Skocz do zawartości

[Koła] Upgrade/Wymiana kół do 3000zł


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Przy okazji szykowania się do sezonu postanowiłem nieco odświeżyć/ulepszyć swojego Cube Raction Race 2019 - https://archiv.cube.eu/pl/2019/213100

Do tej pory jedyne co w nim wymieniałem to pedały na SPD i tylną oś na kompatybilną z przyczepką rowerową (szczegóły niżej)

Właśnie kupiłem nowy amortyzator - ROCK SHOX Reba RL (15x110 mm, 100mm skoku), a teraz pora na nowe koła - chciałbym wymienić całość: obręcze z piastami oraz opony, chyba że przy tym budżecie nie odczuję wg Was specjalnej różnicy wagowo/jakościowo, to wtedy chciałbym jedynie przesiąść się na opony tubeless.

Wymagania/dane wejściowe:

- budżet max 3000zł za całość, łącznie z dodatkami typu mleczko, oczywiście jak się uda mniej to super

- tylna piasta w systemie/standardzie Syntace, tak, żeby pasowała do niej oś Thule od przyczepki - https://scandinavianbaby.pl/product-pol-3628-Thule-Adapter-Thru-Axle-160-172-mm-M12X1-0-Syntace.html czyli gwint M12 x 1.0, długość jak w linku

- tubeless

- przeznaczenie - 60% asfalt/kostka, ogólnie jazda miejska, 40% lajtowe xc, parki, lasy, szutr, trochę gałęzi. Często ciągnąc przyczepkę rowerową

- wagowo bez ciuchów/pleckaków/akcesoriów zbliżam się do 90kg, więc raczej bardziej wytrzymały zestaw niż mniej

- jeśli chodzi o komfort jazdy i trakcję to oryginalny duet Schwalbe sprawuje się naprawdę nieźle, może opory toczenia na twardym mogłyby być minimalnie mniejsze

- to chyba oczywiste, ale nowy komplet musi pasować do roweru wymienionego na samej górze :)

 

Wszelkie sugestie mile widziane, dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś jaki rozstaw z tyłu. Podejrzewam 148 , ale do potwierdzenia :)

Ja bym poszedł w XR 1700 : https://www.bikestacja.pl/kola-dt-swiss-350-xr-1700-straightpull-29-p-24132.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwh4-wBhB3EiwAeJsppMHxOfrNkYFzA8YBURtGbjHvVHAPsGFgHkwNxEaA6MOeMOppE9WRyRoC2n4QAvD_BwE 

Systemowe koła DT , w miarę lekkie , pancerne . 25mm wew styknie, baardzo sztywne i wytrzymałe. Osią do przyczepki się nie przejmuj , zostaje ta co jest . Bębenek XD. 

No i zdecydowanie do tego setu nowe tarcze. Na fotach widzę chyba RT10 , najtańszy sh*t. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tyłu jest boost.

Dzięki za sugestie kół, wyglądają spoko. Słuszna uwaga odnośnie tarcz, nawet tego nie zauważyłem, założyłem z automatu że wszystkie komponenty układu hamulcowego są M6000. Jakie tarcze byś sugerował?

Jakie opony do tych kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie do kół - XR 1700 mają max system weight określone na 110kg. Ja ze swoim blisko 90kg wagi własnej niebezpiecznie zbliżam się do tej granicy. Sam rower nawet po odchudzeniu na widelcu i kołach będzie miał te 12kg (21") a do tego trzeba doliczyć pedały, buty, ciuchy, lampki, bidony i inne akcesoria, nie mówiąc już o ciągnięciu przyczepki. Czy to nie testuje za bardzo tej granicy? Nie chciałbym żeby mi się szprychy "wygły" na jakimś korzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Googlując znalazłem jeszcze MAVIC Crossmax SL albo z niemieckich sklepów mógłbym za trochę więcej, ale nadal w budżecie ściągnąć XM 1700, chyba że to 110kg na XR 1700 ogarnie mnie spokojnie to nie będę kombinował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...