Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy]lekki hamulec na przód


Gość R3surrection

Rekomendowane odpowiedzi

Gość R3surrection
Napisano

tarcza 140 albo 160 centerlock. amor gran fondo 3 marcok ;)

 

mam avida sd5 +dobre klocki i oczekuję wyraźnie większej siły i lepszej modulacji, przede wszystkim w złych warunkach

Gość R3surrection
Napisano

a bb7? mam klamki avida więc było by si... czy 180mm mechanik najwyżej klasy nie będzie dobry? i jak z mocowaniem, seryjnie hayes ma chyba na 6śrub? ja mam centerlock

Napisano

Jak szukasz tarczy na CL to jedynie Shimano (i chyba Magura ale nie jestem pewien). W adaptery nie warto się bawić, lepiej te pieniądze dołozyć do tarczy np. takiej :D

Gość R3surrection
Napisano

warto do xc brać hydraulika? nie chodzi nawet o kasę ale \rzeczywisą użyteczność,,,?

Gość R3surrection
Napisano

ale w jakim stopniu to odczuję, i co polecacie w końcu, lepiej chyba sam zacisk i tarczę osobno, btw kto robi takie tarcze o fikuśnych kształtach jakie czasem widuję w fajnych roweruch?

Napisano

nigdzie nie napisales ile mozesz na to prrzeznaczyc.

 

jesli ma byc lekki i bardzo dobry to proponuje formule oro puro. tytan plus karbon. pod warunkiem ze cena jest sprawą drugorzędna. mam tanszy model bez tytanowo-karbonowych pierdół i jestem bardzo zadowolony.

Gość R3surrection
Napisano

200-300-400 zależy... od jakości, designu i wagi

Napisano

Hydrauliczne Formule, Avidy, Hope'y będą dobre. Nie polecam Shimano i Hayesów. Zapomnij w ogóle o tarczówkach mechanicznych, to zupełnie inna bajka.

 

Na początek weź normalny zestaw z tarczami i fikuśne kształty tarcz sobie zostaw na kiedy indziej, jak masz taki a nie inny budżet. Chyba że sprzedawca w rozliczeniu da Ci inne tarcze, np. fajne są Accent Blade - lekkie i tanie.

 

Jeszcze raz polecam Avidy - głównie ze względu na świetne odpowietrzanie w nich.

Gość R3surrection
Napisano

któpre konkretnie i czy są avidy z tarczami na cl?? troche szkoda kasy na drugi zestaw tarcz

Napisano

Ach fakt. No cóż, tarcze z kompletu możesz opchnąć, albo spróbuj wynegocjować u sprzedawcy żeby sprzedał bez tarcz. Masz trzy modele Juicy - 3, 5 i 7, bierz te na które Cię stać.

Gość R3surrection
Napisano

z ciekawości-czemu nie hayes? opinie ma świetne ale w hamulach nie siedzę więc podajcie proszę powody takiej a nie innej nominacji ;P

 

a co sądzicie o nowych xt. mają piękne klameczki :P

Napisano

hayesy - masz szczescie ze znalazles swietne opinie. przecietna sila hamowana, wycieki z korpusu dzwigni, dzwonienie, luzy na dzwigniach.

Napisano

W kwestii Puro to bym z tym tytanem nie przesadzal. Tam chyba tylko srubki sa tytanowe a nawet jak zacisk to aluminium jest od tytanu lzejsze.

 

A na Twoim miejscu bym raczej bral avidy lub formule. W sumie kierowalbym sie w strone formuli. W tym przedziale cenowym to raczej k18

Napisano

owszem - konstrukcja i material korpusu/zacisku jest ten sam. tytanowe są sruby i karbonowa dzwignia. i cena 2 razy wyzsza od k24 :D

Gość R3surrection
Napisano

dobra nie chce mi się studiować tematu hamulców, temat do zamknięcia zostają v-ki :D

Napisano
Hydrauliczne Formule, Avidy, Hope'y będą dobre. Nie polecam Shimano i Hayesów. Zapomnij w ogóle o tarczówkach mechanicznych, to zupełnie inna bajka.

 

Na początek weź normalny zestaw z tarczami i fikuśne kształty tarcz sobie zostaw na kiedy indziej, jak masz taki a nie inny budżet. Chyba że sprzedawca w rozliczeniu da Ci inne tarcze, np. fajne są Accent Blade - lekkie i tanie.

 

Jeszcze raz polecam Avidy - głównie ze względu na świetne odpowietrzanie w nich.

 

No, ciekawy temat.

Moze Hayes nie sa najlepsze [sam mam HFX-9 XC i brzeczacy wiecznie tyl bo jeden tloczek nigdy nie chce wrocic tam gdzie powinien - przelanie pomoglo na jakis czas]. Nie podoba mi sie takze sposob przelewania czy odpowietrzania tych hamulcow. Ale czy Shimano sa tez do bani? Rozsadnie wyglada zalewanie ich olejem zamiast zracym DOTem. Dlaczego nie sa one dobre [mysle od modelu XT w gore]?

 

Wydaje sie ze Formula Oro Puro to przerost formy nad trescia - sa diabelnie drogie i bardzo egzotyczne na naszym rynku.

Zmienilbym chetnie na Avidy [nawet na zdjeciu widac ze to bardzo solidny produkt] ale nie podoba mi sie stosowanie tarcz 185 [im wieksza tym wieksze ryzyko ze bedzie brzeczala jak tramwaj na rozjezdzie przy minimalnym skrzywieniu - mysle ze do XC 160 to max, nie ma chyba sensu stosowanie wiekszych].

 

Czy Avidy 'nie brzecza' jak Hayes'y?

Napisano

Wielkosc tarczy zalezy od wagi rowerzysty oraz terenu. Daj 80kg bikerowi tarcze 160 i pusc w gory, nie wyniknie z tego nic dobrego. Wg mnie max rozmiaru tarczy w XC nie ma, bo nie ma tez max wagi rowerzysty oraz max zjazdu. Zasadniczo 180mm powinno dac rade zawsze ale sa przypadki gdzie bylaby wskazana tarcza 203mm...

 

Puro jest zdaje sie ciezsze niz Marta SL.

Napisano
Wielkosc tarczy zalezy od wagi rowerzysty oraz terenu. Daj 80kg bikerowi tarcze 160 i pusc w gory, nie wyniknie z tego nic dobrego. Wg mnie max rozmiaru tarczy w XC nie ma, bo nie ma tez max wagi rowerzysty oraz max zjazdu. Zasadniczo 180mm powinno dac rade zawsze ale sa przypadki gdzie bylaby wskazana tarcza 203mm...

 

Puro jest zdaje sie ciezsze niz Marta SL.

 

Witaj,

 

no wlasnie ja mam 80kg i jezdze na 160mm :-) ...takze w gorach. Chyba wazna jest tez umiejetnosc korzystania z hamulca...

 

Ale nie o tym chcialbym [tarcze to odzielna historia w tym momencie]. Ciekaw jestem dlaczego Shimano sa uwazane za kiepskie hamulce.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...