Skocz do zawartości
  • 0

Kilka pytań po zakupie


Gość wichen

Pytanie

Gość wichen

Witam

 

W związku z zakupem roweru(używanego) mam kilka pytań.

 

Rower ma służyć do jazdy na weekendowej, zjazdów i podjazdów w górach, jazdy po lesie, ścieżki rowerowe.

Jazda typowo amatorska.

Pewnie powiecie że kupiłem nie odpowiedni rower ale cena była bardzo atrakcyjna i taki mi się podobał.

 

W związku z tym że rower jest używany i niejezdzony w tym sezonie chciałem sobie go przygotować i tu moje pytanie co ma zrobić?

Np. przesmarować łańcuch - olej/smar marki.....

wyregulować ......

itd.

 

Jakie opony kupić bo tylnia jest do wymiany obecnie mam 26-2.35 może na moje potrzeby inny rozmiar (czyt.szerokość) w rozsądnej cenie max 60-70,- szt.

Czy amortyzator jakoś się serwisuje tzn. wymienia olej czy coś innego a może kupuje sie nowy bo w moim po ruszaniu regulacjami nie ma wiekszej różnicy w skoku i twardości (brak olej?) i jakoś tak średnio płynnie podczas jazdy chodzi.

Czy amortyzator XCR da się zablokować na "sztywno" tymi pokrętłami?

na razie chyba tyle pytań, licze na Waszą pomoc i rady.

 

Dane techniczne:

Bulls

Rama:7005 Aluminium

Waga:15,45kg

Amortyzator:Suntour, XCR, 100 mm

Przerzutka tylna:Shimano, Deore, 24-speed,

Przerzutka przednia:Shimano, sis c50,

Manetki:Shimano, Alivio,

Hamulce:Shimano, 160/160 mm,

Korba:Shimano, 42/32/22T,

Kaseta:Shimano, 11-32T,

Kierownica:Tioga wide: 640 mm, rise: 50 mm

Mostek:Tioga ext: 65 mm, 10° rise

Sztyca:Tioga

Siodełko:Bulls Di,

Piasty:Formula

Szprychy:Niro, stainless

Obręcze:Rigida, Disc Bull

Opony:Innova, IA-2024, 26x2.35

Pedały:Wellgo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 odpowiedź na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Opony - w tej cenie spokojnie powinny byc np. schwalbe black jack 26x2.1 Ja ich uzywam i dobrze sie sprawuja, nie mam do nich zastrzezen.

Amortyzator - Co dokladnie jest napsaine na amortyzatorze? Jezeli jest to suntour xcr-lo to powinien miec blokade skoku. W zaleznosci od roku produkcji jest ona raz z prawej raz z lewej. Na jednym pokretle powinno byc + i - i to bedzie to drugie jezeli wogole masz blokade skoku. Tyle tylko, ze ona dosc czesto sie psuje w suntourach.....

olej/smar - lancuch moze latwo i dosc szybko wyczyscic i nasmarowac specyfikami finish line. Odluszczacz kosztuje kolo 35 zl(sporo tego jest, na dosc dlugo starcza) a smar 15zl. Sprawdz jeszcz czy linki nie wymagaj smarowania/czyszczenia.

Ogolnie to polecam wycieczke na rowerku do najblizszego senswonego sklepu/serwisu rowerowego na zakupy no i przy okazji mozna popytac czy amorka mozna jeszcze uatowac itp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...