Skocz do zawartości
osinable

[Renowacja / usprawnienie] Jan Janssen Columbus Aelle

Rekomendowane odpowiedzi

osinable
Napisano (edytowane)

Cześć, wpadł mi w ręce taki rower jak Jan Janssen Tour de France (na bazie Columbus Aelle?) wydaje mi się, że jest to rower z około 1980-1995 roku, niestety jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o temat rowerów, zwłaszcza tych starszych więc proszę o wyjątkową wyrozumiałość :). Generalnie rower wydaje mi się jest w miare dobrym stanie, zapłaciłem za niego 600 zł, nie wiem czy to dobra cena :D.

Z tego co zdążyłem obadać to w tej chwili rower posiada:
- siodło San Marco Tuono Line
- kierownica zmieniona na jakiś noname
- korba Shimano 600
- manetki przerzutek Shimano RX100
- klamki hamulców, hamulce tylnie i przednie Shimano RX100
- koła Wolber GTA2 Gentleman
- opony Zaffiro 700 x 23c
- Piasty nieznanej firmy, posiadają ledwie widoczne oznaczenie z jakimś numerem seryjnym, nie znalazłem firmy
- stery wg. sprzedającego to jakiś zamiennik z Decathlona bodajże 

Co chciałbym zrobić:
- Przedewszystkim zależy mi na wizualnym dopracowaniu roweru, niestety nie podoba mi się oryginalne malowanie jak i oznaczenia, chciałbym pozbyć się lakieru i pomalować go na biało, zostawiając jedynie naklejkę columbusa aelle (czy da się je gdzieś dostać?) oraz znaczek JJ z przodu

- Wymienić koła i opony, tutaj mam największy problem bo kompletnie nie wiem czego szukać, zależy mi przede wszystkim na czarnych obręczach kół, ale nie wiem jak dobrać odpowiedni model, czy będzie pasował mocowaniem do ramy, przerzutek itd ;( Obecne koło tylnie troche bije, musiał dostać krawężnikiem, pancerzyki od pojedynczych szprych przesuwają się po nich jak koraliki :P

- Chcę wyczyścić i wypolerować elementy przerzutek, kasety, korbę oraz zmienić pedały na platformowe.

- Gumowe obicia manetek hamulcowych są dość mocno zjechane i poszarpane, pytanie czy da się je same w sobie wymienić lub czy można dopasować do tego roweru np klamki z innej serii, może nowszej?

- Wymienić owijki

-Zmienić łańcuch

- Wymienić linki oraz pancerze

- zmienić siodło oraz sztycę, obecna sztyca jest dość mocno zjechana, sama śruba wyrobiona, nie da się jej w naturalny sposób wykręcić.

Tyle z głównych tematów, chyba, że coś nawinie się po drodze, chętnie przyjmę też wasze sugestie :)

Bardzo chętnie podzielę się dalszymi poczynaniami i efektami poszczególnych prac!

Niżej wrzucam fotki roweru, chętnie dowiem się czy dobrze wydałem pieniądze, pozdrawiam!

QYgynGf.jpg455XisC.jpggN1nZNc.jpgkvIvdUW.jpgm9XDX4F.jpg3UbTaxA.jpggR1TiND.jpg

Edytowane przez osinable

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marboc

Przyjemna sztuka.

Pozwolę sobie przedstawić moją opinię ;) . Rama w oryginalnym stanie i ja zostawiłbym ją taką. Wg mnie może szału nie robi, ale zdecydowanie wolę takie niż wychuchane, więc zachowałbym ją w takiej szacie, z napisami itd. Wiosną "odnawiałem" szosę Peugeota, lakier w znacznie gorszym stanie, grafika brzydka, ale równocześnie oddaje klimat tego okresu (koniec lat 80). Poza tym nowiutki lakier będzie przyciągał uwagę, w tym niepożądaną. A jak zarysujesz go czy uszkodzisz w jakikolwiek sposób, to będzie lament ;) Jak kiedyś będziesz chciał sprzedać, to potencjalny klient może mieć obawy, co kryje się pod lakierem, po co malowałeś, może chciałeś ukryć jakieś wady itd.

Lepiej skupić się na aspekcie technicznym. Zamiast wydać 100 pln na podkłady, lakier (jeśli robisz sam, to może taki budżet i jeszcze kupa czasu), lepiej poświęcić kasę (i czas) np. na lepsze koła, bo zrozumiałem, że szwankują, tak?. Właśnie koła wydają się ważne dla komfortu jazdy, a są drogie. Nie wiem, w jakich warunkach będziesz jeździł, ale nadwyrężone, 30 letnie obręcze, przy cieniutkich oponach, mogą nie wytrzymać przejazdów przez torowiska, nawet niskie krawężniki i inne przeszkody. Na rynku można trafić koła albo same obręcze retro, tj. z przełomu 80/90, ale te w lepszym stanie to niemały wydatek. Można pomyśleć o zapleceniu kół na takich obręczach + solidne piasty (wtedy możesz zdecydować się na wymianę wolnobiegu na kasetę). Sam kupiłem jakieś tanie (50pln za komplet), współczesne aluminiowe i jeżdżę, póki nie trafię czegoś z epoki w rozsądnej cenie.

Zostawiłbym też sztycę czy siodło, chociaż w sumie można kupić używkę tanio.

Zatem, rozbierz całość, wyczyść ramę, wypoleruj osprzęt, wymień pancerze i linki, wymień, co niezbędne (łańcuch?), wyreguluj i tyle. + ew. nowe koła. Taka moja opinia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×