Skocz do zawartości

[Piasta holenderki] Sachs Dreigang, Sram T3 - pytanie


PabloE

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich jako świeżak na forum. Zacząłem dopiero przygodę z rowerami i wyremontowałem całą holenderkę z rozebraniem piasty itp. Ale, że był to ulepik od handlarza to odtworzyłem wszystko jak było. I niestety nie skręciłem piasty z ramą, konkretnie SACHS DREIGANG [sram T3]z użyciem nakrętek fiksacyjnych tzn. języczki nakrętek nie wchodzą w wycięcie wideleca, tylko idą w stronę nakrętek piasty. Dopiero widząc inną nową holenderkę zobaczyłem jak to powinno wyglądać. Pytanie czy brak nakrętki zabezpieczającej przed obrotem ośki będzie powodować rozkręcanie nakrętek osi np. podczas hamowania? Dzięki na info.

Napisano

Jeśli hamulec tylny jest w piaście, to podczas hamowania tyłem z maksymalną skutecznością (ok. 4m/s^2) na oś będzie działał moment ~160Nm. Nakrętka tylna piasty dokręcona momentem 30 Nm ściska widełki siłą 10kN, współczynnik tarcia nakrętka-rama to ~0.4, więc połączenie wytrzyma ~ 30 Nm - zatem oś będzie się ruszać.

Napisano

I rozkręcać koło...

Poprawiam, tym bardziej, że mam te podkładki i to na dodatek obie z dwóch stron, gdzie oryginał to jedna od strony ramienia torpedo.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...