Skocz do zawartości

[koła] Pomoc w złożeniu kół.


czapli

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W końcu czas na zmiany w rowerze i na pierwszy odstrzał idą koła. I tu rodzi sie pytanie. Jakie??? Ważę ok 80kg i jeżdżę często i dość dużo. Czasem lubię pojeździć po kamcurach, korzeniach, strumyczkach, piaskach, błocie i po polskich asfaltach ;) Aha, koła mają być pod tarcze i stosunkowo lekkie.

 

Bardziej zależy mi na tylnym kole bo obecne się już sypie i wymiana jest sprawą pierwszorzędną.

 

Obręcz:

Tu walkę podjęły dwie firmy ;) Mavic i DT Swiss innych raczej nie biorę pod uwagę chyba, że znajdzie ktoś bardzo interesującą ofertę.

 

Jeżeli miał bym brać tańsze obręcze to myślę nad Mavic XM 317 disc lub DT Swiss X455. Tu nasuwa się pytanie, czy te obręcze wytrzymają moje "katowania". Wspomnę, że moja obecna obręcz Kbix WMX jest nieźle powyginana :D

 

Teraz te obręcze, które mniej mi się podobają cenowo :P Obręcz Mavic'a która mnie interesuje to XC717 DISC, a z oferty DT Swiss'a XR 4.2d. Zysk wagowy kusi ale, czy te obręcze będą dużo sztywniejsze niż te tańsze?

 

 

Szprychy:

Tu raczej problemu nie będzie bo zdecydowałem się na DT Competetion na tył a DT Revoluton na przód :D Ale też rodzi się pytanie, czy jest jakikolwiek sens ładować taka kasę jak można kupić DT Champion i czy sztywność koła będzie przy nich mniejsza?

 

 

Nyple:

No, tu jestem pewien że będą to DT Swiss Prolock ;)

 

 

Piasty:

Tu zaczyna się jazda bez trzymanki xD Po prostu nie wiem co wybrać, przód wiem, że starczy Novatec na maszynach, ale tył?? Przede wszystkim zależy mi na dobrym bębenku, co jest raczej rzadkim zjawiskiem wśród tylnych piast do 200zł, bo tyle maksymalnie chce przeznaczyć na taką. Na razie moim faworytem jest FH - M756 choć też słyszałem, że bębenki się w nich pogorszyły.

 

 

 

No, to teraz piszcie co myślicie :D

Napisano
Tu raczej problemu nie będzie bo zdecydowałem się na DT Competetion na tył a DT Revoluton na przód Ale też rodzi się pytanie, czy jest jakikolwiek sens ładować taka kasę jak można kupić DT Champion i czy sztywność koła będzie przy nich mniejsza?

Przy Championach sztywność koła jest większa, ale też trudniej rozpędzic cięższe kółko.

Co do Revolution - to szprychy dla niezbyt ciężkich bikerów, 80 kg. to raczej granica ich sensownej przydatności, sztywność kółka bedzie mniejsza.

Przy takiej wadze , polecam raczej Competition na dwa kółka - rozsądna waga, i wystarczająca sztywność.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...