Skocz do zawartości

[Koła] MTB 29" XC Trail hardtail


PiotrN

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moja tylna piąta fabrycznie zamontowana w Cannondale Trail 1 29" (2017) Formula DC22 wymaga wymiany (z przodu DC51). Jako że wiąże się to z budową nowego koła postanowiłem wymienić komplet. 
Już na etapie samej piasty napotkałem na pewne przeszkody. Otóż jest to piasta o szerokości 135 mm na samozamykacz QR. Z tego co się zorientowałem nie mam dużego wyboru jeżeli chodzi o średnią półkę cenową (jest Deore XT oraz Novatec NT-D042SB i NT-D792SB). Jest jeszcze oczywiście drogi DT Swiss 350 i Hope Pro 4. Mój wybór padł na Novatec NT-D042SB - myślę że to dobry wybór w stosunku cena-jakość. Droższa piasta Novatec jest lżejsza ponieważ posiada aluminiowy bębenek. Ma też 1 zapadkę więcej. Piasta Novatec NT-D042SB ze stalowym bębenkiem jest dużo cięższa jednak powinna być trwalsza. Jakoś z rezerwą podchodzę to rozwiązania zabezpieczenie przed wżerami w droższym modelu. Aluminium to aluminium, stal to stal - wiadomo. 

Piasta przód: Novatec NT-D041SB 32H 100 mm, samozamykacz QR, 6 śrub - IS 
Piasta tył: Novatec NT-D042SB 32H 135 mm, samozamykacz QR, 6 śrub - IS 

Jako że jest to rower który ma już parę lat, nie posiada sztywnych osi, to wydaję mi się że nie ma co zbytnio przesadzać jeżeli chodzi o komponenty. Stosowanie topowych komponentów, bawienie się w jakieś adaptery wydaję się być pozbawione sensu (o ile w ogóle jest możliwe). 


Do piast nabyłem obręcze marki WTB - model ST i23 32H i teraz zastanawiam się czy nie popełniłem błędu. Obręcze do super lekkich nie należą (~525 g), a są pozbawione chociażby kapslownia. Zaniepokoiło mnie nagranie na YT gdzie podobne obręcze są popękane przy otworach właśnie. Na OLX też widziałem zdjęcia obręczy z pęknięciami. 
Słyszałam że ponoć przy tego typu piastach należałoby stosować podkładki pod nyple chociaż sam Producent o tym nie wspomina. 
Dodatkowo niepokoi mnie fakt iż obręcze zakupione przeze mnie pozbawione są 2-letniej gwarancji Producenta, objęte 1-miesięczną gwarancją Sprzedawcy i zaledwie 1-roczną rękojmią. 
Przy obręczach z niskiej półki cenowej nie ma też dużego wyboru. Wytypowałem 3 obręcze moim zdaniem warte uwagi: 

1. Alexrims MD23 szerokość wewnętrzna: 23 mm, waga: 540g - budżetowa obręcz, trudno osiągalna 
2. DT Swiss X 412 szerokość wewnętrzna: 22,5 mm, waga: 465g - można się zmieścić do 200 zł za obręcz, stosunkowo niska waga 
3. DT Swiss X 432 szerokość wewnętrzna: 25 mm, waga: 490g - robi się dość drogo - zastanawia mnie sens inwestowania w tą obręcz przy jednocześnie tanich piastach Novatec'a 

Czy może nie zrażać się do tych WTB ST i23 z powodu braku kapslowania? 

Jakie szprychy i nyple wybrać? Neple to chyba mosiężne Sapim’a. 

Opony: WTB Nine Line 29" 2.25" (póki co system dętkowy). 

Prosiłby o opinie i rady. 

Z góry dzięki! 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...