Skocz do zawartości

[Rama] identyfikacja i problem z mocowaniem przerzutek


Lukasz2487

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na zdjęciach poniżej jest mój rower który ma już około 17 lat i za czasów kawalerskich był mocno eksploatowany a później wylądował w piwnicy i się kurzył. Odkurzony w zeszłym roku przejeździł kilkadziesiąt kilometrów a w tym roku postanowiłem się zabrać powoli za jego odmłodzenie i ulepszenie mam już jakiś tam plan na niego ale o tym później. Na początek mam pytanie czy ktoś rozpoznaje tę ramę? Co to może być za firma i model czy to w ogóle jest jakaś konkretna firma czy jakiś chińczyk. Niestety na ramie od początku nie było żadnych oznaczeń ani numerów a rower był składany przez lokalnego rowerowego majstra, który już nie prowadzi warsztatu. więc nie mam jak się czegoś o nim dowiedzieć to raz a dwa zastanawia mnie tylne mocowanie przerzutki ewidentnie widać, że jest kombinowane i raczej nie oryginalne więc czy jest możliwe w ogóle dobranie czegoś oryginalnego bez przerabiania dowiercania i piłowania? Podobnie sprawa się ma z przednim mocowaniem przerzutki zakupiłem ostatnio Shimano Deore na 3 przełożenia z bocznym mocowaniem i nie ma opcji zamocować czy tam powinien być jakiś adapter. Pomóżcie bo zależy mi na pozostawieniu tej ramy z sentymentu i unowocześnieniu tylko osprzętu.

IMG_20210421_124539.jpg

IMG_20210421_124549.jpg

IMG_20210421_124556.jpg

IMG_20210421_124605.jpg

IMG_20210421_124616.jpg

IMG_20210421_124741.jpg

IMG_20210427_195953.jpg

IMG_20210427_195959.jpg

IMG_20210427_200056.jpg

IMG_20210427_200244.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia są nie bardzo, ale mi się wydaję że oryginalny hak ramy zostal odłamany i z tego powodu było to druciarstwo, wiercenie i szrubka. Tylko dlaczego nie założyl na oś koła jak należy przerzutki "na hak" lub każdej innej z adapterem haka, wlasnie takim co jest przykręcony. A przednia przerzutka to jakiś antyczny direct mount. A co z nią jest nie tak, że chcesz zmieniac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rower ma być zmodernizowany na nowszych podzespołach ponieważ na korbie mam luzy pewnie na łożyskach i chciałem wymienić na system ze zintegrowaną osią. Przerzutka przednia jest już ciężka do wyregulowania bo jest problem z gwintem jednej śruby regulującej a lubi czasami zrzucić łańcuch całkowicie. Tylna przerzutka ma już spore luzy i starte kółka prowadzące, tez ogólnie najlepsze lata ma za sobą. I teraz jeżeli będzie duży problem z dopasowaniem i zamocowaniem przedniej przerzutki to rozważam cały czas zamontowanie systemu 10x1 i już mam nawet skompletowane części od Shimano Alivio piasty przód i tył do tego kaseta 10 Shimano 11-46 przerzutka tylna Shimano Deore albo Alivio, łańcuch kompatybilny i przednia korba z jedną zębatką 30 lub 32T od Shimano albo Sram. W załączeniu poniżaj lepsze fotki tylnego mocowania po odkręceniu obecnego haka przerzutki nie wygląda jakby był jakiś oryginalny urwany po prostu ta rama jest delikatnie mówiąc jakaś dziwna przekopałem już sporo Internetu i nie mogę ustalić co to w ogóle za producent.

IMG_20210428_193803.jpg

IMG_20210428_193809.jpg

IMG_20210428_194754.jpg

IMG_20210428_194824.jpg

IMG_20210428_194901.jpg

IMG_20210428_194908.jpg

IMG_20210428_194915.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, myliłem się, hak jest oryginalny. Rzeczywiście, dziwna rama. A poszukałem z ciekawości co to za mocowanie przedniej przerzutki i nic nie znalazłem, może ktoś bardziej obeznany tu zajrzy.

Więc w przypadku wymiany przerzutka na obejme lub na współczesnym directmount tam nie wejdzie. Może się udać z e-type (mocowanie do suportu), jeżeli nie będzie haczyć o elementy ramy. Lub tak jak mówisz zrobić 1xX, jakiś Shimano HTII lub chinska korba IXF/Prowheel + zebatka NW.

Nie opłaca się to wszystko, oczywiście,  kola, napęd. A amor tam w jakim stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amor to Omega RST TC sprężynowy, ogólnie szału nie robi ale jakoś działa na tą chwile to nie priorytet ale kiedyś tam na pewno do wymiany. Rower ma być tylko do turystyki rodzinnej i dbania o kondycję ale zależy mi na tym, żeby to wszystko jakoś fajnie działało i było łatwe w regulacji i serwisie. Widać i czuć w trakcie jazdy, ze cały osprzęt jest leciwy i wyeksploatowany tym bardziej, ze mam obecnie porównanie do nowych rowerów żony i syna. Trochę uparłem się na to, żeby zostawić ramę bo mam do niej sentyment docelowo jest w planach przemalowanie jej po sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...