Skocz do zawartości
20omega

[amortyzator] dt swiss opm 29 potrzebny manual

Rekomendowane odpowiedzi

20omega

Witam. Tak jak w temacie potrzebny manual tłumika amortyzatora dt swiss 29 OPM . Interesjemnie jaki i ile oleju wlać oraz jakie ciśnienia uźyć w tłumiku? Za pomoc bardzo dziękuję. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
20omega

To może inaczej. Podczas pozycji zablokowanej amortyzator wyraźnie stuka. Co to może być ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Możliwe,że stuka sprężyna w komorze. Możliwe ,że stuka tłumik. Jeśli stuka na zablokowanym , to kiedy stuk się pojawia? Przy ruchach góra/dół czy przód/tył?

W dniu 11.07.2018 o 00:36, 20omega napisał:

Interesjemnie jaki i ile oleju wlać oraz jakie ciśnienia uźyć w tłumiku?

Olej Panolin lub DT Swiss Fork Oil.  Ile? Nikt nie wie, bo DT nie udostępnia takich danych. To samo odnośnie ciśnienia . Dt Swiss są mało przyjazne w serwisie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
20omega

Stuka tłumik przy przekręconym reboundzie (powrocie) na maxa czyli max+ . Po przekręceniu na minus nie stuka i pracuje ok, ugina się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Jeśli nie cieknie tłumik to prawdopodobnie stuka zawór tłumienia powrotu i/lub shimy tego układu ( w zależności od konstrukcji ) , ewentualnie stuka tłumik sam w sobie.. W OPM tłumik jest chyba nierozbieralny w warunkach domowych.

Tłumik wygląda tak . 

p5pb12974225.jpg

Prywatnie zdjąłbym golenie dolne i sprawdził czy nie ma wycieków z tłumika i czy wszystko jest skręcone jak należy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
20omega

Tłumik na pewno jest inny. Górny kapsel ma wbudowany wentyl to po pierwsze w środku jest drugi pracuje jako tłok (podobnie jak IPF rockshoxa) z wbudowanym odpowietrznikiem. Tak mi się to kojarzy. Pytanie ? Jeśli jest wentyl to na pewno służy do popowania ciśnienia w komorze tylko że na jakiej wysokości ustawić wewnętrzny tłok (oczywiście odpowietrzając wcseśniej tłumik) i jakie ciśnienie nabić ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Zrób zdjęcie tego zaworu.

34 minuty temu, 20omega napisał:

Tak mi się to kojarzy.

Kojarzy? Albo jesteś pewnie albo Ci się kojarzy. Nie widziałem DT z wentylem w górnym kapslu tłumika .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
20omega

Wentyl 

IMG-20180713-WA0000.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Czyli masz jakąś kontynuację tłumika Twin Shot z amorków serii XMM. Nigdzie nie znalazłem żadnych informacji o ciśnieniu w tej dodatkowej komorze i raczej bym tego nie ruszał. Olej do tłumika wlewa się w określony sposób przy tłumiku częściowo włożonym w amorek, pompując od czasu do czasu . Chyba wchodziło coś miedzy 50 a 70 ml. 

Te tłumiki są kiepskie i bardzo wrażliwe na błędy w serwisie. Jeśli wszystko działa to prywatnie bym nie ruszał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter01

Witam
Posiadam amortyzator  OPM w wersji O.L i mam następujące pytanie: jak działa Wam blokada skoku? bo mam wrażenie a wręcz jestem przekonany, ze u mnie w ogóle nie działa?? Z tego co wypytywałem w nowszej wersji O.D.L w pozycji Lock jest beton czyli tak jak powinno być... Z kolei znajomy również posiada taki sam amor jak ja i u niego tez blokada jak dla mnie nie istnieje.
Jakieś sugestie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×