólnego poza tym, że oba modele działają na dot'cie i robi je avid :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznijmy od podstaw- zależnie od terenu, przebiegu, wkładu pracy(zachowanie czystości napędu) koszty będą różne mi w scelu 35 to koszty tak:

reba 50zł-4kkm

łańcuch-120zł jeszcze ten sam ale od nowości xtr

smary do łańcucha w sezon 40zł (wiem dużo ale lubię mieć zawsze czysty i nasmarowany)

klocki avida jak nie będziesz męczył ich w błocie to starczą na sezon i trochę

linki+ pancerze 100zł/sezon ( niektórzy czyszczą ja zmieniam jak się zaczyna mulić)

dętki kto co lubi ja mam mleczko wlane do ust co sprawia że mam 50g więcej na kole ale nie martwię się o kapcie

opony jak będziesz unikał asfaltu to starczą na sezon a po polecam kupić jakieś z schwalbe rr za 150zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki netta1987!

 

A co do Reby, co w te 50zł wliczyłeś?

Czy jest to cena samych elementów, które należy wymienić typu uszczelki, płyn, a serwis wykonujesz w pełni samemu? Jeśli tak to podpowiedz jeszcze jak do takiego serwisowania widelca miałbym się przygotować, czy potrzeba jakiś specjalny zestaw narzędzi, czy może wystarczą podstawowe klucze i trochę wiedzy/umiejętności manualnych? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki netta1987!

 

A co do Reby, co w te 50zł wliczyłeś?

Czy jest to cena samych elementów, które należy wymienić typu uszczelki, płyn, a serwis wykonujesz w pełni samemu? Jeśli tak to podpowiedz jeszcze jak do takiego serwisowania widelca miałbym się przygotować, czy potrzeba jakiś specjalny zestaw narzędzi, czy może wystarczą podstawowe klucze i trochę wiedzy/umiejętności manualnych? ;)

to kwestia 10/15zł 1

 

 

szczerze tez zabardzo nie wiem co netta1987 wliczyl do tego 50 zł :)

poniewaz olej to kwestia 10/15zł za 200 ml

a uszczelki to powazny wydatek okolo chyba 100 zł

ja w listopadzie tez serwisowalem piewszy raz moj amor (r7 elite absolute) mialem 10 kg w gaciach ze cos popsuje

lecz wszystko sprawnie poszlo bez niczego uporalem sie z tym bylo potrzebne do tego amora jednynie duzo szmat w celu wyczyszczenia amorka oraz niezbedny olej oraz podstawowe narzedzia oraz te bardziej wyszukane :D

na pewno serwisu nie robilbym w domu bo to jest robota bardzo brdzaca najlepiej jakis garaz czy piwnica :D

bo ja jeszcze jestem ograniczony ze mama na mnie ryczy jak cos ubrudze z roweru :P

 

pozdro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie olej około 20zł na 2 sezony starczy uszczelki 10 zł to max jak nie będziesz kupował oryginalnych tylko w hydrauliku a reszta to smarowanie goleni bo to podstawa pięknego działania a i jak jeszcze nie masz to musisz doliczyć pompkę radze jakąś mniejszą typu Beto MP-036 wtedy będziesz miał pompkę 2w1 i do amora i do kół kosztuje koło 90zł może nawet mniej a jest fajna

Napisz jak i w jakich warunkach chcesz jeździć to ułatwi pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

poniewaz olej to kwestia 10/15zł za 200 ml

a uszczelki to powazny wydatek okolo chyba 100 zł...

 

Oj, to widzę, że nawet jeśli sam będę serwisował to i tak koszty będą całkiem spore (tak uważam, dotychczas na sztywnym fullu jeździłem). Uszczelki, hmm... parę gumek i taki wydatek.

 

 

PS

Ty masz problem w domu, jak coś ubrudzisz, ja natomiast męczę się by uświadomić, że rower chcę trzymać w domu, mieszkam w bloku, a więc i balkon i piwnica niesie jakieś ryzyko kradzieży. Jak nie urok to sraczka... :D

 

 

Dzięki za cenne informacje!

 

 

EDIT:

To jak z tymi uszczelkami jest ~10 czy ~100zł? ;)

A smarowanie goleni, co tyle kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem gdzie kolega kupuje te uszczelki ? :D

na tagru ? heheh

 

na allegro sa ceny

http://allegro.pl/item820916718_cml2_uszczelki_enduro_do_marzocchi_monster.html

http://allegro.pl/item836895022_uszczelki_boxxer_nowe_pike_reba_rock_shox_oryginal.html

http://allegro.pl/item844163075_cml2_uszczelki_enduro_do_manitou_r7_black_minute.html

 

pierwsze lepsze ;)

 

wiec sory z caly szacunkiem ale uszczelkinie kosztuja 10 zł a jak sa jakies podroby to nie polecam do amora ktory kosztuje 1500 zł dawac owych uszczelek za 10 zł

 

bo to jest tak jak do ferari dac skrzynie biegow malucha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelki zależy jakie kupujesz jak chcesz oryginały do reby to może nawet i koło 120 ale można kupić identyczne w sklepach hydraulicznych i wyjdzie ci koło 10 czyli jak dla mnie wybór jest prosty a mnie smarowanie kosztuje bo po każdej błotnej ( czyli co 3 dni) smaruje takim oto cudem (chyba nie ma tańszego i równie dobrego)

a serwis masz pokazany tu:

nie jestem pewien kolejności bo nie sprawdzałem ale zobaczysz wszystkie po 2 razy to jak zawodowiec będziesz serwisował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena powala na kolana, nie ma co... ;)

 

A czy te uszczelki z hydraulicznego mają faktycznie taką samą budowę i strukturę (tutaj chodzi mi o elastyczność, twardość uszczelek)? Z pracy widelca na takich za 10zł jesteś zadowolony, nic nie strzela, nie trzeszczy itd?

Nie żebym od razu oszczędzał na starcie, ale skoro gumki w zasadzie podobne to po co za 140, skoro można za 10 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klocki - tu raczej nie zaoszczędzisz. Juicy są raczej słabymi hamulcami, więc zakup jakiegoś ścierwa za 25zł spowoduje, że nie będziesz hamować. Licz 100-120zł/komplet

Dwa razy wymieniałem klocki kupując takie po 25-35zł (na 1 koło) i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy w stosunku do kosmicznie drogich oryginałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecimy od najsilniejszych i do najbardziej ekstremalnej jazdy:

-ceramiczne/metaliczne spiekane

-metaliczne

-półmetaliczne

-żywiczne/organiczne

 

Ja osobiście jeżdżę, na Kool-stopach organicznych i więcej siły już nie potrzebuję. Są to drogie, ale bardzo dobre klocki.

 

 

Więcej w TYM temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator - fox ma drogi serwis - ok 200zł. Niestety nie znam budowy foxa, ale jeżeli jest podobna do RS, to spokojnie zrobisz wszystko w domu

Hamulce - wątpię, czy uda się przeserwisować Juicy w domowym zaciszu. Na początek licz się z wydatkiem rzędu 150zł na zestaw serwisowy.

Klocki - tu raczej nie zaoszczędzisz. Juicy są raczej słabymi hamulcami, więc zakup jakiegoś ścierwa za 25zł spowoduje, że nie będziesz hamować. Licz 100-120zł/komplet

Opony, łańcuch - tu wszystko zrobisz sam.

Dętka - 15zł i masz nową. A możesz kupić zestaw łatek za 10zł i łatać jedną dętkę kilka razy.

Centrowanie to koszt ok. 25zł.

 

Co ty mowisz?!?!? Serwis avidow to bajka, robota jedna z najlatwiejszych, latwiej to chyba tylko hujesy sie serwisuje. A zestaw skonstruowany przezemnie kosztowal 5 zl + olej

 

Co do innych kosztow, to w zaleznosci od intensywnosci jazdy i terenu w jakim bedziesz sie poruszal, musisz sie liczyc przynjajmniej z jednym kompletem klockow, hebli nie trzeba odpowietrzac co pol roku, moga i 2 lata podzialac. (klocki Alligator to koszt ok 35 zł)

 

Naped: polecam jezdzic na dwoch lancuchcach na zmiane (niektorzy mowia nawet o 3 szt) wydłuża ten zabieg zywotnosc kasety.(nowy lancuch od 70 do ....)

Amor: serwis robi sie dopiero w tedy jak zaczyna gorzej pracowac, wczesniej nie ma sensu.

 

 

 

Opony: na pewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie miałem zamiar skonstruować sobie własnoręcznie taki zestawik do odpowietrzania. Za strzykawki z napisem AVID, jestem zdania, że nie warto przepłacać, a frajda będzie, że zrobiło się samemu... :whistling:

 

Dzięki za przybliżone koszty, wiem (mniej więcej) czego się spodziewać w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...