Skocz do zawartości

[8282,9g] Pronghorn XC SW Race by 1415chris


1415chris

Rekomendowane odpowiedzi

XX 11-32 186g a XG999 11-32 175g, jedna zebatka mniej i jakies £45 taniej :)

 

Szkoda ze sram nie robi 34, bo XX36 i 208g to troche za duzo: tych zebow i waga za wysoka jak na ta cene, natomiast XG32 waga super ale bedzie brakowac tych 2 zabkow i jest to 9sp.

 

Wiec bardziej sie sklaniam ku kasecie nino/recon 10sp 11-34 180g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

XX 11-32 186g a XG999 11-32 175g, jedna zebatka mniej i jakies £45 taniej ;)

 

Szkoda ze sram nie robi 34, bo XX36 i 208g to troche za duzo: tych zebow i waga za wysoka jak na ta cene, natomiast XG32 waga super ale bedzie brakowac tych 2 zabkow i jest to 9sp.

 

Wiec bardziej sie sklaniam ku kasecie nino/recon 10sp 11-34 180g.

 

 

 

 

czy waga jest wysoka? wynalazki typu recon są zrobione z tytanu, alu itd, sram jest stalowy. jakby nie patrzeć, to chyba najlepszy materiał do produkcji kaset, shimano także w xtr nie idzie na obłęd i najmniejsze koronki są stalowe. jak ktoś napisał na jednym z forów: stal można poddać lepszej obróbce poprawiającej wytrzymałość, oszczędność wagi wypada lepiej przy dużych koronkach niż przy małych. no i wiele osób jest gotowych wydać dużo pieniędzy by dostać bardzo dobrej jakości produkt - nie można tego powiedzieć na sto procent o kasecie xx gdyż dopiero się pojawiła; jednak nadal dwie wiodące firmy produkujące komponenty mtb, czyli sram i shimano, praktycznie pomijają tytan w produkcji elementów napędu.

mogłyby przecież zrobic tak jak campagnolo, wypuścić np topowe kasety w wersjach ti/stal i full ti, jednak tego nie robią.

nie mam pojęcia czemu sram nie robi kasety 10 sp w trzech opcjach największej koronki, tak samo jak kaseta 9sp xx jest do 32 zębów - gdybam że to się zmieni, z resztą gdzieś była informacja na ten temat że 11-32 będzie w terminie późniejszym rozszerzone o 11-34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Lookas nie sledzisz wydarzen :icon_confused:

 

Miesiac temu wrzucilem alu sruby do zaciskow i adaptera i zrobilo sie 6g lzej i duuuzo ladniej.

 

Myslalem ze bede jeszcze cos zmienial ale jak sie zaczely starty to jakos to lajtowanie stalo sie mniej wazne B)

 

Czekam na karbonowe dolne widly, powinny byc lada chwila, tutaj moze byc spadek wagi 100-130g.

 

Kaseta jak xtr sie zajedzie na recon/nino 9 lub 10-tka ok 60g i tak niebezpiecznie zrobi sie blisko 7xxx.

 

Caly czas mowie o najlzejszej wersji, chociaz przy furiosach ktorych tez bede uzywal na zawodach, waga startowa nie jest tak wiele wyzsza: rogi kcnc, korki kiery, gumowe manetki to ok 60g roznicy. Opony z tylu race king ss 2.2, przod jak na razie spec fast track opcjonalnie roro 2.25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No rama z damperem to 2526g, więc 1200g cięższa od mojego sztywnego, ale na razie zrobiłem może 5km po szosie bo na więcej czas nie pozwolił i wiem tylko tyle że ta blokada skoku działa znakomicie...podjeżdżając czuję się jak po prostu na cięższym HT.

Mogę mieć porównanie do carbonowej, ale takiej już mi Rafał nie da:P Powiedział żebym sobie najpierw pośmigał na tym, a jak mi się spodoba to może wezmę;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ok 1k km i paru wysciagach wrazenia:

 

Zaczne od najslabszej strony, zestaw mini i-link raczej nie bedzie 'hitem', budowa pancerzy jest mikrusienka co niestety wplywa na ich 'kurczliwosc', sa tak cienkie ze pod wplywem obciazenia po prostu sie kurcza.

Naped trzeba czesto regulowac, co jest lekko frustrujace szczegolnie podczas wyscigu.

Jak sie nie 'ulozy' w najblizszym czasie trzeba bedzie pomyslec o alternatywie.

 

I to tyle co do minusow, no oprocz faktu ze 2 dni temu dupnal mi bebenek piasty

 

150520101158.jpg

150520101157.jpg

 

Dobra wiadomosc to ze Tune wymienia ten wynalazek od reki. Moze trzeba sie bedzie zastanowic nad Ti.

 

Rama, jednym slowem zaista :P

Co do dampera sie nie wypowiadam bo nie mam porownania.

Zawieszenie pracuje ok 3mm na damperze na plaskim, na podjazdach ugiecie jest mniejsze.

Podjazdy sa duzo plynniejsze niz na ht, nie wybija z rytmu nie ma potrzeby podnoszenia dupska, jedyne to na czym sie trzeba skupic to pedalowanie.

 

Sama rama jest 'bardzo ostra' w prowadzeniu, to chyba ze wzgledu na katy, co mi bardzo pasuje.

 

Durin SL, jak dla mnie i moich potrzeb jest dobrym wyborem. Nie ma nic wspolnego z plynnoscia i miekkoscia foxa, bo nie do komfortowego podrozowania zostal stworzony, typowy race amor. Co mi sie podoba, poza waga, to praca w calym zakresie, i platforma, szczegolnie na podjazdach zupelnie nie buja, w zaleznosci jak przeniesie sie srodek ciezkosci odpowiednio ugina sie i tak pozostaje. I jest sztywny! Na foxie rlc bez wlaczonej blokady byla bujanka.

 

Korba jak na razie bez wiekszych problemow, bardzo sztywna, i mniejszy qfaktor jak w poprzedniej xtr.

 

Patent sztycy z karbonowa lodeczka sprawdza sie znakomicie, i nie skrzypi jak to bylo nagminnym wnerwiajacym problemem przy standardowym mocowaniu.

 

Kiera 83g i mostek rotora 89g sa nadal cale, a i zestaw co mnie pozytywnie zaskoczylo jest sztywny.

 

Reszta sprzetu jest mi znana wiec nie ma niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...