Skocz do zawartości

[amortyzator] dt swiss opm 29 potrzebny manual


20omega

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Możliwe,że stuka sprężyna w komorze. Możliwe ,że stuka tłumik. Jeśli stuka na zablokowanym , to kiedy stuk się pojawia? Przy ruchach góra/dół czy przód/tył?

W dniu 11.07.2018 o 00:36, 20omega napisał:

Interesjemnie jaki i ile oleju wlać oraz jakie ciśnienia uźyć w tłumiku?

Olej Panolin lub DT Swiss Fork Oil.  Ile? Nikt nie wie, bo DT nie udostępnia takich danych. To samo odnośnie ciśnienia . Dt Swiss są mało przyjazne w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli nie cieknie tłumik to prawdopodobnie stuka zawór tłumienia powrotu i/lub shimy tego układu ( w zależności od konstrukcji ) , ewentualnie stuka tłumik sam w sobie.. W OPM tłumik jest chyba nierozbieralny w warunkach domowych.

Tłumik wygląda tak . 

p5pb12974225.jpg

Prywatnie zdjąłbym golenie dolne i sprawdził czy nie ma wycieków z tłumika i czy wszystko jest skręcone jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik na pewno jest inny. Górny kapsel ma wbudowany wentyl to po pierwsze w środku jest drugi pracuje jako tłok (podobnie jak IPF rockshoxa) z wbudowanym odpowietrznikiem. Tak mi się to kojarzy. Pytanie ? Jeśli jest wentyl to na pewno służy do popowania ciśnienia w komorze tylko że na jakiej wysokości ustawić wewnętrzny tłok (oczywiście odpowietrzając wcseśniej tłumik) i jakie ciśnienie nabić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czyli masz jakąś kontynuację tłumika Twin Shot z amorków serii XMM. Nigdzie nie znalazłem żadnych informacji o ciśnieniu w tej dodatkowej komorze i raczej bym tego nie ruszał. Olej do tłumika wlewa się w określony sposób przy tłumiku częściowo włożonym w amorek, pompując od czasu do czasu . Chyba wchodziło coś miedzy 50 a 70 ml. 

Te tłumiki są kiepskie i bardzo wrażliwe na błędy w serwisie. Jeśli wszystko działa to prywatnie bym nie ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam
Posiadam amortyzator  OPM w wersji O.L i mam następujące pytanie: jak działa Wam blokada skoku? bo mam wrażenie a wręcz jestem przekonany, ze u mnie w ogóle nie działa?? Z tego co wypytywałem w nowszej wersji O.D.L w pozycji Lock jest beton czyli tak jak powinno być... Z kolei znajomy również posiada taki sam amor jak ja i u niego tez blokada jak dla mnie nie istnieje.
Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...