Skocz do zawartości

[9309g] NOX Eclipse SLT


Xanagaz

Rekomendowane odpowiedzi

Chwyty i korki Author AGR-129 18g

Dętki 278g

Hamulce (+fajka) Tektro MT 10 378g

Kaseta Shimano Acera HG-30-7 302g

Kierownica KCNC Dark Side 25,4mm 60cm 135g

Klamki LEECHI + Avid FR5 173g

Kolo przednie 691g

- SunRingle Equalizer 21 32H - 387g

- CHOSEN AC1126B - 79g

- Sapim Laser 259mm + nyple polyax 12 mm (144g + 26g)- 170g

- Opaska - 23g

- Zacisk - Dartmoor bolt-on 32g

Koło tylne 1269g

Korba+suport Shimano Deore XT FC-M760 865g

Łańcuch Accent 801 296g / 881Pro

Manetki Shimano Revoshift SL-RS41 216g

Mostek KCNC Fly Ride 25,4mm 90mm 114g

Opona przód Schwable Racing Ralph Evo 401g

Opona tył Continental Speed King Supersonic 2.1" 404g

Pancerze i linki SNG 242g

Pedały Shimano Deore XTR PD-M959 348g

Przerzutka przednia Shimano LX FD-M580A 169g

Przerzutka tylnia Shimano XT RD-M750 244g

Rama z hakiem NOX Eclipse SLT 1424g

Siodło SLR Carbonio 175g

Stery Accent Airplane 111g

gwiazdka 9g

śrubka i top cap16g

łożyska 61g

miski 16g

bieżnia 9g

Sztyca ZOOM Carbon 224

Widelec Mars 1 2000 1426g

Zacisk ZOOM CF 19g

 

Osłona przed łańcuchem dętka+taśma izolacyjna 20g

 

razem 9922g

Edytowane przez Xanagaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Rower przejechał długą drogę :)

 

Chwyty i korki - Bontrager XXX Lite 18g

Dętki - Chaoyang CYT 0.65mm 1.9-2.125 251g

Hamulce 789g

Przód 386g:

Formula ORO K18 (zacisk z klamką i przewodem) - 244g

Adapter - 20g

Śrubki - 23g

Tarcza - 88g

Śrubki do tarczy 11g

 

Tył 403g:

Formula ORO K18 (zacisk z klamką i przewodem) - 254g

Adapter - 26g

Śrubki - 24g

Tarcza - 88g

Śrubki do tarczy 11g

 

Kaseta - Shimano SLX CS-HG80-9 11-28T 231g

Kierownica - KCNC Dark Side 25,4mm 60cm 135g

 

Kolo przednie 654,5g

ZTR Olympic 32H - 336g

Novatec NT-D711 - 140g

Sapim Laser 261mm + nyple polyax 12 mm (139,5g + 31g)- 170,5g

Opaska - 8g

 

Koło tylne 785,5g

ZTR Olympic 32H 32H - 334g

Novatec NT-D712 - 273g

Sapim Laser 261mm + nyple polyax 12 mm (139,5g + 31g)- 170,5g

Opaska - 8g

 

Korba+suport - Shimano Deore XT FC-M760 886g

- mała tarcza - Shimano XT 22Z 20g

- średnia tarcza - Shimano SLX 32Z 61g

- duża tarcza - Shimano SLX 44Z 84g

 

Łańcuch - Shimano XTR CN-7701 106 ogniw 272g

Manetki - Shimano Revoshift SL-RS41-3 108g

- Shimano XT SL-M770 (bez monitorka) 119g

Mostek - KCNC Fly Ride 25,4mm 90mm 114g

Opona przód - Continental Speed King Supersonic 2.1" 400g

Opona tył - Continental Speed King Supersonic 2.1" 404g

Pancerze i linki - Nokon 80g

Pedały - Shimano Deore XTR PD-M959 348g

Przerzutka przednia - Shimano XTR FD-M953 34.9mm + redukcja 120g

Przerzutka tylnia - Shimano XTR RD-M971 200g

Rama z hakiem - NOX Eclipse SLT 1424g

Rogi - Smica 62g

Siodło - SLR Carbonio 175g

Stery - Accent Airplane 93g

gwiazdka - ujęta w wadze amortyzatora

śrubka i top cap16g

łożyska 61g

miski 16g

Sztyca - Accent lite carbon 27,2mm 350mm 180g

Widelec - SID WC + manetka + bieżnia 1362g

Zacisk - ZOOM CF 19g

Zaciski kół - Dartmoor bolt-on 68g (32 przód + 36 tył)

 

Osłona przed łańcuchem - Author ASF-15 11g

 

9309g

 

30cros8.jpg

 

Zmieniona została sztyca z ZOOM na Accenta oraz koła i hamulce (szerzej w opisie). Rower postawiłem na koła w zimę 2009 roku. Początkowe założenia kształtowały się wokół kosztów - miały być jak najniższe, wręcz budżetowe. Wygląd nie miał większego znaczenia ("wiejski wygląd skutecznie kamufluje potencjał drzemiący w jego wnętrzu :) ... pozory mylą powiedział jeż schodząc ze szczotki ryżowej :)" siwy-zgr, "faktycznie wygląda okropnie, ale za to nieźle wyposarzony.." Bartex88), ale na pewno rzucał się w oczy. Na szczególną uwagę zasługiwały niebieskie pancerze :) Powalały. Poprowadziłem je na całej długości linki (później to miało swoje odzwierciedlenie w pancerzach Nokona), aby zyskać skuteczną ochronę przed błotem i kilka punktów w poziomie lansu oczywiście :). Warto również wspomnieć o wirtuozerii taśmy izolacyjnej koloru niebieskiego i czerwonego dobranego na podstawie tego co aktualnie znalazłem w szufladzie.

 

Oprócz ciężkiego fulla chciałem mieć lekkiego ściganta, powoli pomysł wchodził w życie. Wszystko zaczęło się od ramy NOX Eclipse SLT, którą kupiłem u dystrubutora Poisona, obecnie Bike Arena, pod uwagę również brałem ramę tej marki (E605) oraz kilka innych. Jednak cena i waga NOXa zostawiła konkurencję w tyle. Po zamówieniu ramy przerzuciłem graty z mojego poprzedniego roweru, łódzka ekipa go na pewno pamięta :) Większość osprzętu była kupiona specjalnie dla NOXa, m.in. korba XT wyrwana za śmieszne pieniądze (zobaczyć ile), pedały XTR również po taniości (do dziś nie mają luzów), przerzutka przednia i tylna (w poprzedniej ramie przerzutka była mocowana na hak dokręcany do ramy w miejsce gdzie jest ośka koła, mordęga jeżeli chodziło o poprawne założenie koła...). Przez długi czas jeździłem na kasecie siedmiotrybowej Acera - chwalę sobie :D. Łańcuchy Accenta, najgorszemu wrogowi nie polecam, rozciągały się jak guma, siodło SLR również kupione po taniości - czyli jak na razie budżetowo, sztyca ZOOM która zdobyła wieu fanów. W sumie jeździłem na trzech sztycach ZOOM, dwa razy wysłałem ją na gwarancję i dostałem nową, trzecią zmieniłem na prawdziwy karbon (chociaż i tak do końca nie jest sprawna bo ma luzy na łączeniu pseudo karbonu z jażemkiem). Wspomnę o amortyzatorze który to kupiłem za 50zł, aby w niedługim czasie zastąpić go Marsem z 2001 roku (nazwanie go amortyzatorem to nadużycie ;) ). Oraz inne rzeczy pokroju sterów Accent Airplane czy klamek, konkretnie jednej klamki FR5 bo druga przez jakiś czas to chiński LEECHI (tak jak owoc "liczi"). Z tego wszystkiego powstała pierwsza wersja NOXa.

 

W miarę odkładania pieniędzy i zużywania części wymienione zostało koło, potem drugie koło, klocki, druga klamka, przerzutki, pancerze itd. Wszystkie poprzednie wersje prezentuje na poniższych zdjęciach (zmajdę post na bikestats to podlinkuje ;) )). Ostatnie zmiany to przejście na hamulce tarczowe (poniżej 500zł), co pociągnęło za sobą zmianę kół (ZTR Olympic za 130zł na CRC :) ) i kupno prawdziwie karbonowej sztycy bez offsetu. Swoją drogą dobrze trafiłem z wyprzedażą na CRC pod zmiany w osprzęcie. Brak offsetu w sztycy siłą rzeczy zmienił moją pozycję na rowerze na taką która mi bardziej odpowiada - krótsza górna rura ramy. Póki co siedzi się bardzo dobrze, no może poza "deskowym" siodełkiem ;). Jedynym postrachem przeszłości jest przednia manetka zmiany biegów - stare Shimano, jako że ma mikroindeksacje - zostało. Możliwe, że kupię coś od Srama jako przypieczętowanie równowagi w klasie osprzętu.

W przyszłości postawię na sztywniejszą ramę oraz na mocowanie kierownicy 31,8 mm. Jako, że ramy karbonowe w przystępnej cenie i wadzę będą kosztowały niewiele więcej niż NOX nie ma się nad czym zastanawiać. Mocowanie oversize na pewno polepszy sztywność kokpitu co przełoży się na pewniejszą jazdę.

Teraz czekam na to co przyniesie przyszłość. Karbonowy sztywniak, twentyniner, full? Zależy od funduszy i chęci jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak miałaby się zachowywać miękka kierownica? Jak stanę i zablokuje koło tak aby nie chodziło prawo - lewo i zacznę ruszać kierownicą góra - doł (z jednej strony góra, z drugiej dół) to widać jak się rusza, podczas jazdy to zjawisko jest nieodczuwalne dla mnie, no chyba że bym się bardziej na nim skupił i bardziej zwracał na nie uwagę. Ogólnie samo mocowanie 25,4mm z taką lekką kierownicą nie jest sztywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...