Skocz do zawartości

[Tarczówki]na szosę


samael16

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Statnio przeglądając avida natrafiłem na te hamulce avid Ball Bearing 7 - wersja szosowa http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...d=540&pos=0.

I tu mam pytanie czy opłaca się w nie inwestować, mam manetki campy chorus 2x9. Na razie jeżdżę na kołach piasta accent roadrunner przód i tył, szprychy dt swiss Alpine III, i obręczy mavic REFLEX, hamulce shimano 105. Czy opłaca w ogóle stosować ten hamulec, pomijając, że musiałbym wymienić piasty i szprychy, oraz namęczyć się szykając odpowiednich widelców i ramy. Czy ten tarczowy będzie mocniejszy, od zwykłych hamulców, a może ma zastosowanie tylko w przełaju?

Napisano

zaraz cie zjadą za temat :) a co do hampli to jeżeli masz wymieniać widelec czy rame i do tego piasty i szprychy to szkoda zachodu...

Napisano

Witam. Przcież takie tarczówki są o wiele cięższe od standardowych hamulców. Siła hamowania będzie na pewno większa. Myślę, że nie opłaca się zakładać takich hamulców. Pozdrawiam.

Napisano
zaraz cie zjadą za temat ;) a co do hampli to jeżeli masz wymieniać widelec czy rame i do tego piasty i szprychy to szkoda zachodu...

Jasne że zjadą

ale mam dzisiaj dobry humor bo sobie porowerowałem. Temat poprawiony.

 

Co do tematu - będąc w znajomym rowerowym widziałem rower - hybrydę trekingu i szosówki. Pozycja jak szosówka ale z bagażnikami z przodu i z tyłu i wszelkimi innymi trekingowymi bajerami. Facet który sobie ją składał specjalnie zażyczył sobie tarczówek bo go denerwowały centrujące się koła na trasie. (a trasy to on robił - podobno do Berlina se jeździł na zakupy). Poza tym - sam musisz ocenić czy warto kupować. Poprawa jakości hamowania nastąpi prawdopodobnie tylko podczas złej pogody.

Napisano

wg mnie operacja nie warta zachodu... ja bym zainwestował w jakieś konkretne szczęki hamulcowe np. campa record a nie bawił sie w tarcze bo to przecież (jak napisał ktoś powyżej) znacznie podniesie Ci masę roweru...

Napisano

Dzięki za odpowiedź.

Będę składał przełajówkę, i chodzilo czy mi te hamulce podejdą. A czy można do manetek shimano tiagra dać v-brake a nie cantilever. Bo jak się oriętuję, jak damy dźwignie cantilever z hamulcami v-brake, to uzyskamy dużą siłe hamowania, ale kiepską modulacje, a że manetki szosowe są do cantilever, to teoretycznie mogę dać hamulce shimano xtr, tylko troche potrwa ich wyregulowanie. A czy są przejściówki pozwalające na prace sti z v-brake, jeśli tak to proszę o linka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...