Skocz do zawartości

[suport] Nie da się dokręcić


Nudziarz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Co to za rama, suport, korba? Wygląda to tak jakby suport był pod mufę 73mm podczas gdy rama ma 68mm. Ewentualnie masz krótki gwint w mufie, choć z doświadczenia wiem że mimo tego udaje się wkręcić miski do końca.

Napisano

Z autopsji wydaje mi się, że po lewej stonie trochę tam gwintu wystawało nie mniej strona od korby powinna zostać dokręcona do końca.

 

Podaj dokładnie jaki to model ramy/roweru i jaki model suportu; czy na pewno odpowiedni.

 

Rozumiem, że gwinty są czyste i nasmarowane.

Napisano

Rama Bop Iguana 14" wyczytałem że pod 68mm, suport nie pamiętam modelu ale to VP 68mm za około 100zł pod ISIS, korba Dartmoor Vertical pod ISIS. Oczywiście gwinty wyczyszczone na błysk i nasmarowane smarem ŁT.

Napisano

Bawiłeś się samą nakrętką od strony korby ?? Wkręć wykręć kilka prób, zobacz od drugiej strony czy nie brakuje gwintu w mufie, rama nowa ??

 

Zacznij od wkręcania prawej strony, a potem lewej.

Napisano

Niczym się nie bawiłem. Rama nowa znaczy była założona w rowerze wystawowym potem wszystko odkręcono i ją kupiłem. Gwintu nie brakuje mierzyłem suwmiarką i wyszło mi ok.

Napisano

Mi się wydaje, że wszystko jest ok. Co z tego, że suport kawałek wystaje, jak jest do końca wkręcony? Po prostu jest parę mm za długi. Miałem kiedyś tak w swoim rowerze od nowości...

Napisano

na 100% nie zacząłeś wkręcania od prawej miski. Dlatego teraz nie możesz jej dalej wkręcić. Odkręć lewą michę i wtedy dociągnij prawą.

 

BTW. przesuwanie osi na gwincie może być sposobem na poprawienie linii łańcucha :)

Napisano

na 100% nie zacząłeś wkręcania od prawej miski. Dlatego teraz nie możesz jej dalej wkręcić. Odkręć lewą michę i wtedy dociągnij prawą.

 

BTW. przesuwanie osi na gwincie może być sposobem na poprawienie linii łańcucha <_<

 

 

Bawiłeś się samą nakrętką od strony korby ?? Wkręć wykręć kilka prób, zobacz od drugiej strony czy nie brakuje gwintu w mufie, rama nowa ??

 

Zacznij od wkręcania prawej strony, a potem lewej.

 

Z tą zabawą zaś chodziło mi o nową ramę i mufę świeżo po wyjściu od bopa bo brałem pod uwagę że rama jest nowa.

Napisano

Tak jak koledzy dodam, że lewa strona jak wystaje te dwa, trzy zwoje - to niż nie robi. Jednak od strony korby kołnierz powinien opierać się na powierzchni czołowej mufy (i należy to przykręcić całkiem sporym momentem - ok 60-70Nm). Inaczej całe połączenie gwintowe nie będzie stabilnie skręcone i w przyszłości mogą, choć nie muszą, wystąpić luzy w tym połączeniu gwintowym, co jest najprostszą drogą do uszkodzenia gwintu w mufie.

 

Na marginesie warto usunąć lakier na powierzchni czołowej mufy (najlepiej odpowiednim do tego celu narzędziem/w serwisie). Może w przypadku "klasycznych" suportów nie jest to takie istotne, ale gdy zmienisz kiedyś mechanizm korbowy na zintegrowany z osią - będzie to koniecznością.

 

W twoim wypadku być może to gruba warstwa lakieru daje taki efekt, że wygląda to jakby prawa miska nie była wkręcona do oporu.

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...