Skocz do zawartości

[Rower] Proszę o pomoc w wyborze: Giant XTC 3, Cube LTD Comp czy Cube LTD Comp Disc


DEL

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Wszystkich serdecznie, to mój pierwszy post.

 

Szukam nowego roweru, na którym będę mógł pojeździć w terenie i po szosie.

 

Wybrałem 3 modele:

 

http://www.bikeman.pl/Skl...ski-Giant-XtC-3

 

http://www.skiteam.pl/rower/cube/ltd-comp-hs33/

 

http://www.skiteam.pl/rower/cube/ltd-comp-disc/

 

Wydaje mi się, że osprzęt mają całkiem całkiem i ogólnie są warte uwagi.

 

Potrzebuje przed zakupem zasięgnąć porady ekspertów:

 

Który z tych rowerów będzie najlepszym rozwiązaniem?

Cube mają chyba lepszy osprzęt ale nie wiem jak z ramą sprawa wygląda?

Napisano

Rama tez przeważa na korzyść Cube, niektórzy przyzwyczajeni do miekkości Alu są zdziwieni szczytnościa. Jest jedno ale, Cube ma dziwną rozmiarówkę

 

A wyposażenie na korzyść CUBE. Tutaj kwestia co wolisz. Niezawodne i dlugowieczne oraz bezobsluglowe hydrauliczne szczękowe Magury, czy tarczówki z średniej półki.

Napisano

Poczytałem trochę i jednak zdecydowałem się na Giant XTC

 

Mam jeszcze jedno już chyba ostatnie pytanie:

 

Czy Giant XTC 3 będzie ok?:

 

http://www.bikeman.pl/Sklep-rowerowy-Bikem...ski-Giant-XtC-3

 

Czy jednak warto dołożyć do Giant XTC2?:

 

http://www.bikeman.pl/Sklep-rowerowy-Bikem...ski-Giant-XtC-2

 

Z tego co widzę Ginat XTC2 ma lepsze hamulce, bo nie jak w XTC3 jakieś firmówki Giant tylko Avid Juicy 3. Ma także inny amortyzator Rock Shox Recon SL AIR i mechanizm korbowy Shimano Deore Hollowtech II FC-M532 oraz środek suportu Shimano Deore Hollowtech II.

Napisano

bo generalnie to Giant ma chyba najbardziej zawyżone ceny na rowerach, a nie wiadomo dlaczego. Kiedyś XTC był fenomenem, ale czasy się zmieniły :icon_wink:

Napisano

A tak z ciekawości, co teraz jest fenomenem?

 

Złożył bym sam rower ale boje się, że nie dam rady :icon_wink:

 

Byłem właśnie w salonie Gianta i sprzedawca poinformował mnie, że XTC2 ma przede wszystkim dużo lepszy mechanizm korbowy lub środek suportu już dokładnie nie pamiętam. Ma w amortyzatorze blokadę skoku na kierownicy a na tym mi zależy, ma też opony z lepszym bieżnikiem gdyż w XTC3 opony są z bieżnikiem bardziej przeznaczonym w teren, ma także lepsze hamulce.

 

Powiem Wam, że rama w XTC na zdjęciach wygląda fajnie ale na żywo powala na kolana! :P

 

Dostanę 5% rabatu więc jest git :)

Napisano

Zależy w której odmianie MTB i o jaki sprzęt chodzi, no i do tego dochodza preferencje.

XTC był super i praktycznie każdy nim się zachwycał ale lat 5 temu, gdy w Polsce był stosunkowo mały wybór i zazwyczaj wszystko kreciło sie wokoł owego Gianta/Authora/Wheelera/Treka/Meridy i Kellysów które wchodziły na rynek :icon_wink:

Napisano

Marc1n> Chyba nie widziałeś cen Scotta - wiele nie zmieniło się od zeszłego sezonu a ceny skoczyły o 1/3 (sic!) za ten sam rower. Obczaj w katalogu najlepiej, to zobaczysz.

 

DEl> Fenomenem? Cena/jakość - ghosty, radony... a zniżka 5% jest śmiechu warta niestety. Jak ja wstępnie negocjowałem to w sezonie: 10%, poza sezonem 18% bym dostał. (negocjacje o których mowa to 10% giant i 18 % ...- nie powiem, bo chce po sezonie tam kupić :D ).

Napisano

Scott podskoczyl chyba na taki poziom na jakim byl na poczatku, bo te Scale byly az fenomenalnie tanie na to, na jakiej ramie sa budowane. Zdaje sobie z tego wszystkiego sprawe, ale jak nagle Giant ma drozsze rowery od Scotta to az dziwnie sie patrzy na to. Ale dla mnie takie chore cenienie sie za firme tez jest bez sensu, bo prawda taka, ze element firmowy jest zazwyczaj jeden i jest to rama, reszta to kwestia tego co wsadza.

Napisano
bo te Scale byly az fenomenalnie tanie na to, na jakiej ramie sa budowane

Nie wiem w czym rama Scotta Scale ma być lepsza niż Gianta XTC.

Napisano

no więc właśnie jest to troche podejrzane albo świąteczna promocja :rolleyes: choć całkiem możliwe po przeglądałem niemieckie sklepy internetowe i przy dzisiejszym kursie wychodziło 6600. ale jeszcze poszperam czy to rzeczywiście te same modele

Napisano

Z którego roku jest te zestawienie? Rama xtc i rama scale to takie same pieniądze - ok 1400.

Swoja drogą nie ma wielkiej różnicy między nimi - kwestia designu - scott jest ładniejszy.

Napisano

Zestawienie ram jest z 2009 , jak by się kto pytał (i wynika z niego że, "cudowna" rama Scott waży tyle co rama Kross...) , a co ładniejsze to kwestia gustu, mi bardziej odpowiada Giant - w dodatku ma lepszą ramę.

ale jeszcze poszperam czy to rzeczywiście te same modele

Ja bym nigdzie nie szperał , tylko zadzwonił do sklepu i rozwiał wątpliwości :blink:

Napisano
Bzdury, za przeproszeniem ,skonfrontuj swój gust z faktami.

ramyl.th.jpg

Pierwsza sprawa, nie pisalem nigdzie o tym, ze mowie o alu ramach i nie wiem skad to wziales. Dla Scotta ladowanie chorych pokladow pieniedzy w karbon sie oplacilo i na tym zostali, a alu top modele zastapily karbonowe. Giant stawial na Alu, bardzo prosze, tylko co z tego jak na Scandium i Alu Scotty w przeszlosci byly juz kupe lzejsze, cytujac weightweenies:

FRAME: 2002 Scott Team Issue, Medium, Ti Canti Studs 1168 g

A co do sztywnosci, to pogadamy jak pojezdzisz...tylko ciezko bedzie porownac bo Giantow na kompozycie nie ma prawie wogole na drogach ;)

Skonfrontuj swoja wiedze i zrodla z faktami :)

Napisano
Pierwsza sprawa, nie pisalem nigdzie o tym, ze mowie o alu ramach i nie wiem skad to wziales.

Odpuść sobie i będzie miło, durne tłumaczenia wypisujesz, kiedy mowa była o aluminowych ramach i rowerach ;) , a moze nie rozumiesz i czym pisza w temacie ???

Ponadto nigdy nie spotkałem bikera narzekającego na małą sztywność Gianta XTC w żadnej postaci, zanim zaczniesz wprowadzać zamęt w temacie pomyśl - to nie boli ...

Napisano

Sieję zamęt? A to checa:

- Ja nie napisałem o Scottach, a jeden z forumowiczów odnośnie tego, że napisałem, że Giant się baaaardzo ceni jako marka i ma zawyżone ceny.

- Ja mu odpisałem już po za tym co jest w tym wątku, że on ma powody i są to te które wymieniłem. Nie napisałem, że chodzi mi o ramy w tej cenie, że chodzi mi o ten rocznik, ani o aluminiowe.

Więc generalnie to jakbym się chciał czepiać, to mógłbym napisać(a tak to notabene wygląda), że chciałeś mi koniecznie wytknąć błąd i przez to znalazłem wygodny wyjątek aby mi coś pokazać...ale pomimo tego, że twoje posty miały jednoznaczną charakterystykę wypowiedzi przymróże oko i uznam, że źle zrozumiałeś to co ja napisałem i powiązałeś to z zapytaniem autora tematu.

BTW: Ten Scott 40 którego przytoczyłeś, ma dość fajną i zbalansowaną konfigurację. Jedynie piasty są cieniutkie dość, ale reszta jest fajna, szczególnie frameset

BTW w sumie jeszcze raz: Na stare XTC się ludzie nie skarżyli pod względem sztywności, na nowe już znam takich kilku...a serwis Giant'a przemyśle. Znacie kogoś, komu uznali bezproblemowo gwarancje na ramę ;) ?

Napisano
XTC się ludzie nie skarżyli pod względem sztywności, na nowe już znam takich kilku...

No brniesz dalej w zakłamanie, ledwo wróciłeś na Forum a już siejesz zamęt - na poczekaniu wymyślasz kłamstwa o małej sztywności ram XTC - nic konstruktywnego nie wnosisz ... wyjeżdżasz z karbonami kiedy w temacie nikt o tym nie wspomina ... wygłaszasz te swoje rewelacje nie na temat... żenada .

Napisano

Może sobie odpocznij bo chyba Ciebie męczy myślenie o rowerach. Mi nie musisz udowadniać, że masz wiedzę lub nie na temat rowerów. Tylko upadek twoich argumentów mógłbyś przyjąć ze spokojem. Mówie o sztywności bocznej, szczególnie tylny trójkąt.

Napisano

Udaj się synku do psychoanalityka - bo twoja przypadłośc ma następstwa nie tylko fizyczne , ale też psychiczne.

 

A to , żeby zdemaskować twoje paranoiczne kłamstwa :

giantn.th.jpg

Napisano

Dla tego pomimu tylu postów dalej jesteś zwykłym szarym userem - zapatrzony w swoje teorie i z olewającym stosunkiem do ludzi.

Z mojej strony koniec OT, gdyż z niektórymi ludźmi lepiej nie rozmawiać :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...