Skocz do zawartości

[Rower]Ulepszenie roweru za 1000zł


orfeuszsusel

Rekomendowane odpowiedzi

Mam rower i chce w nim wymienić koła, kierownice, rogi, wspornik kierownicy i siodełko. Myśle o wymianie kół na Mavici crossrace, kierownicy i wspornika na ritchey WCS, rogi na bop light i siodełka na san marco SKN.

 

co o tym sądzicie, warto? a moze jesteście w stanie mi coś polecić albo przed czymś przestrzec

będę wdzięczny za informacje

 

 

 

 

 

-[Rama]: Felt q800

-[Amor]: Rock Shox Dart Two

-[Korba]: Deore LX

-[Przednia przezutka]: Deore XT

-[Tylna przezutka]: Deore LX"

-[Pedały SPD]: shimano M 520

-[Koła]: Przód no name Tył obręcz Alexrims Crostini, piasta shimano XT

-[siodło]: Bontrager (z roweru Trek 3700)

-[Wspornik siodła]: Ritchey WCS

-[Klamki]: Deore LX Dual Control

-[Hamulce]: Tektro

-[Kaseta]: 9 sram

-[Kiera] i wspornik: no name

-[Waga]: 13 kg

 

pod tym linkiem jest zdjęcie mojego roweru: www.orfeusz_susel.republika.pl/P1120864.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulepszenie czyli odchudzenie? WCS-tak.Koła lepiej jakieś z Bikestacji składane.Rogi -może Shaman Ultralight? Pedały -łap okazje -Candy z Allegro. A poza tym jest dział Mania Lekkości-jeśli chcesz odchudzic rower to tam jest na to miejsce.No i popraw link do zdjęcia. Przydały by się tez wagi twoich części np . siodła-nie wiadomo czy SKN jest lżejszy.Albo kaseta - 9- to za wiele nie mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pytanie jaką jazde preferujesz ?? Ja bym polecał zmienić przede wszystkim obręcze na jakieś Mavici lub alexrimsy. Moim zdaniem powinieneś zastanowić się nad zmianą hamulców (tektro) na jakieś avidy 5 czy deore, bo hamulce rzecz najważniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smigam głównie XC i maratony z tego co wiem to kiere mam troszke trekingową siodełko jest masakrycznie niewygodne a te czesci które wymieniłem to na pewno będą lżejsze od obecnych jedyne wskazówki jakie moge podać odnośnie siodełka i kierownicy z mostkiem to takie ze są to części z roweru trek3700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jeszcze zastanów się jak często masz dostęp do dużej kasy: czyt ja mam np tak że 1000 czy 2000 w ręce mam max raz do roku. W tym momencie warto zastanowić się nad częściami drogimi. czyt: jak masz 1000 w łapie to wymieniaj koła, ramę albo amora. Łatwiej uzbierać 100 zł na mostek niż 1000 na koła/amora. resztę łatwiej wymienia się sukcesywnie. No chyba że masz inny system zasialania finansowego to wtedy się można bawić w mostki na których może i straci się więcej g, ale też straci się na długi czas możliwość rozwoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w tym momencie rzeczywiscie nie ma co szarżować na amora;) koło przód, mostek, kiera, hamulec przynajmniej na przód, no i jeśli siodełko niewygodne to też. Słowem - dobrze kombinujesz:) swoją drogą jeździłem na bliźniaczo podobnym siodełku w mojej zimówce (wtedy to był jeszcze rower na co dzień) i mi bardzo pasowało. wycieczki nawet 150 km dawało radę. Przy obecnym kibixie już troszkę narzekam, ale to wina braku pampersa (oby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te komponenty ktore wypisales sa dla mnie nieporozumieniem, tzn moze tak sa to dobre czesci ale da sie lepiej :)

 

-kola-za ok 600zl masz eleganckie kolka wazace ok 1750g, oczywiscie skladane

-rogi boplight ok, chociaz moze lepiej poszukac jakichs profilowanych, szczegolnie kciuk, ktory zmienia bardzo wiele

-siodelko - moze warto zaszalec z jakims zelem? chocby san marco nie znam modelu ale takie co jest dost w roznych kolorach, wagowo cos ponizej 300g cena ok 100zl

-co do kierownicy i wspornika, to o wcs nie mam pojecia, nigdy nie widzialem na oczy nawet ;) ale mysle ze szkoda takiej kasy na kokpit ... a i taniej znajdziesz zestaw mostek + kiera w granicach 300g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może takie koła http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1450 Skoro masz sztyce WCS to do kompletu dałbym jednak tą kiere i mostek WCS . Jest też siodło WCS- ładny byłby komplecik ; jeszcze rogi WCS

 

Siodło drogie http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=275299851 Siodło tanie http://cgi.ebay.pl/RITCHEY-W-C-S-VECTOR-WI...2QQcmdZViewItem

 

I jeszcze do kompletu pedały http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=45&l=pl 100gr. zysku i niższa wysokośc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siodełko jest masakrycznie niewygodne

 

wyglada na wygodne az za mowiac szczerze bo nie lubie takich kanap. Ja bym je zmienil, bo to nie jest siodlo do xc.

Co do wygody to, wg. mnie pokombinuj z ustawieniem, wydaje sie jakby siodlo bylo zbytnio zadarte do gory, sprobuj ustawic je w poziomie, powinno byc lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od upodobań. Proste są lżejsze, są również krótsze. Z racji swojego kształtu obniżają pozycję rowerzysty. Ale jednoznaczniej odpowiedzi na pytanie: "co lepsze" nie ma. Sam musisz zdecydować, jaka kiera bardziej ci pasuje.

Pozdrówko indywidualistyczne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do szybkiej ostrej jazdy bralbym prosta, do spokojnego bujania sie lamana.

No, ja bym tego tak nie ujęła B) ... Raczej - tak: prosta - do prostej jazdy, gięta - do technicznej. Zbyt krótka kiera bardzo upośledza możliwości manewrowe. Ja rowerowo rozkwitłam dopiero po przesiadce na giętą - poprawiły mi się praktycznie wszystkie parametry jazdy, włącznie z podjeżdżaniem ;) (brzmi jak paradoks - a jednak). Mój Rycerz zresztą doświadczył tego samego :) .

Pozdrówko z mojej strony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tak :) .

Tutaj masz mój temacik o kombinacjach z mostami i kierkami ;) . Sprawy to zapewne nie rozwiąże - ale poglądowo może trochę pomóc przy podejmowaniu decyzji. Choć lojalnie uprzedzam: nic nie zastąpi eksperymentów na materiale własnym B)

Pozdrówko orientacyjne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz troche racji, ale ja na mozliwosci manewrowe mojej prostej kiery nie narzekam co prawda jest dosyc dluga (580mm). Gieta zupelnie mi nie lezy. Najlepiej przy zmianie nie sprzedawac od razu starej kiery tylko zostawic ja do czasu upewnienia sie ze nowa odpowiada, a to juz jak z wieloma czesciami kwestia indywidualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...