Skocz do zawartości

[budowa] Ostrego Koła - rady i porady


KAZUMI

Rekomendowane odpowiedzi

Czego oczekuje? Hmmm dojazdy na uczelnie i przetrwanie w ruchu ulicznym no i najważniejsze żebym się nie zabił. Tak sobie myślę o tej geo i dochodzę do wniosku, że na pewno nie ma być to powolny staruszek o promieniu skrętu porównywalnym z ciężarówkami marki Jelcz.

Do tego rama którą miałem przygarnąć jest straszliwie przerdzewiała i nie nadaje się do użytku dlatego idę w niedziele na rynek gdzie można kupić używane rowerki, znajdę może tam jakiegoś dawce części tym bardziej, że współlokator był tam wczoraj i powiedziano mu iż tak szosówka to wydatek max 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobryden!

 

Dziś mój ojciec w czasie poszukiwania czegoś tam na strychu dokonał ciekawego odkrycia. Mianowicie znalazł ramę najprawdopodobniej marki romet pod koła 28" pomalowaną na piękny czerwony kolor pozostawioną przez któregoś z poprzednich właścicieli. Co wiem o ramie:

-rama na 99,999% nie była nigdy używana i montowana w rowerze. Świadczy o tym zapakowanie ramy oraz brak śladów nabijania sterów oraz misek suportu (rama jest pod klina bo nie mam gwintów)

-rama ma haki campagnolo 1000 ale bez mocowania na przerzutkę, ale jakieś przelotki do linki w okolicach haka są.

 

Ponieważ rama jest w stanie idealnym zostanie zbudowane na niej moje pierwsze ostre koło

Ponieważ nie ma misek, już mam załatwione wytoczenie tulejek z gwintem pod suport

 

Teraz moje pytanie jak rozwiązać sprawę tylnego koła. tzn jaką zastosować piastę i jaki zaplot? Rama ma rozstaw widełek 125mm

 

dscf6664rw7.th.jpg

 

Oto ona:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

;)

Jak widze nie po razpierwszy kolega z uporem godnym lepszej sprawy unika przeszukania istniejacych juz tematow.

 

LENIUCH!!!

 

Zagadnienie wielokrotnie juz walkowane... Tak od strony piast jak i zaplotow...

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Moja odpowiedź nie tak błyskotliwa będzie:

- rama z widełkami 125mm: chyba raczej 126mm. Się czepiam, ale taki rozmiar ma dawny standard szosowy;

- jaka długość suportu przy tarczy 42z?: Jedno nie ma nic wspólnego z drugim. Każda korba jest projektowana pod konkretną długość suportu. Nie ma znaczenia ilość T. Jeśli nie wiesz, pod jaki suport projektowana jest Twoja korba, jego długość pomoże Ci dobrać dobry mechanik - są tacy, którzy to "na oko" oceniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) tylni trojkat odstaje bardziej po prawej stronie (...)

:)

Z prawej strony masz kasetę, ale to nie znaczy, że robi się na nią w ramie specjalne miejsce. Rama, dobrze zrobiona, powinna być symetryczna. Niesymetrycznie są zaplatane koła - od strony kasety szprychy są bardziej pionowo, z przeciwnej mają widoczny skos. Miejsce na kasetę robi się więc kosztem przesunięcia prawego kołnierza piasty w stronę środka osi koła, a nie poprzez przesuwanie prawych tylnych widełek od osi roweru/ramy.

 

Powtórzę, com już rzekł - jeśli budżet Cię nie wiąże, zamówić/kupić możesz nówkę (namiary już znasz). Jeśli jednak zdecydowałeś się na wersje budżetową, to w grę wchodzi używana stara ramka szosowa, np:

http://allegro.pl/item370312359_rama_szoso...ratisy_bcm.html

http://allegro.pl/item373044464_rama_szosowa_scott.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta symetria sie troche wyglupilem :) ale dalbym sobie reke uciac ze widzialem w sklepach nowe rowerki w ktorych tyl nie jest symetrycny, no ale moze mi sie przywidzialo.

 

Raczej bede staral sie zlozyc cos taniego, dzieki za linki, problem w tym ze mam 193cm wiec potrzebuje czegos wiekszego.

Sam mysle, ze rozmiar ponad 60, czy zmiescil bym sie na 58?

 

Znalazlem jeszcze cos takiego:

Duzy rozmiar 63, ale przy moim wzroscie to pewnie nie problem

http://www.allegro.pl/item372318186_rama_s...mo_rozm_63.html

http://www.allegro.pl/item372647070_rama_s...lus_czesci.html

 

i jeszczy caly rower:

http://www.allegro.pl/item372221081_kolark...ali_okazja.html

 

Piaste tylna chcialbym novateca flip-flop, tylko mam dwa pytanka do niej:

- ona ma obie strony na ostro czy jedna bedzie pod SS

- jaki lancuch i korba bedzie do niej pasowac

 

Pozdrawiam

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie pokazane przez Ciebie ramki są w porządku. Wybór to kwestia gustu dotyczącego marki, koloru itp. W tej czarnej plusem są dodatki (korby) minusem fakt, ze możesz wierzyć na słowo, że to cr-mo jest.

Do Kogi mogą nie wejść piasty Novateca (są pod 120 i prawdopodobnie mają za krótkie osie). Oczywiście stal by się "podciagnęła", ale odradzam mimo wszystko takie rozwiązanie. Bezpieczniej by było znaleźć ramkę na 126.

Novatec robi obie wersje: fix/fix i fix/free, ale w Polsce fix/free nie widziałem/słyszałem.

 

Poza tym... przeszukaj tematy, ba większość rzeczy, o które pytasz, była dogłębnie i do znudzenia omawiana. Znajdziesz odpowiedzi dotyczące piast, łańcuchów, korb, ram, koronek itp. Jest tego sporo, ale perspektywa spędzenie przed kompem wieczoru z bronxem w ręku jest kuszącą, jeśli pomyślisz, że zrobisz tym psikusa el presidente :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedze i czytam od wczoraj ale mam straszny mlyn w glowie dlatego pytam. Dzisiaj ide na browara z kumplem ktory podobno zna ludzi z wrocka jezdzacych na ostro.

 

Jesli chodzi o rame podobaja mi sie lutowane, maja fajny oldschoolowy charakter, kolor bez znaczenia bo i tak pewnie bede malowal. Z rozstawem tylu rzeczywiscie dobra uwaga, bede zwracal na to uwage.

 

Pozdrawiam

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haki powinny starczyć, ale musiał byś zmienić zębatki - z biopacem kiepsko by się kulało.

Temat przeróbek był wałkowany. Na pewno robi to Pan Kondej (BioBike). Mnie pełna konwersja pod ostre kosztowała 180zł.

Tan Bianchi fajny, ale spokojnie można wyrwać coś taniej, nawet w opcji kup teraz

Tu coś bliskie Twoim gabarytom:

http://allegro.pl/item375066779_szosowy_ra...64cm_plock.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ralleighowi bede sie przygladal, wyglada calkiem calkiem. W tygodniu obejrze bianchi, moze koles cos spusci z ceny.

Na razie mam rame, okazalo sie ze moj ojciec mial w piwnicy rame starego herculesa wiec teraz kupuje czesci i skladam, a w miedzyczasie bede szukal ciekawszej ramy.

 

Bylem tez dzisiaj na targu i bylo sporo rowerkow z ciekawa rama za mala kase, niestety wiekszosc to damki albo mniejsze rozmiary a nastawialem sie na kolarke. Byla jedna fajna koga ale rozmiar 66, nawet dla mnie to troche duzo.

 

Pozdrawiam

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie pełna konwersja pod ostre kosztowała 180zł.

 

Na Boga! Czy ja gdziekolwiek mówię/piszę "wymiana haków"? Pełna konwersja, czyli odlutowanie wszystkich niepotrzebnych pipsztyków, zmiana rozstawu tylnych widełek (czyli wylutowanie tylnych rurek, wylutowanie mostków, skrócenie mostków i powrotny montaż całego zestawu na swoje miejsce), a do tego oczywiście wymiana haków.

Ponadto nigdzie nie wspominam u kogo drogo, a u kogo tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Panie Grabarz, już kiedyś mówiłem, ale Pan mi wierzyć nie chciał, ale teraz wiem na pewno, bo sprawdziłem - zmiana haków u p. Orłowskiego to koszt 80 zł, cytuję

 

"W stalowej ramie na surowo ,tzn.bez malowania 80 PLN"

 

Klaniam,

A to jest cena samej uslugi czy haki tez sa wliczone? A jesli wliczone to jakies markowe czy robione?

No i tak jak Graboski pisze. Czy to odnosi sie do calej konwersji czy tylko do wymiany hakow?

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grabarz: dobrze, tym razem rzeczywiście mój błąd, ale o wymianie haków pisaliśmy już kiedyś "Wymiana haków jest droższa niestety... sad.gif" - http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...35621&st=60 - choćby tutaj i jestem niemal pewien że jeszcze gdzieś!

 

Ivan: wymiana haków to wymiana haków. Na jakie - nie mam pojęcia, to się Orłowskiego trza już pytać, ja potrzeby wymieniać nie miałem ani nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grabarz: dobrze, tym razem rzeczywiście mój błąd, ale o wymianie haków pisaliśmy już kiedyś "Wymiana haków jest droższa niestety... sad.gif" - http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...35621&st=60 - choćby tutaj i jestem niemal pewien że jeszcze gdzieś!

 

Ivan: wymiana haków to wymiana haków. Na jakie - nie mam pojęcia, to się Orłowskiego trza już pytać, ja potrzeby wymieniać nie miałem ani nie mam.

 

W istocie wówczas użyłem zwrotu wymiana haków, wiec kajam się w kornym uniżeniu. Głupi ja, głupi... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zakupiłem wspominaną w wielu tematach piastę Novateca. Niestety jak to bywa w Polsce dystrybutor sprowadził ograniczoną ilość piast 36H z wysokim kołnierzem i musiałem obejść się smakiem - kupiłem piastę z niskim. Dlatego jeśli ktoś planuje zakup to piast z wysokim kołnierzem 32H są resztki, a dostawy w tym roku już nie będzie (sic!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...