Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ponownie.

Poszukuję roweru dla kolegi wzrost 186 cm, waga 117 kg. MTB o łagodnej geometrii, na wypady 60-100 km dwa trzy razy w tygodniu.

Będzie też używany z sakwami na kilkudniowych wyprawach.

Dwa lata temu pomogliście w wyborze roweru dla mnie, padło na Marin Team Marin2 jestem bardzo zadowolony, za mną 5k km i kilka wypadów z sakwami.

Co byście polecili dla dość ciężkiego jeźdźca? Obecnie jeździ na kowadle Cube aim z 2020 roku, który nie hamuje, nie amortyzuje i za dużo waży.

Wymagania: napęd 1x12, dobry amortyzator powietrzny, lekki, sztywne osie.

 

 

Napisano

Cześć.

Mam Orbea Laufey H10. To jest trailówka. Brak mocowań na sakwy i inne bajery. Rower piekielnie wytrzymały i jak na taką masywną budowę dość lekki. Mój w rozmiarze M waży katalogowo 13,5 kg. Ważyłem go dokładnie z pedałemi, mocowaniem na garmina i koszykami na bidon i lekko brudny wyszło 14 kg. Biorąc pod uwagę ogromne opony 2,6 o wadze 1100g waga nie jest zła. Nie jest to sarenka, ale jego przeznaczenie to raczej zjady i pojazdy. Ja używam go do jazdy terenowej na lekko i do tego on się nadaje najbardziej. Przeloty szutrem, albo asfaltem to nie jest jego domena. Byc może gdyby zmienić opony byłoby lepiej, ale na fabrycznych Maxxis Dissector nie można powiedzieć, że to szybki rower. Za to podjazdy i zjazdy to bajka. Geometria tak dobrana że pod górę jedzie się lepiej niz po płaskim. Na płaskim dość sporo obciążenia idzie na ręce, bo środek ciężkości jest przesuniety do przodu właśnie po to żeby lepiej podjeżdżał. Pozycja jest wygodna i dość wyprostowana. Ja robię nim przeloty do 60km w terenie wyżynno pogórkowatym. Kamienie, korzenie ściółka, zjazdy, podjazdy, nawet skoki, wszystko to jest jego środowisko. Do wycieczek, sakwowo - szutowch trzeba by go przystosować i pewnie też by się nadał. 

W wersji H-LTD lub H-10 nie wymaga żadnych inwestycji. Wszystko co trzeba ma w specyfikacji fabrycznej. Warto też wspomnieć że ma obręcze o wewnętrznej szerokości 29 mm, dzieki czemu opony 2,4 lub 2,6 fajnie się na nim układają. Nie wiem jak na takich szerokich obręczach sprawowały by się wąskie opony typu 2,2. 

Kolega widżę , że kawał chłopa więc może właśnie taki pancerny rower będzie dla niego ok. 

  • 8 miesięcy temu...
Napisano

@RafalG Dzięki za ten stary komentarz. Przymierzam się do h-ltd. Przy czym chciałbym, żeby był tez trochę bardziej uniwersalny w kontekście tego co piszesz. 

 

Jak Twoim zdaniem będzie to najłatwiej osiągnąć? Tylko opony? Czy coś innego? I jakie opony polecasz do tego sprzętu, które właśnie będą się nadawały na trochę bardziej płaskie tereny, ale które też dobrze spiszą się na singlach i w bikeparku/ostrzejszych zjazdach? 

Napisano

@Grzesiuuu 
Opony na jakie zmieniłem fabryczne Dissector to: przód Rekon 29x2,6 i tył Ikon 29x2,6. Jest to raczej zestaw na suche warunki. Na błotnistą polską zimę nie sprawdził się. Na zime to raczej Forekaster. Polecam opony 2,6 bo przy hardtailu przy ciśnienu 1,3bar fajnie wybierają drobne korzenie i kamienie. Ale ten zestaw mimo wszystko jest lepszy w teren niż na szutry albo asfalt. Moim zdanie trailówki hardtail to generalnie bardzo uniwersalne rowery. Na tyle lekkie, że mozna na nich jeździc wszybko i na tyle wytrzymałe, że w górach dają radę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...