Skocz do zawartości

[Korba] Shimano FC-M771-K - problem z wymianą

smog

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Zauważyłem, że w moim zakupionym, używanym rowerze, na średnim blacie brakuje dwóch zębów i generalnie ten blat nie wygląda dobrze.

Postanowiłem go wymienić, osiągalność tego elementu jest mała, w sklepie bikestacja zaproponowali mi abym zakupił blat SRAM Truvativ 36T, że będzie w ogóle dobrze etc., jestem laikiem w temacie - zaufam profesjonalistom ;).

Otrzymałem pierwsze co to rzuciło mi się w oczy, że to zębatka dla systemów 2X10 - ja mam 3x9, no nic idę do garażu wymieniać i zobaczę. Po zainstalowaniu zauważyłem te szczeliny przy "gnieździe blatu" widoczne na zdjęciu.

https://drive.google.com/open?id=15ZnyFkNtCGzxpPmUJ95P2CwHeLV4y1s8

https://drive.google.com/open?id=1JJt-NFax9oB2wl8nIjgIErwNOm7tETFF

https://drive.google.com/open?id=1Lzv_UNyLTrRT80EdaFKCpyLOzbgs_zJt

W końcu pozostawiłem stary blat którego puki co nie będę używał i założyłem nowy łańcuch hg93, zdecydowałem, że dowiem się co o tym myślą bardziej doświadczeni. Z roweru puki co korzystam bardzo okazyjnie i raczej rekreacyjnie.

Proszę o wasze opinie:

czy to w ogóle dobry bardzo zły pomysł aby mieszać blaty różnych producentów?

czy te szczeliny są akceptowalne? Śrubunek jest aluminiowy - wnioskuje po wadze i strukturze materiału, czy te 4 śruby to wytrzymają?

Czy ten blat będzie dobrze pracował z łańcuchem hg93?

Czy z tym blatem będzie wystarczająco działało wrzucanie łańcucha na duży blat?

Z góry dzięki.

Pozdrawiam

Jacek

Napisano

Śruby tak czy inaczej muszą utrzymać tarczę, przyleganie tarczy do pająka nie jest niezbędne, choć wskazane w celu uzyskania współosiowości, Kupując częśco różnych producentów trzeba się liczyć z tym, że nie będą w 100% kompatybilne.

Nie zapomonaj, że tarczę trzymają nie tylko śruby, a raczej tarcie między powierzchnią tarczy a pająka, jeśli śruby są odpowiednio dokręcone tarcie będzie wystarczające.