Skocz do zawartości

[koła] jaki zestaw kół 29"


heniekkrol

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zastanawiam się nad odchudzeniem rowerku. Z tego co wyczytałem na forum najlepiej zacząć od kół ( o ile są przyciężkawe )

Są to koła 29" także waga już z tego tytułu jest konkretna.

 

waga całego przedniego koła to - 2260g

w tym:

opona WTB Prowler - 820g,

dętka - 170g,

reszta (tj. piasta, obręcz, szprychy, nyple, opaska, tarcza/hayes ) 1270g

 

Z oponami i dętką sprawa jest dla mnie jasna, tu można dużo zyskać. Problem mam z tą "resztą" bo ciężko ustalić ile ważą poszczególne podzespoły nie rozbierając koła ( w necie też nic nie ma, bo oznaczenia OEM'owe nie odpowiadają tym ze stron producenta).

 

obręcz - AlexRims TD20 622x18 6061H-T6

piasty - Formua Alloy Double Sealed, 32 Hole Disc with QR ( wyglądają podobnie do modeli dc20 i dc22 )

 

Teraz jeśli tak spojrzeć na te 1270g (powiedzmy 1170 bo tarcza ze śrubami to ok.100g ), to ile konkratnie mozna by urwać wagowo zakładając budżet do 1000zł za 2 koła ?

 

Wstępnie rozważałem obręcze Mavic TN 719, 500g ( ~200zł/szt. ).

 

Z góry dzięki za wszelkie propozycje/rady

Napisano

a waga tylnego koła?? ile ważysz i czy zależy ci na nazwach komponentów...

 

w zależności od wagi kompletu, która zapewne oscyluje w granicach 2400-2500 gram [same koła], możesz zejść około 600 gram spokojnie...

 

i jeszcze jedno zapytanie dla jasności czy 1000 zł to także kwota na opony i dętki??

Napisano

podaj swoja mase, docelowa szerokosc stosowanych opon - 622x18 to bardzo wasko, jak na felgi 29er, trasy po jakich jezdzisz

 

ogolnie za 1000zl mozna zrobic mocne kola ponizej 2kg

Napisano

Ważę ~85kg, opony raczej w granicach 2.1 ( to co jest dostępne w naszych sklepach - ignitory, michelin, )

Co do tras to zdecydowanie musi się to sprawdzać w górach.

Ten 1000 to bez opon, dętek. Komponenety nie muszą być na siłę markowe, ale jak już mam zmieniać to na coś co będzie służyć kilka lat.

Napisano

Ważę ~85kg, opony raczej w granicach 2.1 ( to co jest dostępne w naszych sklepach - ignitory, michelin, )

Co do tras to zdecydowanie musi się to sprawdzać w górach.

Ten 1000 to bez opon, dętek. Komponenety nie muszą być na siłę markowe, ale jak już mam zmieniać to na coś co będzie służyć kilka lat.

 

to masz 2 opcje:) cięższą i lżejszą...

1. DT 370, DT X470 i do tego jakieś szprychy, zależnie ile kasy zostanie, waga około 2000-2100,

2. novatec light, albo chosen, DT X470 i szprychy znowu wedle uznania :)wagowo jakoś 150-250 gram mniej niż zestaw wyżej w zależności od szprych oczywiście :) oba zestawy sztywne i wytrzymałe

 

to raczej jedyne sensowne zestawy w tej cenie, obręcze X470 na dobrym zapleceniu są wystarczająco sztywne, opony spokojnie wejdą...

piasty DT wiadomo nie do zajechania raczej, novatec zależy ja używam i przesiądę się właśnie na lighty...

Napisano

wg producenta uniwersalne, a sprawdzone w górach i dały sobie radę i nawet dalej żyją i mają się u kolegi dobrze

 

są w podobnej cenie, a lżejsze :)

 

jakby co masz wybór, między tymi dwoma modelami... ale wg mnie spokojnie bierz DT

 

a i obojętnie jaki zestaw wybierzesz to na pewno jesteś 500 gram w dół, a to nie mało ;)

Napisano

Czy te 500g warte jest zachodu ? (czy w praktyce mówiąc krótko to czuć ? )

 

Czy te modele novateca D712SB D711SB są sprawdzone, czy lepiej zainwesować w dt swiss onyx lub 370 ?

Napisano

cene trudno okreslic, gdyz jest to towar deficytowy, o ile te kola mozna nazwac w pelni 29erowymi ze wzgledu na bardzo waskie felgi

 

co do obreczy mavica - wszystkie sa 622x19, ja polecalbym szukac czegos szerszego, z tanich np wtb speed disc - 26,5mm szerokosci zewnetrznie, zdecydowanie lepsza przyczepnosc opony niz ja feldzie mavica a119

 

przemysl sprawe zaplotu na 36/4x

Napisano

co do zaplotu poszukam/poczytam. domyślam się że chodzi o sztywność/wytrzymałość ?

 

widzę, że te WTB występują w 2 wersjach, czy taka szerokość umożliwia bezproblemowe założenie opon 2.1-2.4 ?

 

Size/model: 29" AMy

SpeedDisc-AM 29er rim, 32h - black

Width: 26.5mm

Holes: 32h

ERD: 601mm

Color: black

Weight: 555g

 

 

Size/model: 29" XC

SpeedDisc-XC 29er rim, 32h - black

Width: 24mm

Holes: 32h

ERD: 601mm

Color: black

Weight: 525g

 

WTB LaserDisc 29er chyba są za słabe, http://www.mtbtrailreview.com/blog/wtb-laserdisc-trail-29er/

z tymi speed disc nie masz problemów ? ( do: Nabial )

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

Nie wiem skad wniosek ze Lasery sa slabe. Mialem takie z przodu jak jeszcze Inbred byl moim flagowym sprzeciorem...

 

Przezyly Sowie i wyprawy na Peak District. Zero centry...

 

Towar i moze faktycznie deficytowy w Kraju-Raju ale tez i strasznie niszowy... Ja na ten przyklad na zupelnie prawie niedostepne w Polszcze Panasy Fajery 29 nie znalazlem nabywcy. Poszly na ebajcu :rolleyes:

 

Szacunek...

 

I.

Napisano

Klaniam,

Nie wiem skad wniosek ze Lasery sa slabe. Mialem takie z przodu jak jeszcze Inbred byl moim flagowym sprzeciorem...

 

Przezyly Sowie i wyprawy na Peak District. Zero centry...

 

Towar i moze faktycznie deficytowy w Kraju-Raju ale tez i strasznie niszowy... Ja na ten przyklad na zupelnie prawie niedostepne w Polszcze Panasy Fajery 29 nie znalazlem nabywcy. Poszly na ebajcu :rolleyes:

 

Szacunek...

 

I.

 

nie mam doświadczenia, zbieram opinie i próbuję podjąć jakąś decyzję :)

na mtbr bardzo skrajne opinie dot. laserów, plus ten test z linka który podałem.

 

Co do obciążeń to one (koła)nie mają przeżyć, ale muszą przeżywać Sowę niemal na co dzień ( Góry Suche/Kamienne, rzut beretem od Sowy )

 

Zastanawiam się czy zestaw piast 340 będzie wyraźnie lepszym wyborem pod względem wytrzymałości/niezawodności od tych novateców D712SB D711SB ( wagowo i cenowo novatec trochę lepiej wygląda )

Napisano

340 powinny być lepsze, chociaż i tak zdarzały się czasem buble, ale wymieniane od razu na nowe...

mają też na pewno lepsze uszczelnienie, są trochę cięższe i przy obecnych cenach Allegro jakieś 250 złotych droższe

 

wybór ostateczny i tak będzie należał do Ciebie

Napisano

340 powinny być lepsze, chociaż i tak zdarzały się czasem buble, ale wymieniane od razu na nowe...

mają też na pewno lepsze uszczelnienie, są trochę cięższe i przy obecnych cenach Allegro jakieś 250 złotych droższe

 

wybór ostateczny i tak będzie należał do Ciebie

 

bubla ja teraz strzeliłem - miałem na mysli 370'tki/ewent. onyx'y

Napisano

w 370 - tkach uszczelnienie nie jest już rewelacyjne, ani innowacyjne...

jeśli nie zależy ci na specjalnie lekkich kołach to lepiej wybrać coś sprawdzonego, chociaż z novatec od względem wytrzymałości jestem zadowolony [podstawowy model] i po zebraniu opinii wezmę jednak model 711 i 712 :rolleyes:

Napisano

speed disc to nizszy model lasera, wiec przylaczam sie do Ivana, roznia sie chyba 1 komora, ale chyba :rolleyes: speed disc polecam 26,5mm, opona 2.1 bez problemu slick 622x28mm tez wchodzi, ale trzeba duzo sily i wytrwalosci w poprawianiu ulozenia opony...realna waga posiadanych 2 egzemplarzy to 576 i 583

 

co do zaplotu, to sam nie sprawdzalem, wiec przekaze wiedze wyczytana, bo w tym przypadku i taka ma jakas wartosc - podobno 4x przy 29" ma takie wlasciwosci jak 3x przy 26", wynika to z katow, rozkladku naprezen, bla bla

Napisano

revo lekkie, ale nie każdy poleca z przyczyn ich cieniowania, przy twojej wadze lepiej Compy, Revo mogą się luzować co jakiś czas

 

jeszcze warto zobaczyć na Sapima np model Race

Napisano

Zna ktoś z forumowiczów może jakiś sprawdzony adres sklepu/serwisu składającego koła ? Fajnie jakby skladał to ktoś kto ma dostęp do podzespołów i nie trzeba każdej częsci z osobna z innego sklepu zamawiać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...