Skocz do zawartości

[przerzutki]Niezbyt imponująca szybkość


pokerzysta90

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Macie może instrukcję obslugi w języku polskim do przerzutek shimano sora od tego roweru:

http://allegro.pl/item407116551_szosowy_kr...mano_sora_.html ?

 

Po kupieniu roweru w przerzutkach nic nie zmieniałem i nie mogę ustawić na najcięższą przerzutkę, bo haczy łańcuch.

 

Ostatnio jechałem z góry z prędkością 40km/h (rower się sam rozpędził prawie bez pedałowania), ale szybciej się nie dało, bo kiedy chciałem pedałować nie było żadnego oporu, a miałem ustawioną z tyłu 7, a z przodu 2 czyli maksymalnie, bo 8 nie mogę z ww powodu.

Napisano

A macie jakąś prostą instrukcję obslugi?

 

Z rowerem była instrukcja w kilkunastu językach, ale nie w polskim.

 

I jeszcze pytanie czy może powodem niezbyt szybkiej jazdy jest to, że jest tylko 16 przerzutek? W porównaniu do niektórych co mają 27 to mało.

 

Nawet jak sobie wyreguluję, że będę mógł ustawić na 16 zamiast 14 to różnica jest raczej niewielka i niewiele szybciej pojadę.

  • Mod Team
Napisano

Przerzutki to masz dwie :] Natomiast 16 to jest przełożeń :D I na bank nie jest to powodem niezbyt szybkiej jazdy. Najważniejszy jest zakres koronek na korbie oraz kasecie, a nie sama ich ilość. Co do przerzutki to jak pisałem sprawdź ograniczniki z tyłu przerzutki masz dwie śrubki od tego :D Zerknij też w faq tam jest temat o tylnych przerzutkach i ich regulacji.

Napisano

Weź nie wciskaj kitu, że więcej się nie dało bo przed chwilą policzyłem, że jadąc na 53-13 przy kadencji 90 a więc normalnej pojedziesz ponad 46km/h, więc rusz może więcej tyłek a nie zwalaj na rower bo on tu absolutnie nie ma nic do rzeczy. Jadąc na maksymalnym przełożeniu 53-12 przy kadencji 90 masz już 50km/h, a przy 120 już 67km/h więc ćwicz a nie zwalaj na rower.

 

Prędkość 40km/h to ja osiągam na oponach terenowych 2.0", fullu bez blokady skoku i bez żadnej górki, gorzej jest z jej utrzymaniem przez dłuższy dystans ale to zasługa opon.

Napisano

No nie wiem. Sprawdź lepiej czy masz dobrze ustawiony licznik. Ja nie mogę "ruszyć dupy". Bym musiał pedałować bardzo bardzo szybko. Nie jest problem z siłą, bo siłę w nogach mam dużą. Chodzi o szybkość pedałowania. Chciałbym ustawić po prostu jak największy opór. Jakoś kolarze też nie pedałują tak szybko, a osiągają bez problemu koło 50 km/h.

Napisano

To zwykła matematyka a nie licznik.

Jak jesteś z Warszawy to możemy się ustawić na mały test.

 

A co do kolarzy to oni mają takie same komponenty jak i reszta amatorów, więc nie wiem do czego pijesz.

 

Bym musiał pedałować bardzo bardzo szybko.

To chyba logiczne, że jak chcesz jechać szybko to musisz pedałować szybko. Ja czasami robię kadencję 150 jak jest taka potrzeba, a ty się nie wysilasz powyżej 90 więc tu tkwi problem.

Napisano
I jeszcze pytanie czy może powodem niezbyt szybkiej jazdy jest to, że jest tylko 16 przerzutek? W porównaniu do niektórych co mają 27 to mało.

 

Nawet jak sobie wyreguluję, że będę mógł ustawić na 16 zamiast 14 to różnica jest raczej niewielka i niewiele szybciej pojadę.

 

 

nie wiem skad jestes ale dla mnie na mazowszu posiadanie 3 blatow z przodu w szosie byloby dla mnie zbedne a nawet obciachem

jestem z warszawy gdzie jest mozna powiedzec ze jest kilka niewielkich podjazdow to podjechalem pod kilka mi znanych gorek to stawierdzilem ze na moja jazde wystarczy mi 5 przelozen (bo z przodu mam tylko blat 52)

 

i te 40km/h to na niej bez problemu trzymam po plaskim i radze poprostu pojezdzij a nie narzekaj!!!!!!!!!! a przez 15 km to mozna nawet lezec na rowerze i nawet nic nie poczuc

a jeszcze dla przykladu powiem ze nie zapomne tego jak gosciu na szosie (lekka raka byla warta z 6 kafli a nawet wiecej) nie mogl mi usiedziec na kole a szybko nie jechalem 33-35

 

i teraz najwazniejsze z tego jak noga nie podaje to i rower nie pojedzie!!!!!!!!!!!!!!!!

Napisano
Weź nie wciskaj kitu, że więcej się nie dało bo przed chwilą policzyłem, że jadąc na 53-13 przy kadencji 90 a więc normalnej pojedziesz ponad 46km/h, więc rusz może więcej tyłek a nie zwalaj na rower bo on tu absolutnie nie ma nic do rzeczy. Jadąc na maksymalnym przełożeniu 53-12 przy kadencji 90 masz już 50km/h, a przy 120 już 67km/h więc ćwicz a nie zwalaj na rower.

 

Prędkość 40km/h to ja osiągam na oponach terenowych 2.0", fullu bez blokady skoku i bez żadnej górki, gorzej jest z jej utrzymaniem przez dłuższy dystans ale to zasługa opon.

 

 

Aha. To jeszcze pytanie. Gdzie sobie ustawić w liczniku, żeby mi mierzyło tą kadencję i co ta kadencja mierzy oraz co znaczą te cyfry, o ktorych napisaleś: 53-13 53-12 itp.

 

 

Ja naprawdę pedaluję tak, że szybciej się nie da.

Napisano

Aha. A gdzie można sprawdzić ile jest ząbków na każdym moim przełożeniu i przerzutce, bo nie chce mi się tego liczyć?

 

A co z tą kadencją?

 

Z tego co wyczytałem domyśliłem się, że to ilość obrotów korbą na minutę. Ale chyba, żeby to zmierzyć trzeba mieć jakiś dodatkowy czujnik.

Napisano

Nie wiem jak jest w szosowych sprzętach... ja mam wybite na kasecie z tyłu ile T ma dana zębatka. Z przodu musiałem policzyć sam. ;)

 

Trzeba mieć licznik z czujką kadencji. Np. Sigme 1606.

Napisano

Mam sigmę 1606l, ale czujnika kadencji nie ma.

 

Chyba znalazłem przyczynę. Przednia przerzutka nie przerzuca mi się i cały czas jadę na 39 ząbkach z przodu, a to pogarsza o wiele kadencję.

Wcześniej myślałem, że im mniej zębów tym lepiej nieważne czy z przodu czy z tyłu więc nie zmieniałem tego.

 

Z obliczeń wynika, że przy mojej przerzutce i rozmiarze kola, żeby jechać z prędkością 40 km/h muszę mieć kadencję 112.

 

Ilość zębów z przodu : 39

Ilość zębów z tyłu: 14

Prędkość [km/h]: 40

Obwód [mm]: 2133

Kadencja : 112

 

 

Jakbym przestawil na przednią przerzutkę to byłoby już:

 

Ilość zębów z przodu : 53

Ilość zębów z tyłu: 14

Prędkość [km/h]: 40

Obwód [mm]: 2133

Kadencja : 83 (czyli lajtowo)

Napisano

wczoraj czytalem w bb#9 test 2 szos i bylo tam wspomniane ze przednia przezutka sory jest nieprecyzyjna i trzeba ja podciagnac (mocniej wychylic klamke) zeby wrzucic bieg

Napisano

No to w sumie temat do zamknięcia. Szukałem przyczyny tak wolnej jazdy i się wyjaśniło: Mam cały czas ustawioną przednią przerzutkę 39 ząbkową i nie da się jej przerzucić bez regulacji.

 

A co do licznika mam przewodowy.

Napisano

No i lipa. Kręcilem tymi dwoma śrubkami w każdą stronę, próbowałem siłą przesunąć tą przerzutkę, ale nie dało rady.

 

Jest tam jeszcze coś do odkręceia imbuusowymi kluczami, których chwilowo nie posiadam. Pomoże coś jak odkręce te imbusowe i coś zmienię?

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Mam już klucze. Próbowałem coś pokombinować i efekt jest taki, że teraz mi się to tak przesunęło, że łańcuch spada. Przesunąłem nie w tą stronę co chciałem.

 

p1020749rj1.jpg

w1000.png

 

Przerzutka się przesunęła tak nisko, że nie można jej ręcznie przesunąć za ten większy blat.

 

Co mogę naciągnąć, jaką śrubkę przekręcić, co przesunąć? :turned:

 

Inaczej mówiąc Zepsułem do końca.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...