Skocz do zawartości

[amortyzator - przód] ~500zł - jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad zmianą amortyzatora. Interesuje mnie coś do freeride i czasem ostrzejszej jazdy w terenie. Fajnie gdyby miało blokadę i/lub regulację skoku i tłumienia powrotu. Upatrzyłem Suntour'a XCR TA, ale nie mogę znaleźć żadnych opinii nt. tej wersji. Co byście mi polecili?

 

Wiem, że jest przyklejony temat z propozycjami, ale jest już dość stary i nieaktualny B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorek będę kupował (jeśli w ogóle w tym sezonie) za jakieś 1-2 miesiące. Chcę się teraz zorientować w sytuacji, jakie modele będę miał za ~500zł lub mniej.

 

Dzięki za link, skreślam z listy XCR TA (~380zł kosztuje, spodobało mi się jego 'wyposażenie') i biorę na celownik Raidona, wydaje się dość kuszący B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tydzien temu porównywałem z moim bratem nasze amortyzatory - On ma Raidona ,ja jezdżę na Epiconie. Pierwsze ,co nas zaskoczyło była zupełnie odmienna praca pomiędzy amorkami. W miejscach,gdzie Epicon pracował dosyc miękko i aktywnie, Raidon zachowywał się jakby miał za duze cisnienie. Po sprawdzeniu cisnienia ( było ok. 100 PSI) i zejściu do 90 PSI praca amorka nieznacznie sie poprawiła, dalej jednak róznice w pracy były widoczne. Znaczaca poprawa nastapiła po całkowitym upuszczeniu powietrza i napompowaniu do 90 PSI- przy tym cisnieniu SAG był zgodny z zaleceniami producenta. Generalnie odniosłem wrażenie,że Raidon zakupiony razem z rowerem ( Poison Zyankali ) jest albo niezbyt udanym egzemplarzem, albo typowym przykładem osprzętu OEM.

Byc może należało rozebrać amorek i przesmarować, ale z racji gwarancji dalismy sobie spokój. Byc może, jak napisałem, jest to jednostkowy przypadek,ale jakis niedosyt sie pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to Raidon różni się od Epicona tłumieniem. W pierwszym jest powietrzne (ale jest też olejowa), a w drugim jest tłumienie olejowe. Które jest lepsze?

 

durnykot, mógłbyś jeszcze podać wagę bikera? Ja ważę ~70kg, będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ;] właśnie zaczynam na tym forum i już znalazłem dla siebie temat ;] Mam już Ramę Accent'a El Nino ( zaczynam składać bike'a )

i zastanawiam się nad kupnem EPICON'a / RAIDON'a /albo coś w tym pokroju cenowym ale nowy raczej na 100%

chętnie poganam na temat tego sprzętu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Z tego co widzę to Raidon różni się od Epicona tłumieniem. W pierwszym jest powietrzne (ale jest też olejowa), a w drugim jest tłumienie olejowe. Które jest lepsze?

 

durnykot, mógłbyś jeszcze podać wagę bikera? Ja ważę ~70kg, będzie ok?

 

Brat wazy na oko jakies 75 kg. ja ważę ... za dużo ( 85 kg w porywach ). Jak słusznie zauwazyli przedmówcy Epicon ma sterówke alu ,Raidon chyba Cro-mo - z tego co widziałem na stronie Suntoura to wnetrze obydwu jest takie samo lub bardzo podobne. Więc waga będzie jak najbardziej OK- ale bardziej szedłbym w strone Epicona -bazując na wrażeniach ,że sie tak wyrażę- organoleptycznych.

Dla Cav- mam ramę El Nino z Epiconem i uważam,że pasują do siebie doskonale, z tym,że jeżdżę na skoku 100 mm.

BTW- spotkałem się z sygnałami dotyczącymi problemów z blokującym się zaworkiem w Raidon/Epicon ( przy odłączaniu pompki uchodziło bardzo dużo powietrza)- uzywam pompki BETO http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=2947 i żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz mam dylemat - czy raidon czy epicon. Obydwa w tej samej cenie.

Co mi się podoba w Raidonie to blokada skoku z manetki i brak pivotów. W linkach, które podałem pisze, że obydwa mają rurę sterową Cr-Mo.

W zasadzie zastanawiam się teraz czy na pewno bym odczuł różnicę między tymi dwoma modelami, biorąc pod uwagę, że jeżdżę teraz na ...Mozo R200, który jest strasznie sztywny i właściwie nie amortyzuje dużo :D

 

[+]

Ok, sprawdziłem na stronie Suntoura i okazuje się, że jest błąd w opisie - Epicon ma alu rurę sterową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Cóż, ja prywatnie kupiłbym Epicona- bo mam. Ale Ty płacisz- więc wybór należy do Ciebie. Jeśli miałbym powtórnie ten dylemat to zakupiłbym Epicona w wersji L.O.D , R.L.D, lub XC TAD a nie R.L- ale Polak mądry po szkodzie. Epicon z Twojego linka ma - w odróżnieniu od Raidona - regulację tłumienia odbicia, co może się okazać przydatne. Manetka do blokady- faktycznie rzecz czasami przydatna, ale czas spędzony na znalezieniu dobrego miejsca na kierownicy- bezcenny ( 1,5h)

W linku poniżej recenzja/test jednego z użytkowników forum, która trochę pomogła mi w wyborze. Mam nadzieję,że i Tobie pomoże

http://www.bike-land.pl/amortyzator-przedn...l?reviews_id=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu testu i przemyśleniu decyduję się jednak na Epicona :D Myślałem o wersji RLD z manetką... ale no właśnie, gdzie miałbym ją założyć? Dodatkowo ten srebrny zaczep mnie odstrasza :P Dlatego chyba się będę skłaniał ku wersji LOD tańszej i opisanej zresztą w tym teście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fallout : Ja ? xD 65kg

 

http://www.srsuntour-cycling.com/SID=sid7f...9f8d8/index.php

 

tam można porównać wszystkie amory Suntoura a także ich budowę wewnętrzną

 

jak się otworzy konkretnego amora to potem tam jest z lewej strony ten najkrótrzy opis trzeba kliknąć

 

 

http://allegro.pl/item360274957_nowy_sr_su..._ksport_pl.html nie wiem któremu odpowiada ta wersja z allegro R.L.L. bo na stronie producenta nie takiej nazwy ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Epicona LOD (tylko nie wiem czy 100mm czy 120) znalazłem za 440zł z darmową wysyłką, więc nie tak źle.

 

Zna ktoś może długość wersji 100 i 120mm? Raidon 100 ma 498mm, ale nie wiem jak to sie odnosi do Epicona, mimo, że mają podobną budowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Ej ?? Wersja RLL to to samo co RL?? czy to może RLD(wydaje mi się że RLD ma piwoty) ?

Wydaje mi się,że nastąpila pomyłka w opisie- chyba ,że sprzedawca ma coś o czym nie wie producent ,że wyprodukował. Wszystkie Epicony z wyjątkiem modelu XC-TAD mają w opcji pivoty- czyli przy zamówieniu okreslamy co chcemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niedawno zakupiłem Epicona LOD, i mogę wam powiedzieć tak żę Epicon różni się od Raidona regulacją tłumienia na dole goleni, tak mi powiedzieli w sklepie, Raidon nie ma, Epicon tak, co do skoku amora, to można go bardzo łatwo ragulować, przez dodanie bądź usunięcie podkładek wewnątrz lewej goleni, każda po 20mm, najwiecej można ustawić 140mm.

 

Dzis pierwszy test i jestem pozytywnie zaskoczony, 35km po asfalcie, kostce brukowej, lesie, kamieniach itd, amorek spisuje się przyzwoicie, blokada też działa bez zająknięcia, ciśnieniem i tłumieniem odbicia jeszcze nie skończyłem się bawić żeby dostosować konkretnie pode mnie :) Niedługo napiszę coś w dziale testy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To zależy jakiego Epicona i Raidona porównujesz. W przypadku powietrznych Raidonów faktycznie regulacji tłumienia nie ma,natomiast sprężynowy Raidon LOD ma regulacje tłumienia odbicia. Z ciekawosci zmierzę wysokość mojego Epicona do mocowania koła do dolnej miski sterów( szczytu korony) . jesli pmol zmierzy to będzie okazja do porównania. Powinny byc zblizone lub nawet takie same.

 

W moim Epiconie wysokość amorka mierzona od środka osi koła do dolnej miski sterów to 48,5 cm (ciśnienie w amorku 90 PSI)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...