Skocz do zawartości

[Przerzutka przednia] Shimano Alivio M4000 w Unibike Fusion 2019 - problem z regulacją w serwisie


D0mi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Uszanowanko cykliści.

 

Pod koniec maja w końcu przybył mój "wymarzony" rowerek, Unibike Fusion 2019 (link do pełnej specyfikacji: https://www.unibike.pl/fusion29.html ).

Po odbiorze po 5km już zaczęły się przygody, ale następnego dnia sklep w którym kupowałem rower wyregulował wszystko. Gwarancja podbita i w ciągu trzydziestu dni miałem zwrócić się do serwisu na przegląd gwarancyjny. Po ok. trzech tygodniach i przejechaniu ok. 300km podjechałem do serwisu, przekazałem uwagi (a było ich trochę) i po odbiór miałem zgłosić się za dwa dni.
Zadzwonili po dwóch dniach, że jest rower do odbioru. Przyjeżdżam, odbieram rower, płacę 40 zł, podbijają książeczkę gwarancyjną i wyjeżdżam ze sklepu. Kierownica, amorek, koła proste, hamulce nie piszczą, nie trą. Jedynie łańcuch ociera się o przednią przerzutkę, gdy jest ustawiona na środkowej zębatce.
Jeszcze bym zrozumiał, gdybym jeździł na przełożeniu 2 x 1-3, ale tarcie występuje na przełożeniu 2x 4-8. Jedynie na przełożeniu 2x9 tarcie ustępuje. Według mnie to wina źle wyregulowanej przerzutki. Podjeżdżam z powrotem do serwisu i mówię, że łańcuch trze o przerzutkę. Na co dostaję odpowiedź, że niestety tak ma być, bo tak to wymyślił producent, że można na drugim przełożeniu jechać na 2x8-9. Do tego, że jak wyreguluje, to będę miał problem ze zmianą przerzutek.

Po tym długim wstępie pytanie: ktoś ma Unibike Fusion i ma podobny problem lub ktoś ma przerzutki Alivio M4000 (2019) i ma podobny problem?
Bo czuję, że serwis robi mnie w bambuko. Sporo czasu nie byłem na Ty z rowerem i jestem totalnie zielony o takie sprawy techniczne. Przy moim starym Unibike Flite (2005) nie było najmniejszego problemu z czymkolwiek przez lata...

Napisano

Jeżeli korba i przerzutka są do siebie prawidłowo dobrane to nie powinno trzeć na żadnym przełożeniu chociaż często jest to trudne do osiągnięcia i kompromis w postaci delikatnego tarcia na jakimś skrajnym zwykle jest do przyjęcia.

Z tego co rozumiem to łańcuch trze o wewnętrzną część klatki przerzutki? Wygląda na to, że linka jest po prostu zbyt napięta i za mocno odciąga przerzutkę. Do tego dochodzi niestety poprawne zamocowanie przerzutki względem korby i tutaj przydałyby się zdjęcia w osi korby i z góry jeśli chcesz żebyśmy pomogli w regulacji.

Napisano

Najlepszy w tym wszystkim jest to, że po odebraniu roweru ze sklepu zaraz po zakupie, nie było żadnego tarcia. Dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu pojawił się ten problem.

Na skrajnych przełożeniach rozumiem, że może powstać tarcie, ale nie na środkowych...

Dziś akurat rower grzeje się w domu, jak tylko wrócę z pracy to wstawię fotkę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...