Kazikkk23 Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 Może ktoś mi powiedzieć o różnicach między tymi dwoma korbami? oprócz wagi oczywiście. Pozdrawiam Karol
Xanagaz Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 Podobno XTR są szersze (wiekszy Q-Factor). XTR ma kompozytową (tytanowo-kompozytową) średnią tarczę. XTR ma więcej długości ramion do wyboru. Ramiona są wykonane z innego materiału. A teraz konkrety. XTR około 1,2tys zł. XT około 550zł. Za cenę XTR przy kupnie XT jesteś w stanie zrobić korbę lżejszą od XTR ;]
miskov17 Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 Waga to nie wszystko, standardowe koronki XTR'a są bardzo wysokiej jakości. Co nie zmienia faktu, że normalny człowiek wybierze XT, który jest dwa razy tańszy i wystarczający dla 95% użytkowników. XT ma 3 długości ramion: 170, 175 i 180mm, są tak samo jak w XTR wykonane z aluminium. Nie wiem jakim cudem chcesz zejść do poziomu wagowego XTR, skoro nawet przy zastosowaniu blatów FRM waga spadnie o jakieś 60g, alu śruby to kolejne 15g. Więc mamy jakieś 790g, XTR to 775g.
Xanagaz Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 Za stroną Shimano "Crank Arm Length - 165/167.5/170/172.5/175/177.5/180mm". Fakt, nie zejdzie się do poziomu XTR mając XT normalnymi metodami, mój błąd
DominikM Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 Koszty eksploatacji są znacznie większe - XTR jest projektowany na około 6000 km po czym dla utrzymania jakości pracy należało by wymienić zębatki.
Kazikkk23 Napisano 25 Sierpnia 2009 Autor Napisano 25 Sierpnia 2009 Czyli brać XT. Tańszy i dużej różnicy nie ma, : )
pawel1315 Napisano 26 Sierpnia 2009 Napisano 26 Sierpnia 2009 Bierz XT. Jest to bardzo sztywna, dobra i wytrzymała korba. Na pewno Ci wystarczy, a za resztę kasy będziesz mógł ją serwisować przez kolejnych kilka sezonów
zagajnik Napisano 26 Sierpnia 2009 Napisano 26 Sierpnia 2009 Korba XTR jest najbardziej odchudzona i niezwykle precyzyjnie wykonana, a jej obróbka cieplna (ogólna i powierzchniowa) jest na najwyższym poziomie. Za to się płaci. Przy najniższej ze wszystkich korb shimanowskich wadze musi ona wytrzymywać ekstremalne obciążenia zawodnicze (w końcu dla zawodników jest przede wszystkim dedykowana) choć moment krytyczny przychodzi dla niej wcześniej niż np. dla korby XT używanej w takich samych warunkach. To są różnice mające zasadniczy wpływ na różnicę cen między obiema grupami.... PZDR Jacek
skydancer Napisano 27 Sierpnia 2009 Napisano 27 Sierpnia 2009 Bierz XT. Jest to bardzo sztywna, dobra i wytrzymała korba. Na pewno Ci wystarczy, a za resztę kasy będziesz mógł ją serwisować przez kolejnych kilka sezonów A skoro jesteśmy już przy XT, to rozważ kupno SLX 200 zeta w kieszeni i tylko kilkadzieisąt gram więcej (30?)
Kazikkk23 Napisano 29 Sierpnia 2009 Autor Napisano 29 Sierpnia 2009 SLX odpada. Mam Firexa i wychodzi na to że slx jest to samo co firex?
DominikM Napisano 29 Sierpnia 2009 Napisano 29 Sierpnia 2009 Kazikkk23 a gdzieś takie mądrości wyczytał ?
skjaatel Napisano 29 Sierpnia 2009 Napisano 29 Sierpnia 2009 Jeśli chodzi o wagę, to nie ważyłbym się ich porównywać
pawel1315 Napisano 29 Sierpnia 2009 Napisano 29 Sierpnia 2009 To tak jakbyś porównywał rowery wagowo. Składak 8 kilo i sprzęt super lekki, warty 15 tys. zł ważący tyle samo Waga nie ma nic do znaczenia. Wszystko zależy od wykonania i od ilości materiału w poszczególnych miejscach. Myślę, że Shimano jest na wyższym poziomie niż Truvativ, chociaż sam mam Firex'a.
Elefantino79 Napisano 9 Września 2009 Napisano 9 Września 2009 Witam serdecznie, mam 166 cm wzrostu i długość nogi 75 cm więc powinienem wybrać korby 175 czy 170 mm? Pozdrawiam!
TocaS Napisano 9 Września 2009 Napisano 9 Września 2009 Witam serdecznie, mam 166 cm wzrostu i długość nogi 75 cm więc powinienem wybrać korby 175 czy 170 mm? Pozdrawiam! Sądzę, że korba 165 może być odpowiednia, nie mniej jednak bardziej uniwersalną będzie rozmiar 170 mm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.