Skocz do zawartości

[przerzutka, siodełko] 2 problemy.

evrard

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Chciałbym was prosić o pomoc. Od razu zaznaczę, że jestem rowerowym amatorem. Kupiłem używany, choć niewiele, rower Haibike https://rower.com.pl/haibike-big-curve-9-60-484148 Po przejechaniu ok 300 km, w tym trochę po lasach, wyczyściłem napęd (klasyka: odtłuścić nasmarować co trzeba, nic nie odkręcałem, dokręcałem) i wszystko było ok. Ale następnego dnia łańcuch na dwóch ostatnich (najcięższych) pozycjach przerzutki tylnej zaczął ocierać się część, której nazwy nie znam :) Chodzi mi o tą blaszkę przed przednią przerzutką, przez którą przechodzi łańcuch (suport?). Jak to naprawić? Drugi problem jest tak, że opada mi siodełko. Wprawdzie ważę 95 kg ale pierwszy raz spotykam się z czymś takim. Po maksymalnym dokręceniu uchwytu na sztycy opadanie trwa kilka godzin, nie minut ale wciąż opada. Co można z tym zrobić? Okręcić jakąś gumą sztycę, kupić nowy uchwyt na sztycy?

Napisano

Musisz wyregulować przednią przerzutkę. Zwłaszcza skrajną pozycję wózka na dużym blacie. Jest masa materiałów na youtube jak to zrobić :)

Co do siodełka to upewnij się, że nie jest czymś nasmarowana sztyca i spróbuj ciaśniej zacisnąć zacisk. 

Napisano

Dzięki za pomoc. Regulowanie przerzutki to póki co czarna magia, ale skoro jest na yt to ogarnę :) Na sztycy jest jeszcze dużo opiłków więc wyczyszczę ją porządnie, może zadziała.

Napisano

Dziś i jutro raczej czasu nie będę miał na dłubanie przy rowerze. Ale w sobotę spróbuję naprawić i podzielę się efektami. Jeszcze raz dzięki Eazy :)

Napisano

Wrzuć na duzy blat z przodu, a z tyłu na najmniejszą koronkę. Następnie nie kręcąc pedalami zredukuj na 2( przerzutka przednia, manetka lewa ) wykręć na manetce śrubę baryłkową o 2 obroty, wrzuć z powrotem na manetce na 3. Zobacz czy ociera. Jeśli tak to powtórz wykrecajac o 1 obrót. I sprawdzaj.

Napisano