Skocz do zawartości

[Shimano 105] Montaż tylnej przerzutki


Jot

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniałem ostatnio hak przerzutki w szosówce i przed odkręceniem przerzutki nie spojrzałem jak jest zamontowana. Przerzutka ma dwie wypustki, które pozwalają na montaż jej na haku przynajmniej w dwóch pozycjach. Na szczęście miałem jakieś zdjęcie mojego roweru więc zamontowałem na oko tak jak tam i wszystko działa dobrze (zdjęcie 1). Ale znalazłem też zdjęcie mojego modelu roweru w katalogu i tam przerzutka jest tak zamontowana, że jest dużo niżej (zdjęcie 2) - widać to po czerwonej linii na zdjęciach wyznaczonej pomiędzy dwoma nieruchomymi śrubami przerzutki. Na zdjęciach znalezionych w Google też jest raz tak, a raz tak.

I teraz pytanie - dlaczego jest różnie, od czego to zależy i jak jest dobrze. Domyślam się, że może chodzić o wielkość największej kasety zębatki albo długość łańcucha, ale nie znam się na tym, bo przerzutkę zmieniałem drugi raz w życiu, w tym pierwszy raz w szosówce. Rodzaju kasety nie zmieniałem, w opisie w katalogu największa zębatka w tym rowerze też ma 34 zęby. Tak jak pisałem, niby przerzutka działa dobrze, ale rower miał kilka wizyt w serwisach, gdzie zajmowali się nim dyletanci i nie wiem czy czegoś nie poprzestawiali w trakcie.

rower.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy zdjęciu zaznaczyłem wypustki blokujące 1 i 2. Obecnie przerzutka opiera się na haku wypustką nr 2. Widać to na drugim zdjęciu.

Zdjęcia w internecie sugerują, że da się ją zamontować tak, żeby opierała się o wypustkę nr 1. Nie próbowałem, skoro wszystko działa dobrze, ale jeśli może działać lepiej, to wolę się upewnić.

20201022_195054.jpg

20201022_194956.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jaką różnicę Ci chodzi.