Skocz do zawartości

[rower górski / rekreacyjny] do max 3000 pan


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Trochę już spędziłem czasu na wyszukiwaniu informacji nt. odpowiedniego dla mnie roweru i mam pewne typy ale chciałbym poznać też Waszą opinię.

Potrzebuję roweru do jazdy w mieście (krawężniki) - 60%, leśne dróżki - 30 %, czasem wypad na większe górki 10%, ale głównie będzie to rekreacja niż sport.

Najbardziej zależy mi na komforcie użytkowania i bezawaryjności sprzętu. Jestem z tych co wolą wydać więcej $$ na początek i mieć dobrej jakości sprzęt i święty spokój, niż co chwilę dokładać i serwisować.

Najbardziej podobają mi się rowery górskie, ale już się trochę naczytałem, że na moje potrzeby to przerost formy nad treścią. Z tego co mam na oku to KrossHexagon 8.0 lub Level 5.0 (geometria podobno zapewniająca komfort ala rower do celów rekreacyjnych).

Który z nich będzie lepszy w moim przypadku? Ewentualnie jaki inny rower polecilibyście do ceny max 3 000 pln?

Kolejna sprawa to rozmiar. mam 170 cm wzrostu więc zakładałem 17 - 18 cali rama i 27,5 koło. Oczywiście wiem, że należy przymierzyć, ale może macie jakieś sugestie:) założenia dobre?:) Z góry dzięki za odpowiedź!

 

Napisano

górski do 3000=> indiana 6.9 

ale " jazdy w mieście (krawężniki) - 60%, " zmarnuje się, bo do takiej jazdy to gravel=szosa z oponami terenowymi spokojnie wystarcza, trekking to aż nadto.

Napisano

Serio? co to znaczy "zmarnuje się" Twoim zdaniem? Chciałbym, żeby rower mi się podobał i był niezawodny i wygodny do jazdy we wspomnianym terenie (nie wybierałem typowych górali, a raczej modele z przeznaczeniem rekreacyjnym)

Napisano

To tak, jakbyś kupił laptop gamingowy dla kogoś, która przegląda sobie internet i ogląda filmy na yt- przerzutka tylna o niskim profilu i ze sprzęgłem by łańcuch nie skakał na wertepach, szerokie opony do jazdy w konkretnym terenie, amortyzator z przodu, to wszystko na nic, świetna technologia nie będzie wykorzystywana, a wręcz przeszkadza w jeździe po mieście, większa masa,skomplikowanie,opory toczenia.

Niektórzy kupują górskie, a potem chcą zakładać cienkie opony szosowe, kierownicę baranek i rzeźbić szosę z górala. 

góral  z przeznaczeniem rekreacyjnym i bardziej szosowym to trekking, węższe opony, wyprostowana pozycja, mniejszy skok amorka, twardsze przełożenia

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...