ArturEX Napisano 27 Września 2009 Napisano 27 Września 2009 witam poszukuję podziałki/tabeli z rozpisaną ilością PSI do wagi bikera. Patrzyłem na stronie Treka ale do Fuel'a EX 7 jeszcze nie zrobili, gdyż zamienili go na RP23 i jest to rower na 2010r. proszę o pomoc pozdrower
creative1989 Napisano 27 Września 2009 Napisano 27 Września 2009 pompujesz dopóki rama pod obciążeniem nie będzie się uginała pod twoim ciężarem na więcej jak 10% skoku (dla XC) - to daje ok 4mm skoku dampera dla wersji 165mm. Tłumienie odbicia wedle preferencji własnych. Ponadto KLYK
ArturEX Napisano 27 Września 2009 Autor Napisano 27 Września 2009 dzieki ale nie o to mi chodziło... tam to było rozpisane dosłownie jak dla tumana nie wiem poza tym czy 10% mi się ugina czy nie, gdyż nie dostałem nakładki na dampera z podziałką procentową.... nadal czekam na propozycje
creative1989 Napisano 27 Września 2009 Napisano 27 Września 2009 To możesz na goleniu dać kawałek nitki i zobaczysz na ile ci się ugina.
arek_wro Napisano 27 Września 2009 Napisano 27 Września 2009 Na stronie Treka jest rozpiska dla rowerow na 2010, ale z tego co widze cisnienia dla damperow nie roznia sie od tych z lat 2008 i 2009, za wyjatkiem wersji DRCV montowanej w wyzszych modelach. http://www.trekbikes.com/pdf/2010/suspension/fuelex.pdf Ale i tak nie sugerowalbym sie do konca tym co podaja producenci na swoich stronach. Fuel EX wedlug wielu opinii (takze mojej) pracuje najlepiej przy SAGu 30%. To by oznaczalo 1,5 cm o ile sie nie myle. Ile wazysz? Ja przy ok. 70 kg mam mojego RP23 nabitego na 90 PSI.
ArturEX Napisano 27 Września 2009 Autor Napisano 27 Września 2009 ważę ok.65kg 90PSI, ale dla RP23, a czy to nie jest różnica z RP2?
arek_wro Napisano 27 Września 2009 Napisano 27 Września 2009 Cisnienia dla RP2 i RP23 byly takie same. Ale i tak najlepiej kierowac sie zasada 30% SAGu. Tak na oko u ciebie powinno to byc ok 85 - 90 PSI. Moje 70 kg to juz w pelnym rynsztunku. Sprobuj od takiej wartosci i zobacz jak ugina sie damper.
ArturEX Napisano 27 Września 2009 Autor Napisano 27 Września 2009 na zdjęciu jest widoczne ugięcie mojego dampera z ciśnieniem 90 PSI - posłużyłem się o-ring'iem:
Rulez Napisano 27 Września 2009 Napisano 27 Września 2009 To nie masz jakieś linijki ??? , zmierz długość tłoka, a następnie X 30% (np. 50 mm X 30% = 15 mm) i masz wynik, to chyba nie jest takie skomplikowane, chyba tobie łatwiej zmierzyć odległość o-ringa od dampera , niż nam wydedukować ze zdjęcia
arek_wro Napisano 27 Września 2009 Napisano 27 Września 2009 Tak na oko to raczej jest wiecej niz 30%. I rzeczywiscie jak Rulez napisal nie trzeba bardziej wyrafinowanego narzedzia niz zwykla linijka. Poslugujac sie oringiem pamietaj zeby go przesunac maksymalnie do gory jak juz siedzisz na rowerze, a nie przed siadaniem. Podczas siadania, damper ugnie sie bardziej niz jak sie juz spokojnie siedzi. No i trzeba delikatnie schodzic z roweru, bo damper znowu ugnie sie glebiej niz SAG i caly pomiar o kant d.. rozbic.
ArturEX Napisano 28 Września 2009 Autor Napisano 28 Września 2009 wiem wyszło mi 2cm od "czubka" dampera do o-ringa. Czyli dopompować czy nie?
arek_wro Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 2cm to trochę za dużo. Dopompuj tak żeby było ok. 1,5cm i wtedy spróbuj jak się jeździ. Najważniejszą weryfikacją i tak jest test w terenie. Jak będzie za miękko, dopompuj, jak będzie za twardo, popuść powietrza. Ot, cała filozofia
ArturEX Napisano 29 Września 2009 Autor Napisano 29 Września 2009 dzięki, także obecnie mam 90 PSI i dobiję tak do 100 - zobaczymy co to da
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.