Skocz do zawartości

[Napęd] Problem z wrzucaniem na dużą zębatkę Ultegra R8000


Blue

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem.

Kupiłem sprzęt(używkę) i od początku raz na kilkadziesiąt kilometrów pojawia się problem. Kiedy jestem na małej zębatce z przodu(zwykle na pół-biegu przedniej przerzutki, ale jestem prawie pewny że czasem się tak zdarzy też jak jestem na maxa przy ramie), to klamka potrafi sprawić jakiś mega opór i trzeba włożyć dużo siły żeby przerzucić łańcuch. Napęd to pełna grupa R8000.

Dzisiaj miałem sytuację, że będąc na pół biegu, klamka za nic nie chciała ruszyć, żeby przerzucić na blat, dopiero jak zrzuciłem w doł i powtórzyłem manerw to poszło. Ktoś ma pomysł co z tym zrobić? Może to kwestia regulacji, a nie wada?

Niby mam papiery i gwarancję, ale średnio mi się chce to rozbierać, (szczególnie że linki to "koraliki" jagwire, wiec potem pewnie sporo zabawy - chyba się nie da zdjąć linki z klamki bez wyciągania całej?) i słać do decathlonu(sama grupa ultegry była tam kupiona).

Ktoś się spotkał z takim problemem?

Napisano

Linki idą tak:

BgrFdcK.jpg

 

q4jcFa5.jpg

UoUgyMJ.jpg

DYcPBwU.jpg

 

Nie wygląda to źle "na oko". Chyba, że gdzieś w samej kierownicy/ramie jest nie tak, albo sami widzicie problem?

Napisano
W dniu 26.07.2018 o 13:07, g286 napisał:

regulator na pancerzu pod kierownicą jest kompletnie niepotrzebny, zdarza się też że od ruchów kierownicą potrafi się sam rozregulować po pewnym czasie. 

Zgodzę się, że regulator potrafi sam się rozregulować. Ale nie zgodzę się, że jest nie potrzebny. Tylna przerzutka ma własny regulator linki i pod kierownicą nie ma już drugiego, przednia przerzutka nie ma własnego regulatora, więc ten pod kierownicą jest jak najbardziej potrzebny. Ja bym sprawdził to tak. W momencie kiedy dojdzie do zacięcia zatrzymaj się i pociągnij linkę na odcinku między suportem a przerzutką. Przerzutka powinna chodzić bez problemu i powinno się w ten sposób udać wrzucić większą tarczę. W ten sposób wykluczysz zacięcie przerzutki. Jak już łańcuch będzie na dużej tarczy to po puszczeniu linki będzie ona trochę luźna. Nie będzie obciążenia dla klamkomanetki, sprawdź więc wtedy czy da się przełączyć bieg manetką. Jeżeli nie, to duże prawdopodobieństwo, że wada leży w samej klamkomanetce. Jak bieg wejdzie, to szukałbym uszkodzenia linki.

Napisano
Godzinę temu, g286 napisał:

I tutaj się mylisz, nie czytałeś instrukcji. FD-R8000 ma swój wbudowany regulator. Ten na pancerzu nie jest potrzebny. 

Przyznaję Ci racje kolego g286

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...