Skocz do zawartości

[opona] kenda kobra kevlar&kenda karma kevlar


leo81

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam zamiar odchudzić trochę swój rower Giant escaper z takimi oponami http://www.allegro.pl/item685388787_opona_...1_95_831_a.html. Waga 73 kg, średnia prędkość w mieście (asfalt/chodnik kostka bauma) ok 23 km/h, a w lesie (ubite ścieżki) ok 20 km/h. Proporcja jazdy: Miasto 70%, las 30%. Trasy 30-50 km.Jeżdżę dosyć spokojnie. Jeśli chodzi o hamowanie to oszczędzam opony:).Rozumiem, że odczuje różnice po przesiadce ze starych opon?No i najważniejsze pytanie - która z tych opon (wytrzymałość/małe opory toczenia)uwzględniając, mój charakter, jazdy będzie lepsza?

 

kobra

 

http://www.allegro.pl/item694923297_kenda_...lko_498_gr.html

 

karma

 

http://www.allegro.pl/item692677768_kenda_...lar_zobacz.html

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi:)

Napisano

Witam.

 

Jeżeli 70% miasto to ja brałbym tylko i wyłącznie semi-slicka, czyli ta kobra mogła by być. Kostka w jeździe miejskiej zniknie bardzo szybko.

 

Pozd.

Napisano

dzięki za odpowiedź;)

Jeszcze się zastanawiam nad http://rowerowysklep.pl/opona-schwalbe-hur...=157_155_47_121

schwalbe hurricane

- cięższe od kobry o ok 150 gr

+ możliwość kupna w sklepie stacjonarnym no wychodzi cenowo jakbym kupował na allegro:)

No i do moich zastosowań nie wiem które byłyby lepsze a zależy mi na odchudzeniu roweru a 300 gr na kołach na korzyść kobry.Nie znam się za bardzo na tym i nie wiem które lepsze byłyby dla mnie.Tak jak pisałem jazda turystyczna a nie jakieść maratony:)kobra&hurricane hmm..

Napisano

Mam Hurricane w dokładnie takim samym rozmiarze na przodzie i tyle, gdyby nie waga, to zostawiłbym je sobie jeszcze na długo. Do niezbyt szaleńczej jazdy w terenie wystarczają w zupełności, zawody xc na nich pociągnąłem bez jakiś wielkich poślizgów, ale czuć tą niepewność.

Jakieś ostre i nagłe manewry na zbitej nawierzchni trzeba wykonywać asekuracyjnie, no i na mokrym tracą trochę przyczepności, ale to wada każdego semi - slicka. Trwałość to ich mocna zaleta, prawie się nie zużywają, zostało jeszcze 70 % opony po 8 kkm. Nie przebiłem ich ani razu, nie licząc najechania na butelkę po piwie (moja wina). Po asfalcie lecą jak głupie :) Dobra uniwersalna opona dla reprezentujących opanowany styl jazdy :D Dojadę na nich do 10 kkm i wymienię, ale na pewno nie wyrzucę, zostawię na zmianę :D

Teraz zastanawiam się właśnie nad kevlarowymi Kobrą albo Karmą, prawdopodobnie padnie jednak na Karmę - ostatnio jeżdżę więcej w terenie, a na asfalty zachowam sobie jaskółki (schwalbe - z niemieckiego).

Napisano

No to padło na kendy kobry kevlar 60 tpi.Niska waga i bieżnik (niskie opory toczenia).Chyba lepsze od tych schwalbe.W poniedziałek zamawiamy i czekamy :D

Napisano

Mam karmy i jestem zdziwiony ich zachowaniem na asfalcie po prostu rower idzie pięknie. W terenie też fajnie się przyśpiesza. Na asfalt 4,5 bara do terenu spuścić do 2,5 bara dla mojej wagi daje 3,5 (90kg).

Napisano
No to padło na kendy kobry kevlar 60 tpi.Niska waga i bieżnik (niskie opory toczenia).Chyba lepsze od tych schwalbe.W poniedziałek zamawiamy i czekamy :)

 

Moim zdaniem dobry wybór :D Powinny być nawet lepsze w terenie, Schwalbe mają więcej "łysiny". No i 300 g na oponach to jest bardzo duży zysk :D

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Drugi link nie działa, a ta z pierwszego w cenie 22 zł to jest wersja drutowa. W tym temacie mowa była o wersji zwijanej.

Druciak będzie cięższy (oplot druciany swoje waży) i jakoś patrząc po tym malutkim zdjęciu widać inny wzór bieżnika.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...