Wenex Napisano 9 Marca 2022 Napisano 9 Marca 2022 Witam. Jestem posiadaczem w miarę nowego (2 miesiące) roweru MTB Indiana Pulser 3.9. Od dłuższego czasu - powiedzmy miesiąc - zauważyłem że przy wyższych prędkościach około 30+ km/h z przodu roweru dobiega dziwny dźwięk, jakby jakiś element ocierał się o inny. Nie wiem jak to opisać, takie trzeszczenie nieregularne. Dźwięk występuję tylko przy dużej prędkości, jadąc po prostej linie, podczas pedałowania lub bez - bez znaczenia. Już nie jeden raz czyściłem różne elementy roweru na przednim kole, wokół przerzutek, czy hamulców, ale zero efektu. Tak patrzę w to miejsce, i gołym okiem nie umiem nawet powiedzieć co mogłoby powodować ten dźwięk. Ogólnie zaznaczę, że jeśli chodzi o rowery, to jestem trochę zielony, boje się cokolwiek odkręcić, bo nie wiem czy z powrotem złożę. Gdyby ten dźwięk występował przy niższych prędkościach to bym normalnie nagrał, ale przy 25-30 to jednak szkoda telefonu. Możliwe też, że po prostu przesadzam? Że takie hałasy przy tych prędkościach to coś normalnego z rowerami górskimi? Choć też, na początku te dźwięki nie występowały, więc jakiś powód musi być? Nie wiem, byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Wysyłam też zdjęcia miejsca z którego słyszę jak dobiega ten dźwięk. Pozdrawiam.
seba8121 Napisano 10 Marca 2022 Napisano 10 Marca 2022 Spróbuj podczas występowania dźwięku dosłownie delikatnie wcisnąć przedni hamulec i zobacz czy ustaje.