Skocz do zawartości

[opona] WTB Nano raptor 2.1


majster

Rekomendowane odpowiedzi

Oponkę kupiłem za niecałe 70 zł jeśli dobrze pamiętam. zastąpiła bontragera jonesXR 2.2, służy mi za napędową.

 

http://www.wtb.com/tires_nanoraptor.html

 

 

pierwsze wrażenie: dosyć lekka (no w końcu zwijana) wg. producenta 540g, bieżnik wygląda na dosyć szybki.

 

wrażenia z jazdy: faktycznie jest szybka na asfalcie, dzięki układowi bieżnika, który tworzy jednolity pasek na środku opony. na szutrze i nawierzchniach typu kocie łby, przy mniejszym ciśnieniu dobrze wyłapuje nierówności. na większych kamieniach brakuje trochę objętości (wrażenie subiektywne, nie lubię cienkich opon), kolejna moja opona będzie miała 2.2 .

najlepiej oponka sprawuje się w lesie. trudno wprowadzić ją w poślizg, ma dobre trzymanie boczne w zakrętach. niestety na piaszczystym podjeździe koło szybko zaczyna buksować i raczej nie nadaje się na sypkie nawierzchnie.

 

w porządnym błocie jeszcze nie testowałem, również na śniegu i lodzie.

 

przejechałem na nich chyba pół tysiąca km i bieżnik wygląda dobrze, nie pęka ani się nie 'marszczy'.

 

ocena: 8,5/10

ocena cena/jakość: 8/10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam, tyle że wersje 1,85 co niestety oznacza realn szerokośc 40 mm (troszke mało) i wysokość 40 mm (ujdzie) ponad obręcz.

Waży real 423 g (wg. sprzedacy 410). Gumy jest mało, wystaje w niektóych miejscach powłoka kevlarowa ;)

Ale grubość ścianek jest chyba podobna jak w Sch. R.R. - jej mała waga wynika głównie z tego, że jest wąska.

 

Gdy kupowałem moim celem było kupić lekką oponę o niskich oporach toczenia (w więc bieznik odpowiedni i nieco węższa).

 

Teoretycznie 1,85 to 1,85 +2,54 cm = 47 mm ....

 

ale tyle to mają opony 2,1 zazwyczaj <_<

 

Opona - bieżnik cos między terenem a semi-slikiem - czyli prawie ideał na mój styl jazdy (teren - 50%, szosa 50%).

 

Czasem mam wrażenie, że w piachu te 1,85 spisuje się lepiej niż Sch. RR 2,1!

I na 100% lepiej spisuje się od Kendy Kobry w terenie, mimo że Kobra jest 2,0.

 

Pierwsze moje wrażenie, że będzie niepewna w zakrętach na szosie i w terenie kiepsko. Na szosie to była kwestia przyzyczajenia, bo już nabrałem zaufania do wąskiej opony, a w terenie, no ideał to nie jest, ale jak na 1,85 to dorównuje niektórym 2-2,1.

Z tym że tak wąskiej opony nie polecał bym przy szybkich kamienistych zjazdach ... loteria :D

 

Być może ją jeszcze kiedyś kupie. Aha, póki co ma 500 km i prawie jak nówka wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w porównaniu z moim poprzednim Bontragerem opona jest genialna na zakrętach i w terenie i na asfalcie.

 

a to że w piachu lepiej ci się spisują pewnie wynika z układu bieżnika i szerokości (bo przy 1,85 wgryzają się w ziemię i nie ślizgają się).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że nieszybko, w końcu ani ja ani evo nie narzekamy na szybki ubytek bieżnika. uważam, że dwie mieszanki gumy użyte w tej oponie udanie tworzą kompromis pomiędzy przyczepnością na asfalcie a wytrzymałością i trwałością.

 

WTB jest 10zł droższa, za to lżejsza, szersza i zdaje się, że jej bieżnik lepiej spisuje się na asfalcie. ale oceniam "na oko" bo na maxxisie nie jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

moja opona ma już grubo ponad tysiąc kilometrów więc mały update:

 

oglądając bieżnik widać pewne oznaki zużycia. na środkowym pasku ubyło ok. 1mm gumy. oponę używałem w górach przez jakiś czas. na asfalcie działa bez zarzutu i to dosłownie - nie zarzuciła nawet kiedy jechałem dziurawą asfaltówką 40km/h, w ulewie nie widząc co jest pod wodą :) trudno o poślizg na asfalcie. na szutrach wszelakich też trzyma dobrze. tylko na jednym podjeździe dała mi w kość: stroma szutrowa droga miejscami kamienie - miałem chyba za dużo ciśnienia bo kilka razy buksowała na gładkich kamieniach i sypkim podłożu. wina albo ciśnienia, albo za twardej mieszanki gumy - coś za coś.

 

podsumowując opona z raczej twardej gumy, dobra na jazdę mieszaną po asfalcie i terenie. powoli się ściera. minusem jest niska przyczepność na sypkim lub śliskim podłożu. w błocie ani śniegu jej nie testowałem. jak dla mnie ma małą objętość i nie amortyzuje dostatecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...