karczk Napisano Niedziela o 08:11 Napisano Niedziela o 08:11 (edytowane) Dopiszę się do tematu, może komuś się przyda. Scott Aspect 920, piasta z tyłu Formula CL2241 / 141QR. Bębenek jest słabej jakości, ale można go kupić u autoryzowanych dealerów Scotta. Jest on do kupienia w ramach zestawu naprawczego o numerze 277036 (nr według Scotta, pytałem ich mailowo), na necie często występuje pod nazwą "Scott Formula Cl-2241 Rear Hub Repair Kit - Shimano". Warto im podpowiedzieć, bo mogą nie wiedzieć, lub naciskać o ściągnięcie części z magazynu Scotta Zapłaciłem 100 zł w lokalnym sklepie. Piasta w moim przypadku jest ok, najgorzej z bębenkiem, bo są luzy gdy porusza się kasetą lewo - prawo (prostopadle do kierunku jazdy). Wariant, który rozważałem to gotowe koło DT Swiss XM 1700 Spline 30 CL Boost 29" Rear Wheel (ma piastę 350) + end capy QR 135mm. W przyszłości można zmienić ramę, a koło będzie pasować (powrót do standardowych end capów). Można też zmienić bębenek na inny system w razie potrzeby. Koszt imprezy to 1500 zł, więc jeśli ktoś nie rozważa później wykorzystania tego koła, to pewnie nie warto. Jeśli rozważacie zmianę piasty na inną oraz przeplecenie koła/kupno z obręczą, to nie zapomnijcie sprawdzić szerokości obręczy. U mnie w standardzie były 20 mm dla opon 2,4" = balony 😐 Z przodu robiłem podmianę z 20 mm na 30 mm dla tej samej opony 2,4". Pomijając wpływ na trzymanie na zakrętach, można zejść z ciśnieniem o kilka PSI, co ja osobiście bardzo odczuwam. Nadal jeżdżę na dętkach, z przodu (szerokość obręczy 30 mm) mam 23 PSI, a z tyłu (20 mm) 27 PSI. Gdybym miał 30 mm z tyłu to mógłbym zejść do ~24 PSI. Edytowane Niedziela o 08:12 przez karczk poprawki Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.