Skocz do zawartości

[piasta] Wymiana shimano fh-rm30


matias111

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich na forum!

 

Postanowiłem wymienić starą piastę Shimano FH-RM30, ponieważ denerwuje mnie brak uszczelnienia w tej piaście i co się z tym wiąże zgrzyty w piaście po każdej przejażdżce w bardziej mokrym terenie lub myciu roweru. Myślałem o kupnie piasty Shimano FH-M590.

 

I teraz moje pytanie. Czy ktoś się orientuję czy będę musiał wymieniać szprychy (obie piasty na 32 otwory)? Nigdzie nie znalazłem wymiarów mojej aktualnej piasty. Czy w ogóle taka wymiana ma sens ewentualnie czy polecacie jakieś inne piasty?

 

Obręcze które posiadam to WTB Dual Duty XC i stalowe czarne szprychy, które były od nowości w moim Felcie Q600. Zastosowanie roweru to głownie jazda po Śląsku (czyli lekkie pagórki) i 1-2 razy w miesiącu wypad w Beskidy, ale bez szaleństw. Raczej nie myślę o przejściu na hamulce tarczowe.

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

Napisano

Zawsze możesz zmierzyć wymiary swojej piasty i porównać z tą nową. Tam są chyba tylko 3 albo cztery parametry.

 

Inna sprawa, że podana piasta jest na 36 szprych ( nie myle się ?) i nie trudno zgadnąć, że przy podobnych wymiarach piast obecne szprychy moga być za długie(kąt przeciecia poszczególnych szprych bedzie inny dla 32 i 36 otworów przy tym samym zaplocie).

Napisano

Ja myślę, że jest duża szansa, że te same szprychy starczą. Piasty tylko do V oraz z centerlockiem mają podobnej średnicy kołnierze (zdaje się 44mm) co starsze piasty niższych grup. Oczywiście to się opłaca tylko jeśli szprychy są w dobrym stanie. Jeśli są np podrapane, bardzo zużyte (częściowo zgięte) albo zdarzało się, że bez powodu pękła więcej niż jedna to zmiana piasty jest doskonałą okazją do wymiany szprych.

Napisano

Ja myślę, że jest duża szansa, że te same szprychy starczą. Piasty tylko do V oraz z centerlockiem mają podobnej średnicy kołnierze (zdaje się 44mm) co starsze piasty niższych grup.

 

Teoretycznie tak, ale ta nowa piasta jest na 36 szprych a to ma spory wpływ na długość stosowanej szprych. Wg mnie może być problem. Inna sprawa , że jak piasta przyjedzie to można spróbować zapleść i ewentualnie wtedy się wszystko wyklaruje.

Napisano

Teoretycznie tak, ale ta nowa piasta jest na 36 szprych a to ma spory wpływ na długość stosowanej szprych. Wg mnie może być problem. Inna sprawa , że jak piasta przyjedzie to można spróbować zapleść i ewentualnie wtedy się wszystko wyklaruje.

 

Tak jak napisałem w pierwszym poście jedna i druga piasta ma 32 otwory (są też wersje na 36).

 

mati199 co rozumiesz przez doskładaj i kup coś porządnego? Z tego co się orientuję to felgi które mam są dość dobre, więc żeby kupić coś lepszego musiałbym wydać co najmniej 600-700 zł na całe koła, jak nie więcej. A to już duża różnica w stosunku do 100 zł na nową piastę i przeplatanie koła. Poza tym kołom dolega tylko ta tylna piasta a reszta nigdy nie była uszkodzona i działa OK.

Napisano

Teoretycznie tak, ale ta nowa piasta jest na 36 szprych a to ma spory wpływ na długość stosowanej szprych. Wg mnie może być problem. Inna sprawa , że jak piasta przyjedzie to można spróbować zapleść i ewentualnie wtedy się wszystko wyklaruje.

 

O co chodzi z tymi 36 szprychami? Matias nigdzie nie wspomniał o tym, napisał że obie (czyli stara i nowa) są na 32 szprychy.

Napisano

O co chodzi z tymi 36 szprychami? Matias nigdzie nie wspomniał o tym, napisał że obie (czyli stara i nowa) są na 32 szprychy.

 

Moja pomyłka. Zakodowało mi się, że ten model jest na 36 i stąd błąd.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...