Skocz do zawartości

[opony] Michelin Country Trail


topol

Rekomendowane odpowiedzi

MICHELIN COUNTRY TRAIL 2.0-26" zwijana

 

Choć kupiłem je niedawno ,całkiem sporo moge już coś o nich napisać! Może dlatego ,że na kilku zestawach opon już jechałem i mam obeznanie tu i ówdzie,wiem co z czym się je i czego oczekiwać od ogumienia.

 

Wygląd:

Producent zapewnia poprzez nadruk na oponie,że to rozmiar 2.0.Lecz balon z niej ogromny.Mierzona,faktycznie posiada 52 mm lecz w porównaniu do innych opon z mego wieszaka o wartości 2,1 wydaje się być oponą nawet nieco wizualnie większą-2,3.Lecz liczby nie kłamią-2"=~52mm ! Nie roztrząsajmy już tego! Duże choć nie jak w schwalbach napisy,dodają nieco kolorytu tej czarnej gumie!

Bieżnik konkretny-klockowaty.

 

Jazda:

Od początku im zaufałem! wielkie balony -więc i z trakcją problemów być powinno mniej niż w moich kilku kompletach 1,9.

Nie pomyliłem się.W lutowej aurze miałem możliwość sprawdzenia jej na naprawde wszelkich nawierzchniach i warunkach.

 

Asfalt-

dobrze napompowane-jadą wręcz same.Czasem tył zamyszkuje i uczucie lużnego siodełka dziwnie wpływa na samopoczucie.Po jakimś czasie problem przestaje być irytujący i jedynie zabawnym incydentem.Przy wilgotnej nawierzchni mało chlapią.Kąpiele zaś urządzą w innych okolicznościach-ale o tym trochę niżej.

 

Szuter-

Baaaaajka!

 

Błoto-

Tutaj podzielmy tę kategorie:

a)"masa plastelinowata" :( -Bardzo dobrze sie w niej czują.Nic nie boksuje ani nie ślizga na boki.Dobrze się czyszczą.

:)"kisiel z wodą" :thumbsup: -Tu walory jezdne są podobne.Rower czasem,zaznaczam czasem- zatańczy a koło zaboksuje-lecz to raczej już norma w takich warunkach dla większości opon.Biada !! jeśli błotniki zostały w domu.Rozmiary opony i jej dość znaczne klocki potrafią uczynić niezłe spustoszenie w wyglądzie roweru.Strasznie chlapią.

 

Lód-

Jego również podziele na kategorie

a)błoto pośniegowe-Jeśli nić sie pod nim nie kryje śmigają bez "zająknięcia"

B)lód zbrylowany,pokruszony-chałaśliwie lecz do celu!

c)lód pokrytu śniegiem i sam lód-Z odpowiednią teczniką i doświadczeniem do przejechania.tutaj lecz na uwadzie miejmy przedewszystkim siebie.Każda opona z wyjątkiem kolców,powinna w takich warunkach dostać od nas ograniczony kredyt zaufania.

 

Opony dwukierunkowe.Przednia zakładamy zgodnie ze strzałką FRONT tył zaś zgodnie ze strzałką REAR.Tak zaleca producent!

 

Niestety jednym z minusów tej opony to jej waga.Zwijana wersja mimo dziwnych dla mnie wag podanych na wielu stronach czy allegro od realnej różni się bardzo!

Widziałem już gdzieś nawet 550g co jest oszałamiającym zakłamaniem.Moje egzemplaże i zapewnie inne tez waża w granicach 680g.Waga-kosmos!Lecz cena 50zł/szt wszystko wybacza.

 

Mamy więc do czynienia z oponą,której zadanie jest wytrzymałość.Jak do tej pory-spełnia te walory.

 

Chyba trochę pomogłem.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zerknąć na oponę i trochę kojarzyć! FRONT-------> <---------REAR.I po sprawie.

 

To zalecenia producenta! Znam osoby które preferują w obu kołach stronę FRONT.

 

 

Chce zaznaczyć,że całe te obserwacje zachowania się opon były prowadzone pod wagą 88kg. i ciśnieniu rzędu 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Jak z żywotnością tej gumy?

Podłączę się do tematu- na swoich CT przejechałem- do tej pory - 4200 km. Na tylnej oponie bieznika zostało ok 30% ,na przedniej ok. 40%. Jeżdżone 70% teren, 30% asfalt. IMO- na asfalcie opory troszke za duże ( w porównaniu do XC A/T ,jakie ma teraz, które są głośniejsze niż CT). Moje doswiadczenie z tymi oponami sa nieco inne niż u Topola- trakcja w błocie na tych oponach pozostawia sporo do życzenia, szczególnie na przodzie ( tył po założeniu odwrotnie niż zaleca producent ,całkiem znośnie ). Ale na suchym- brak zastrzeżeń.

Na razie służa jako opony " do zajechania"

Waga moich 690- 710. Po 3900 km waga spadła do 680

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...