Skocz do zawartości

[Demontaż suportu] Delta


franeczek91

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, 

Przyszedł i na mnie ten moment gdzie muszę niestety rozkręcić swój rower. Nie jest to jakaś oszałamiająca marka - delta. A powodem zmuszajacym mnie do rozkręcenia suportu jest dźwięk jaki wydaje korba po przejechaniu ok 40km - trzaski i stukanie podczas pedałowania nie są niczym przyjemnym... 

Po udanej próbie odkręcenia korby ukazał się taki obraz:

https://zapodaj.net/ef60cce8596cf.jpg.html

https://zapodaj.net/4066e852649de.jpg.html

https://zapodaj.net/b7e3680fd97a5.jpg.html

I jest pytanie te czarne dekielki (nie wiem jak fachowo brzmi nazwa) trzeba zdjąć jakimś specjalnym kluczem czy wystarczy wybić np młotkiem i wybijakiem. 

Poproszę o odpowiedzi jakbyście tłumaczyli totalnemu laikowi (może są w internecie jakieś filmiki jak zrobić kompletny demontaż, a ja nie umiem tego znaleźć). 

Napisano

Pierścień zewnętrzny z pierwszego i drugiego zdjęcia odkręcasz w lewo tępym śrubokrętem i młotkiem lub kluczem pazurowym (pewnie nie masz), a potem odkręcasz w lewo samą miskę kluczem 17, albo nawet i ręką, bo bez kontry powinno być już luźno.

Przeciwną miskę (tak się to nazywa) od strony napędu okręcasz dużym kluczem płaskim lub imadłem, ale tym razem już w prawo, bo gwint jest lewy.

Wianki Ci się pewnie rozsypały i żeby ten suport odratować trzeba  by ocenić stan misek i ewentualnie je wymienić razem z kulkami. Polecałbym udać się do rowerowego i kupić pakiet suportu o osi takiej samej długości jak obecna (bez gwintów na końcach), bo to wygodniejsze i trwalsze rozwiązanie. Do wkręcenia "pakietu" potrzebny już będzie specjalny klucz.

Napisano

Od biedy zamiast klucza możesz użyć śrubokręta i młotka ( do odkręcenia pierścienia ) Potem klucz 17 do miski lewej i coś koło 30tki do miski prawej. Prawa miska ma odwrotny gwint - odkręcasz zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Reszta tu :

http://mslonik.pl/rowery/technika/1030-budowa-starego-suportu-cz-4

Jeśli wymieniasz tylko koszyki kulek to pamiętaj o osi, żeby założyć tak samo ( prawa/lewa ) ale najlepiej jak wymienisz cały suport na taki z maszynowymi łożyskami ( tylko długość osi do ustalenia - Twoja korba decyduje o tym, najczęściej będzie to 122,5 lub 127,5 mm dla starszych korb, które miały łożyska starego typu, jak Twoje na zdjęciu )

 

https://allegro.pl/oferta/wytrzymaly-wklad-os-suportu-neco-122-5mm-x-68-mm-7952429548

Napisano

Dzięki wielkie @SoloTM @seraph za utwierdzenie mnie w domysłach, że jednak młotek i przecinak to najlepszy sposób na odkręcenie 

Ogólnie chyba już wiem co wydawało dźwięki podczas pedałowania 

https://zapodaj.net/5dfe4765a77f3.jpg.html

A tak na serio to to zwróciło moją uwagę najbardziej :

https://zapodaj.net/87c742c2c1492.jpg.html

Myślę kupić cały wkład suportu żeby nie bawić się w wymiany poszczególnych elementów. I zastanawia mnie jedno, czy mufa ma taką samą średnicę zawsze? (Wiem, mogę zmierzyć sobie to ale nie chcę przy zakupie suportu popełnić gafy)

Napisano

Miska którą wykręciłeś ( z ramy ) tam gdzie gwint - suwmiarką 34,6 mm to typowy ( 98 % ) anglik ( BSA ) a 35,6 mm to włoch ( ITA ). Stawiam, że masz ten 1. Druga kwestia szerokość mufy ( ramy ) 68 mm czy 73 mm, ale znowu stawiam, że masz 68 mm.  Sam gwint też może być nieco inny w starszych rowerach ( gwint francuski ) ale to nei Twój przypadek. Ty masz oś z okresu już "chińskiego" i na 99% będzie to około ( licząc bez gwintu na osi ) 127-131 mm, dlatego nie wdając się w szczegóły suport o długości 122,5 mm ( jeśli oś 127,5 mm ) lub 127,5 mm ( jeśli oś ma 131 mm ) powinien załatwić sprawę.

https://allegro.pl/oferta/wklad-os-suportu-neco-bsa-maszynowe-122-5-mm-sruby-6038308690

https://allegro.pl/oferta/maszynowy-wklad-suport-neco-127-5mm-51-7238459857

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...