Skocz do zawartości

[Piasta Fulcrum] Łożyska piasty i bębenka - wymiana


dongregorio

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej
Czy lepiej przy wymianie zastosować dedykowane łożyska do piast i bębenka (znam modele, one są z uszczelnieniem jednostronnym) czy lepiej zastosować łożyska innej firmy typu FAG, NGK, FŁT

Jeśli lepiej zastąpić to czymś innym - to czym? 

Koła to: Fulcrum Quattro LG
Łożyska fabryczne: R4-004 [piasty] + RS-011 [bębenek]
Inne oznaczenie: 6903 + 6803 (jak wyżej)

 

  • Mod Team
Napisano

Odpowiem ci tak. My na serwisie mamy różne łożyska i jakieś najtańsze z hurtowni i enduro i nawet nierdzewne. I jeden ziomek miał serwis piasty tylnej w chyba listopadzie a juz w styczniu wszystkie łozoyska zdechły, bo to były te najtańsze. Wnioski wyciągnij sobie sam. 

Najlepiej kupić nierdzewne, i je czyścić co jakiś czas. Ale są drogie. Zasadniczo nawet najtańsze się sprawdzą jak będziesz im robił przegląd. Czy to sie opłaca? nie wiem, wiem ze te tanie i tak trzeba otworzyć przed montażem i dodać smaru bo go tam nie ma. 

Napisano

OK, gdzieś czytałem że nie powinno się pchać wysokoobrotowych, bo one mają duży luz roboczy
Jakich szukać żeby to z sezon przetrwało bez jazd w ekstramalnych warunkach ?

  • Mod Team
Napisano

Nie powinno się pchać, owszem bo wyskoków obrotowe mają oznaczenie zz i mają uszczelnienie bez stykowe, a wiec woda i pył welcome. 

Napisano

OK, wiem już całkiem sporo skoro tak :)
Zostaje kwestia producenta łożyska - no i kwestia czy nowe łożysko dosmarować / zmienić smar ? Jeśli tak to na jaki ? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...