Skocz do zawartości

PiotrN

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Piotrek

Osiągnięcia użytkownika PiotrN

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Piasty NT-D042SB i NT-D041SB to dużo gorszy wybór? Wiem że cięższe, wiem że jedna zapadka mniej, ale chyba bębenek wolniej się będzie zużywał - twardszy materiał.
  2. @pawels237 Co finalnie zrobiłeś? Jaką obręcz kupiłeś? @Dokumosa Polecasz coś w budżecie do 200 zł do MTB XC Trail 29"? Kupiłem WTB ST i23, ale zastanawiam się czy to dobry wybór - obręcz nie posiada kapslowania. 32 szprychy, opona 2.25", waga ridera ~70 kg.
  3. Moja tylna piąta fabrycznie zamontowana w Cannondale Trail 1 29" (2017) Formula DC22 wymaga wymiany (z przodu DC51). Jako że wiąże się to z budową nowego koła postanowiłem wymienić komplet. Już na etapie samej piasty napotkałem na pewne przeszkody. Otóż jest to piasta o szerokości 135 mm na samozamykacz QR. Z tego co się zorientowałem nie mam dużego wyboru jeżeli chodzi o średnią półkę cenową (jest Deore XT oraz Novatec NT-D042SB i NT-D792SB). Jest jeszcze oczywiście drogi DT Swiss 350 i Hope Pro 4. Mój wybór padł na Novatec NT-D042SB - myślę że to dobry wybór w stosunku cena-jakość. Droższa piasta Novatec jest lżejsza ponieważ posiada aluminiowy bębenek. Ma też 1 zapadkę więcej. Piasta Novatec NT-D042SB ze stalowym bębenkiem jest dużo cięższa jednak powinna być trwalsza. Jakoś z rezerwą podchodzę to rozwiązania zabezpieczenie przed wżerami w droższym modelu. Aluminium to aluminium, stal to stal - wiadomo. Piasta przód: Novatec NT-D041SB 32H 100 mm, samozamykacz QR, 6 śrub - IS Piasta tył: Novatec NT-D042SB 32H 135 mm, samozamykacz QR, 6 śrub - IS Jako że jest to rower który ma już parę lat, nie posiada sztywnych osi, to wydaję mi się że nie ma co zbytnio przesadzać jeżeli chodzi o komponenty. Stosowanie topowych komponentów, bawienie się w jakieś adaptery wydaję się być pozbawione sensu (o ile w ogóle jest możliwe). Do piast nabyłem obręcze marki WTB - model ST i23 32H i teraz zastanawiam się czy nie popełniłem błędu. Obręcze do super lekkich nie należą (~525 g), a są pozbawione chociażby kapslownia. Zaniepokoiło mnie nagranie na YT gdzie podobne obręcze są popękane przy otworach właśnie. Na OLX też widziałem zdjęcia obręczy z pęknięciami. Słyszałam że ponoć przy tego typu piastach należałoby stosować podkładki pod nyple chociaż sam Producent o tym nie wspomina. Dodatkowo niepokoi mnie fakt iż obręcze zakupione przeze mnie pozbawione są 2-letniej gwarancji Producenta, objęte 1-miesięczną gwarancją Sprzedawcy i zaledwie 1-roczną rękojmią. Przy obręczach z niskiej półki cenowej nie ma też dużego wyboru. Wytypowałem 3 obręcze moim zdaniem warte uwagi: 1. Alexrims MD23 szerokość wewnętrzna: 23 mm, waga: 540g - budżetowa obręcz, trudno osiągalna 2. DT Swiss X 412 szerokość wewnętrzna: 22,5 mm, waga: 465g - można się zmieścić do 200 zł za obręcz, stosunkowo niska waga 3. DT Swiss X 432 szerokość wewnętrzna: 25 mm, waga: 490g - robi się dość drogo - zastanawia mnie sens inwestowania w tą obręcz przy jednocześnie tanich piastach Novatec'a Czy może nie zrażać się do tych WTB ST i23 z powodu braku kapslowania? Jakie szprychy i nyple wybrać? Neple to chyba mosiężne Sapim’a. Opony: WTB Nine Line 29" 2.25" (póki co system dętkowy). Prosiłby o opinie i rady. Z góry dzięki!
  4. Możesz napisać, dlaczego bez gwarancji?
  5. Jak Wam się wydaję, czy w przypadku roweru Cannondale Trail 29", dla osoby o wzroście 185-186 cm i wewnętrznej długości nogi 87-88 cm, rower o rozmiarze ramy L, będzie ok? Rozmiar ramy L - 47,5 cm Rozmiar ramy XL - 52,5 cm Przymierzałem się do rozmiaru L i wydaję mi się ok, podobnie twierdzą w sklepach - "XL będzie trochę za duży..." Z góry dzięki za opinie!
  6. @Darek14 - Wiesz o gustach się nie dyskutuję . Jeżeli jesteś w stanie znaleźć coś na podobnych podzespołach tz. RockShox Recon, Sram X5, bądź wyżej za cenę do 3499zł to podrzuć jakiś link. Powiem tak, w Cannondale rama jest bardzo dopracowana, z zewnątrz nie widać nawet spawów - wszystko gładziutkie.
  7. A i owszem. Zdecydowałem się, ale roweru nie mam, bo ktoś mnie ubiegł. Teraz sobie pluje że tak długo się zastanawiałem. Pisałem i dzwoniłem do wszystkim. Miałem nadzieję przez ubiegły weekend sprawa się rozwiąże pomyślnie dla mnie, bo dystrybutor - firma PGR, dała cień nadziei. Jednak krótko po okazało się że nic z tego. Sam się dowiadywałem m.in. w Czechach i Niemczech. Finalnie jednak dowiedziałem się że w Polsce, Czechach, na Słowacji i w paru sklepach w Niemczech nie ma tego modelu. Z tego co wiem była jedna sztuka tegorocznego w magazynie w Holandii, ale raz że to inne malowanie, a dwa że zaporowa cena 4999zł, no w porywach do 3900zł - rabat, który był mi oferowany. Pewien sklep oferował mi za 3699zł Trek'a Cobia, ale jak pech to pech oba wg. mnie obrzydliwe. Także zakończę ten rok bez roweru . Może niepotrzebnie pisałem na tym forum heh Tak jak wspomniałem wg. informacji jakie posiadam nie ma tego roweru nigdzie, ale jeżeli ktoś z Was go zobaczy w sklepie w swoim mieście, to proszę o informację. Poszukuję Cannondale Trail SL 29'er 2 - model 2012 kolor jet black
  8. @chrisu8381 - Dzięki za odpowiedź. Ciekawi mnie jeszcze czy osprzęt sram x5 jest klasowo podobny do Deore czy SLX. Nawiasem mówiąc tak czysto estetycznie napis Sram na korbie rzuca się w oczy i najlepiej nie wygląda, ale chyba nie o to chodzi, tylko o to jak się jeździ Obawiam się trochę tego że rower dotrze do mnie w złym stanie ~340km. Na co zwrócić uwagę przy odbiorze, ewentualnie czy można prosić o dopompowanie pod konkretną wagę amortyzatora? Z tego co wiem będę musiał zamontować przednie koło, sztycę z siodełkiem, pedały i kierownicę. Sam rower wygląda tak:
  9. Nie wiem. Jakoś ciągnie mnie do tego Cannondale Trail Sl 2 29". Czy to dobry wybór? Czy całość, wg. powyżej zamieszczonej specyfikacji jest warta 3600zł? Z czystym sumieniem mogę tyle za niego dać? Przymierzałem się rozmiarowo do Sl 4 rama 21", koła 29" i był ok. Zastanawia mnie tylko dlaczego amorki Recon są ze skokiem 80mm, a nie 100mm. U rywali Trek Mamba czy Cube Attention jest XC32, skok 100mm. Czy to robi rzeczywiście różnice? Jak jest później przy ewentualnej wymianie na amor 100mm, czy przód roweru się podnosi a rama u góry jeszcze bardziej jest nachylona? Jednym słowem czy to dobry wybór, za dobrą cenę?
  10. Co lepiej wybrać Cannondale Trail Sl 2 29" czy Trek Mamba 29" - oba rowery w kolorystyce czarno-szarej. Poniżej zamieszczam specyfikację jako że to model z zeszłego roku. Cannondale Trail Sl 2 29" - model 2012: Rama: Trail SL 29'er, Optimized 6061 alloy, SAVE, 1.5" head tube Waga: 12,7 kg Widelec: RockShox Recon Silver TK 29, 80mm, Solo Air Przerzutka przednia: SRAM X5 Przerzutka tylna: SRAM X5 Korba: SRAM S800 3.1, 44/33/22 Piasta przednia: Formula CDH20 Piasta tylna: Formula CDH22 Opony: Kenda Small Block 8, 29x2.1" Manetki: SRAM X5 Dźwignie hamulca: Avid Elixir 1 Hamulec przedni: Avid Elixir 1, 160mm Hamulec tylny: Avid Elixir 1, 160mm Kierownica: Cannondale C3 riser, 680x20mm, 6061 alloy Mostek: Cannondale C4, 1.5", 31.8, 7 degree Stery: Tange 1.5 Custom Siodełko: Cannondale Stage 2 Wspornik siodełka: Cannondale C3, 31 Czy ten Cannondale jest warty swojej ceny - 3600zł? Czy może się targować o lepszą cenę? Dodam że Trek w okolicach 3200zł - obecnie. Z tego co wiem RockShox to dobry wybór bo są to amortyzatory serwisowane, Recona można podpompować, XC32 - nie wiem. W obu przypadkach dożywotnia gwarancja na ramę.
  11. @toruogiwara - Możesz podesłać link na pw nie zaszkodzi zobaczyć. Może moje pytanie wyda się dziwne, ale możecie mi wyjaśnić czy ktoś teraz robi ładne, precyzyjne spawy ram, bo to co widziałem w Cube Attention woła o pomstę do nieba (może dotyczyło to akurat tego jednego egzemplarza). Jako że za bardzo nie mam rozeznania w tej sprawie, ale takie niechlujne spawy chyba mają wpływ na geometrie. @chrisu8381 - Dzięki za opinie. Odnośnie ogumienia to tu jest Kenda, a amor taki jakiego szukałem - Recon. Sorry za takie pytania, ale czy rower był wykończony, dopracowany jak go kupiłeś w każdym detalu - chodzi również o spawy ramy? Pytam, ponieważ jeżelibym się decydował musiałbym go zamówić na drugim końcu Polski, a nie chce sobie robić problemów z ewentualnym zwracaniem. Wydaje mi się że sprzęt, który katalogowo jako nowy kosztuje 5k to jest on już dopracowany w każdym calu.
  12. @toruogiwara - Możesz podesłać link na pw nie zaszkodzi zobaczyć. Może moje pytanie wyda się dziwne, ale możecie mi wyjaśnić czy ktoś teraz robi ładne, precyzyjne spawy ram, bo to co widziałem w Cube Attention woła o pomstę do nieba. Jako że za bardzo nie mam rozeznania w tej sprawie, ale takie niechlujne spawy chyba mają wpływ na geometrie. @chrisu8381 - Dzięki za opinie. Odnośnie ogumienia to tu jest Kenda, a amor taki jakiego szukałem - Recon. Sorry za takie pytania, ale czy rower był wykończony, dopracowany jak go kupiłeś w każdym detalu - chodzi również o spawy ramy? Pytam, ponieważ jeżelibym się decydował musiałbym go zamówić na drugim końcu Polski, a nie chce sobie robić problemów z ewentualnym zwracaniem. Wydaje mi się że sprzęt, który katalogowo jako nowy kosztuje 5k to jest on już dopracowany w każdym calu.
  13. @afly - Jesteś w błędzie. Oglądałem w internecie ten rower, ale on mi się po prostu nie podoba. Co sądzicie o tym Cannondale Trail SL 2? Jak on się ma w stosunku do Cube Attention 29"? Jeżeli chodzi o RST to kompletna chińszczyzna?
  14. Wracając do tematu. Znalazłem fajną ofertę - fakt trochę więcej niż 3200zł, ale niecałe 4k. Co powiecie o rowerze: Cannondale Trail SL 29'er 2 Rama: Trail SL 29'er, Optimized 6061 alloy, SAVE, 1.5" head tube Waga: 12,7 kg Widelec: RockShox Recon Silver TK 29, 80mm, Solo Air Przerzutka przednia: SRAM X5 Przerzutka tylna: SRAM X5 Korba: SRAM S800 3.1, 44/33/22 Piasta przednia: Formula CDH20 Piasta tylna: Formula CDH22 Opony: Kenda Small Block 8, 29x2.1" Manetki: SRAM X5 Dźwignie hamulca: Avid Elixir 1 Hamulec przedni: Avid Elixir 1, 160mm Hamulec tylny: Avid Elixir 1, 160mm Kierownica: Cannondale C3 riser, 680x20mm, 6061 alloy Mostek: Cannondale C4, 1.5", 31.8, 7 degree Stery: Tange 1.5 Custom Siodełko: Cannondale Stage 2 Wspornik siodełka: Cannondale C3, 31 Tak jeszcze się zapytam na marginesie czy rowery z amorami RST są nie warte oglądania. Z tego co widzę są wsadzane głównie do tanich rowerów, ale znajdą się takie powyżej 4k, które mają RST Deuce - bodajże.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...