Skocz do zawartości

[max 3000] MTB/cross używany, niezawodny, leśne ścieżki 70% asfalt 30%, all-timer


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

szukam roweru w cenie 3k złotych, najlepiej używanego celem jak najlepszych parametrów.

Zanim mi ukradli,  miałem Radona ZR Team 5.0. Bardzo pasowała mi rama, wygląd, przerzutki, przełożenia i zwrotność. Zawodziły zaś hamulce.

Chce jeździć po pojezierzu, tzn. szutr, wiejskie drogi, a również używać go do dojazdów do pracy w mieście, ale również dłuższych przejażdżek po 100km asfaltem. Ważna jest niezawodność. Lubię sobie poskakać, pozjeżdzać amatorsko pomiędzy konarami przy dużych prędkościach. Musi być zwrotny, dlatego celuje w koła 26". Amortyzator z przodu klasy RockShox (lub z podobnej półki)  z blokadą, hamulce hydrauliczne które nie piszczą, są szczelne i proste w serwisowaniu (również w terenie). Chciałbym "wsiąść na rower i jechać w dal" bez obawy, że coś zawiedzie. Do dłuższych przejażdżek, chciałbym móc komfortowo przypiąć bagażnik i sakwy. Fajnie, gdyby konstrukcja była temu przyjazna. Coś pomiędzy MTB z jednym amortyzatorem z przodu / crossem, z miejską lekkością trekkinga.

Mam 172 cm i waże 75 kg.  Jeżdżę dynamicznie, mam rowerowe ADHD. Rowerek musi być idiotoodporny. Oczywiście będę o niego dbał i serwisował, jednak różnie to bywa.

Reasumując, co polecacie w tej cenie,.co pasowałoby do takiego zastosowania i służyło mi długie lata. Od wiosny, przez jesień, do zimy. All timer , główny środek transportu , nieodłączny towarzysz wycieczek i przyjaciel.

 

Pozdrawiam koledzy,

Krzysiek "Dziku" peyoteBhikku

Napisano

Hamulce hydrauliczne które da się serwisować w terenie... Ciekawa koncepcja 😆 Ale że da się klocki wymienić ?

Rower używany który będzie wzorem niezawodności?  A gdzie można takiego kupić?

Wracając do roweru to można by rzecz, że jeszcze takiego nie wymyślili jakiego potrzebujesz. 100km po asfalcie ciężko pogodzić z szybką jazdą w dół między drzewami. Przyjmijmy, że na rowerze XC da się to "jakoś" pogodzić, chociaż zaraz odezwa się głosy, że to może być tylko gravel. Jedno co ci powiem, odpuść sobie koła 26 bo to będzie już "zabytek". Jeśli priorytetem dla ciebie jest to, żeby rower był dynamiczny i miał zabawowy charakter to kup rower z kołami 27,5 i z napędem 2x, a może nawet 3x. 

A najbardziej spodobał mi się tekst o crossie z miejską lekkością trekkinga 🤣

Napisano

Koła 26', amortyzator klasy Rock Shox ( to jest taka klasa?), miejska lekkość Trekkinga, gdzie z definicji Trekking to kawał kloca.

To co opisałeś zupełnie nie ma sensu, więc nie ma sensu też podawać propozycji. Przecież Twój opis się wzajemnie wyklucza

13 godzin temu, peyotebhikku napisał:

Oczywiście będę o niego dbał i serwisował, jednak różnie to bywa.

No to potem się nie dziw, że hamulce piszczą.

Napisano
15 godzin temu, peyotebhikku napisał:

miałem Radona ZR Team 5.0. Bardzo pasowała mi rama, wygląd, przerzutki, przełożenia i zwrotność. Zawodziły zaś hamulce.

Chce jeździć po pojezierzu, tzn. szutr, wiejskie drogi, a również używać go do dojazdów do pracy w mieście, ale również dłuższych przejażdżek po 100km asfaltem. Ważna jest niezawodność. Lubię sobie poskakać, pozjeżdzać amatorsko pomiędzy konarami przy dużych prędkościach.

Wynika z tego że kolega poprostu chce rower który będzie odpowiednikiem Radona którego miał. Czyli podejście typowe, "góral" jest dobry do wszystkiego. Szukał bym czegoś w stylu Gianta Talona. Łagodne geo, mocowania pod błotniki i bagażnik też się znajdą, napęd 2x lub 3x. 

Napisano

Co myślicie o tym (Fuji Tahoe 1.5)

[Parametry FUJI Tahoe ] ?

Jutro jadę obejrzeć. Cena 2700.  Hamulce Shimano M395, widelec RockShox Recon Silcer RL 27.5 100mm skoku. Ponoć znakomity na cross-country. Stan ponoć idealny, co potwierdza się na zdjęciach. Cena wyjściowa 2700. Jaram się, gdyż bardzo mi się spodobał . Czekam na komentarze i jakieś sugestie. Pozdrawiam i dzięki za pomoc i wyrozumiałość (ostatniej osoby w wątku) :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...