Skocz do zawartości

[stery] kąty w łożyskach


123pla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

muszę wymienić stery zintegrowane taper 1-1/8" - 1-1/5" i mam dylemat odnośnie kątów dolnego łożyska - w obecnych FSA (bez oznaczeń) dolne łożysko (MR127) ma kąty 36x45 a z tego co widzę większość dostępnych sterów ma dolne łożysko z kątami 45x45 - czy takie stery są zamienne i jest to tylko kwestia zastosowania odpowiedniej bieżni z kompletu czy ten pierwszy kąt z ma jeszcze jakieś inne znaczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oba maja znaczenie, bo jeden kąt jest do ulozenia sie łozyska w ramie, a drugi do ulozenia sie na widelcu. Musisz kupic takie samo, jesli chcesz zeby ta rama zyla dlugo i szczesliwie. 

TAk jak i widelec, ... strzelam ze dolne to łozysko typu IS52 ... 

wiec podejdzie np takie dostepne na alledrogo ->  Łożysko sterowe Cane Creek ZN40 52mm 36x45

16 godzin temu, 123pla napisał:

czy takie stery są zamienne i jest to tylko kwestia zastosowania odpowiedniej bieżni z kompletu czy ten pierwszy kąt z ma jeszcze jakieś inne znaczenie

Nie sa zamienne, i w wiekszosci rowerow full carbon nie ma żadnej bieżni, sa tylko 2 łozyska, górne i dolne, bieżnią jest powierzchnia styku łozyska z widelcem, jak i styku do ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak myślałem dopóki nie trafiłem na ten schemat:

image.png.171a1e8752bc1187f1d359311de80e2e.png

o ile ten kąt 45 (na "górze" łożyska) wchodzi w rame więc musi być dokładnie ten sam to ten dolny z tego co widzę nachodzi tylko na bieżnię więc jak będzie odpowiednia powinno być OK ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jestes przekonany ze masz miejsce na wbicie takiej biezni ? Niektore widelce nie pozwalaja na istalowanie biezni, bo jest ona na widelcu, i po wsadzeniu takiej biezni, robi sie wielka szczelina i zmienia sie odstep korony widelca od głowki ramy i wychodzi lipa....

Jesli nie masz biezni wymiennej, to zwyczajnie kup takie lzoysko jak miales. 

Najpierw zobacz co masz na rowerze, bo sie moze skonczyc odsylaniem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama alu, widelec carbon ze sterówką alu ...

wczoraj rozebrałem ale już nie zdążyłem zdemontować bieżni bo coś nie chciała współpracować :( Jest jakiś sposób żeby określić czy jest demontowalna czy nie ?

Problem w tym, że rame kupowalem używaną i w sumie nie dam sobie głowy uciąć, że poprzedni właściciel dołączył na pewno odpowiednie łożyska... w net'cie znalazłem tylko opis że pasują zintegrowane taper bez żadnej informacji o kątach

Zakup samego łożyska jest jakimś rozwiązaniem tyle że nie mam wtedy pewności że wyeliminuje małą przypadłość która mi dolega a wszystko wskazuje na stery - skręcając kierownice z jednego wychylenia na drugą stronę w momencie kiedy koło jest na prosto czuć jakby "wpadało" w coś i trzeba mocniejszej siły żeby z tej pozycji prostego koła skręcić kierownicę w drugą stronę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak masz łozysko w rekach, to mozesz ocenic czy kreci sie gladko  czy jak po grudach... bieznie tez powinno byc widac czy wcisnieta czy jest elementem widelca, na alu sterowki raczej zakladano biezine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...