Skocz do zawartości

[hamulec] luzy na klamce w Juicy 3/5/7


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Poruszę problem który z pewnością trapi wielu użytkowników soczków - luzy na klamce.

 

Luz występował w moim J7 już od nowości. Oglądałem wiele nowych rowerów z j3 i j5 - tam też klamka wyraźnie latała w kierunku "góra/dół".

Wydaje się, że winę za to ponoszą teflonowe tulejki, w których obraca się sworzeń dźwigni. Otóż tak nie jest!

 

Po prostu między górną a dolną tuleją ślizgową jest zbyt wiele miejsca, więc klamka posiada możliwość przesuwania w górę i w dół.

 

Jak temu zaradzić? Ano trzeba dołożyć ultra-cienką podkładkę między klamkę a jedną z tulejek. Podkładki takowej nie znajdziemy w sklepie(wszystkie są za grube), ale można ją zrobić samemu.

 

W tym celu:

1. Znajdujemy pustą puszkę od piwa. Jeżeli nie możemy znaleźć pustej, opróżniamy pełną:)

2. Rozcinamy puchę na pół.

3. Wycinamy aluminiowy kwadracik o wymianach 2x2cm

4. Bierzemy dziurkacz, który robi otwory 5mm(są też mniejsze dziurkacze) i robimy jeden otworek w naszym kwadracie, mniej więcej na środku.

5. Następnie za pomocą nożyczek do paznokci wycinamy kółko o średnicy 10mm, którego środkiem jest otwór, który przed chwilą zrobiliśmy.

6. Mając tak przygotowaną podkładkę, szukamy imbusa 2,5mm i odkręcamy śrubę blokującą trzpień w dźwigni.

7. Wyciągamy trzpień.

8. Sprawdzamy, czy trzpień przechodzi przez podkładkę. Jeżeli otworek jest za mały, to go rozkalibrowujemy nożyczkami.

9. Wciskamy podkładkę między dolną tulejkę a dźwignię starając się, by otwór w podkładce pokrył się z resztą otworów i wkładamy trzpień. Na koniec dokręcamy imbus 2,5mm.

 

Zrobione. Teraz warto zaaplikować po kropelce gęstego oleju na zawias dźwigni.

 

Po tym zabiegu mam totalne ZERO luzu na klamce.

W sumie luz aż tak bardzo mi nie przeszkadzał, ale skoro można go zlikwidować w 10 minut, to czemu by tego nie zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Przy swoich Juicy Carbon zauważyłem podobny luz ale

- im klamka jest dalej od kierownicy to luz zanika

- podczas jazdy i hamowania wcale tego nie czuć

 

Hamulce użytkuję prawie rok czasu, luz się nie powiększa i nawet w najmniejszym stopniu mi nie przeszkadza, nie widzę więc potrzeby zakładania podkładek, ale swoją drogą - pomysł ciekawy :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...